تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 7 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800080521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست هماهنگي کنوانسيون تغييرات آب و هوا با حضور ظريف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۱۷ق.ظ)
نشست هماهنگي کنوانسيون تغييرات آب و هوا با حضور ظريف نشست هماهنگي مربوط به کنوانسيون تغييرات آب و هوايي با حضور معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و محمدجواد ظريف وزير امورخارجه و معاونين وزارتخانه هاي مربوطه تشکيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج،رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در اين نشست گفت: در حال حاضر، موضوع تغييرات آب و هوايي، مهم‌ترين بحث جهاني است که بايد با چند جانبه گرايي به نتيجه برسد.
معصومه ابتکار با اشاره به اينکه در سال منتهي به 2015، توافق جديد پس از توافق کيوتو بايد شکل بگيرد، گفت: موضوع تغييرات آب و هوايي، تقريباً مهم‌ترين بحث جهاني است که بايد با چند جانبه گرايي به نتيجه برسد.
وي افزود: تمام شواهد و اطلاعات علمي جهان حاکي از اين است که مسئله گرم شدن زمين بسيار جدي است و در حال حاضر تمام ترديدها در اين زمينه برطرف شده است.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: در آخرين نشست ICCP اعلام شد، با احتمال بسيار نزديک به يقين و درصد خطاي بسيار پايين، جهان در حال تجربه مسئله گرم شدن زمين است و آثار اين پديده در تمام کشورهاي جهان مشهود است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه در حال حاضر تمام کشورها آسيب‌هاي آب و هوايي خود را منتسب به مسئله گرم شدن زمين مي‌دانند، تاکيد کرد: از اين رو مذاکرات پيش رو و نقشي که ايران در آن ايفا مي‌کند بسيار با اهميت است.
وي اضافه کرد: روند فعلي مذاکرات به گونه اي است که بايد تمامي ديدگاه‌ها در آن لحاظ شود و از اين منظر چندجانبه گرايي در مذاکرات بسيار مهم است.
ابتکار تصريح کرد: بايد واقع بينانه شرايط مذاکرات بين المللي را در نظر گرفت و به گونه اي برنامه ريزي کرد که حداکثر منافع ملي و منطقه اي در مذاکرات کسب شود.
معاون رئيس جمهور با يادآوري اين موضوع که هدف گذاري جهاني نرسيدن به افزايش دماي دو درجه اي است که دانشمندان و محققان آن را نقطه شکست و آسيب مي‌دانند، گفت: البته تا امروز افزايش 85 صدم درجه سلسيوس دما در جهان قطعي است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اينکه افزايش دما در ايران کمي بيشتر از ميزان جهاني است، اظهار کرد: ايران نيز از تاثيرات بسيار منفي گرمايش زمين متأثر شده است.
وي ادامه داد: البته ايران به عنوان توليد کننده بزرگ نفت و گاز، ميزان بالاي توليد گازهاي گلخانه اي را نيز دارد ولي خوشبختانه دولت يازدهم برنامه‌هاي علمي و دقيقي براي اين موضوع دارد که از جمله آن مي‌توان به تاکيد و برنامه ريزي براي بهينه سازي مصرف انرژي کشور در برنامه‌ها و سياست گذاري‌هاي کلان اشاره کرد.
ابتکار با بيان اينکه مسئله آب از مسائل بسيار مهم براي ايران است، اظهار کرد: بر اثر خشکسالي ناشي از تغييرات آب و هوايي، کم آبي آثار و عوارض بسيار زيان باري در کشاورزي و منابع طبيعي کشور داشته و خواهد داشت.
معاون رئيس جمهور تاکيد کرد: اين گونه نيست که بگوييم تنها در آينده با مشکلات و بحران‌هاي متعدد ناشي از اين موضوع مواجه خواهيم شد، بلکه بايد بگوييم هم اکنون نيز در اين بحران‌ها قرار داريم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: پيشنهاد ما اين است که ايران نقش مؤثر خود در مذاکرات را همانند دور گذشته که رئيس گروه 77 شد تا مذاکرات مراکش شکست نخورد، ايفا کند.
وي افزود: براي ما بحث چند جانبه گرايي همواره مهم بوده است. در مذاکرات دور گذشته، آمريکا مي‌خواست با يکجانبه گرايي برخورد کند ولي ايران موفق شد با همراهي اتحاديه اروپا و گروه 77، مذاکرات را به نقطه اي منطقي و توافق برساند و از همين رو همواره ذکر مي‌شود که به دليل نقش آفريني ايران، مذاکرات به نتيجه رسيد.
معاون رئيس جمهور گفت: از آنجا که موضوع تغييرات آب و هوايي، موضوعي کاملاً فرابخشي است و همه امور با استراتژي کامل و مديريت علمي و از طريق تقسيم کار بين بخش‌ها و دستگاه‌هاي مختلف از جمله وزارتخانه‌هاي نفت، نيرو، جهاد کشاورزي و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حال پيگيري است، ايران مي‌تواند در جهت تأمين منافع ملي، منطقه اي خود و حتي ايفاي نقشي مؤثر در مذاکرات جهاني از بازيگران اصلي مذاکرات در اين خصوص باشد.
ابتکار با اشاره به ديدار اخير خود با لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه، گفت: فابيوس موضوع تغييرات آب و هوايي را از مهم‌ترين اولويت‌هاي کاري خود قرار داده و از طرفي فرانسه تمامي مذاکرات بين المللي را در اين خصوص مديريت و پيگيري مي‌کند و به همين دليل من در ديدار با وي پيشنهاداتي جهت همکاري و فعاليت ايران در اين زمينه ارائه کردم و تاکيد کردم که ايران مي‌تواند در به نتيجه رسيدن اين مسئله کمک بزرگي براي جهان باشد.
بنا بر اين گزارش در اين نشست، شفيع پور دستيار ويژه رييس در امور همکاري‌هاي بين الملل و رييس مرکز بين الملل و امور کنوانسيون‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست و سعادت نماينده وزارت امور خارجه، گزارشي از اقدامات ايران و سازمان حثفاظت محيط زيست در اين خصوص در مجامع بين المللي ارائه کردند.
همچنين جلالي رييس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و تني چند ازمعاونين و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي در اين باره گزارش دادند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن