تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820387956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانسته‌ها و ندانسته‌ها از هواپیمای گمشده پرواز 370 مالزی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دانسته‌ها و ندانسته‌ها از هواپیمای گمشده پرواز 370 مالزی
چهار کشتی برای جست و جو در دریا مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از کشتی‌ها در زیر آب به طور مستقل و بدون سرنشین مشغول عملیات گشت‌زنی است و می‌تواند براحتی از مناطق کوهستانی و بسیار ناهموار عبور کند. در هر بار عملیات 24 تا 36 ساعت عملیات بارگذاری داده‌های جمع‌آوری شده از محل طول می‌کشد.
آفتاب: نزدیک به یک سال از گمشدن هواپیمای پرواز 370 هواپیمایی مالزی می‌گذرد. این‌رواز که از مقصد کوالالامپور به پکن بود ناگهان مفقود شد. این موضوع سبب شد تا بزرگترین عملیات مشترک با همکاری کارشناسان مخحتلف دنیا برای یافتن ردپا و نشانه‌هایی از هواپیما آغاز شود. با این حال تلاش‌ها بی‌ثمر بود و اثری از هواپیمای 239 نفری یافت نشد.
 
به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، خبرگزاری "فرانسه" در این‌باره به ده پرسش اساسی درباره آخرین نتایج بررسی‌های انجام شده پیرامون هواپیمای مفقود شده 370 پرداخته است:
 
عملیات جست و جو در چه محدوده جغرافیایی انجام شده است؟
محدوده مورد بررسی در 60 هزار کلیومتر مربعی اقیانوس آرام بوده و 40 درصد آن منطقه در اولویت بررسی‌ها قرار داشته‌اند. منطقه‌ای که گمان می‌رود هواپیما در آنجا مفقود شده باشد در 1.800 کیلومتری غرب استرالیا است.
 
انتظار می‌رود چه میزان زمان دیگر برای جست و جو صرف شود؟
با وجود تاخیرهای گاه به گاه و با توجه به شرایط بد آب و هوایی در آن منطقه مقام‌های بر این باورند که اولویت زمان‌بندی شده برای انجام عملیات تا ماه مه باشد.
 
اگر در این فاصله زمانی هواپیما یافته نشود چه اتفاقی می‌افتد؟
هنوز مشخص نیست چه زمانی عملیات جستجو طول می‌کشد و میزان هزینه آن نیز مشخص نیست. با این حال، مقام‌هایی از کشورهای استرالیا و مالزی برآورد کرده‌اند که برای تلاش‌های انجام شده تا حال حاضر بیش از 60 میلیون دلار هزینه صرف شده است. بی‌شک اگر کشورهای بیشتری فعالانه‌تر در این زمینه همکاری کنند می‌توان بودجه بیشتری را اختصاص داد.
 
عملیات جست و جو چگونه انجام می‌شود؟
 چهار کشتی برای جست و جو در دریا مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از کشتی‌ها در زیر آب به طور مستقل و بدون سرنشین مشغول عملیات گشت‌زنی است و می‌تواند براحتی از مناطق کوهستانی و بسیار ناهموار عبور کند. در هر بار عملیات 24 تا 36 ساعت عملیات بارگذاری داده‌های جمع‌آوری شده از محل طول می‌کشد.
 
آیا هنوز هم عملیات جست و جو برای یافتن تکه‌های شناور احتمالی هواپیما وجود دارد؟
 بله، مارتین دولان کمیسر ارشد حمل و نقل اداره ایمنی استرالیا ریاست گروه تحقیق را بر عهده دارد. مقام‌های استرالیایی از اندونزی در ماه اوت گذشته خواستند تا هرگونه آوار احتمالی کشف شده را نگهداری کرده و گزارش آن را ارسال کنند.
 
آیا هنوز خوش‌بینی نسبت به یافتن هواپیمای پرواز 370 وجود دارد؟
 مقام‌های بررسی‌کننده "خوش‌بینی محتاطانه"‌ای نسبت به این موضوع دارند چرا که اطلاعات اندکی درباره هواپیمای مفقود شده وجود دارد و همین موضوع باعث تشدید عملیات جست و جو در اقیانوس هند شده است. در این میان اطلاعات ماهواره‌ای نیز از آن منطقه بسیار محدود است.






تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن