تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819415287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری آئین نمادین درختکاری در مدارس استان چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: برگزاری آئین نمادین درختکاری در مدارس استان چهارمحال و بختیاری خبرگزاری پانا:با فرا رسیدن 15 اسفند ماه و آغاز هفته منابع طبیعی، صبح امروز آیین درختکاری در دبستان میعاد منظریه شهرکرد با حضور مسئولان استانی با کاشت نهال برگزار شد.
۱۳۹۳ شنبه ۱۶ اسفند ساعت 10:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این برنامه با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری دارد افزود:در هر خانواده حداقل یک دانش آموز وجود دارد که می تواند این فرهنگ را به خانواده منتقل کند.
گودرز امیری تصریح کرد:بهترین مکان جهت توسعه منابع طبیعی مدارس هستند .
وی ادامه داد:طرح های های آبخیزداری و نیز واگذاری زمین های منابع طبیعی به شهرداری ها جهت توسعه فضای سبز از برنامه های عمرانی این هفته می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این برنامه گفت:آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی برای فرهنگ سازی در زمینه درختکاری دارد و آباد کردن سرزمین به عنوان یکی از آموزه های دینی مورد تاکید است.
علیرضا کریمیان افزود:این فرهنگ باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و هر ساله به صورت نمادین درختکاری در مدارس استان همزمان با روز درختکاری برگزار می شود.
مدیر سازمان دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری گفت:امسال سازمان دانش آموزی استان مجری برگزاری برنامه های روز درختکاری در مدارس استان بود و با هماهنگی های انجام شده آئین نمادین درختکاری در تمام شهرستانها و مناطق استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
نظر علی نظری افزود: خداوند در آیات توحیدی قرآن، بر مسأله آفرینش گیاهان و درختان، و نیز ویژگی های متفاوت آن ها اشاره کرده، انسان را به مطالعه اسرار این موجودات دعوت می نماید. در آیاتی از سوره یس، وجود درختان نشانه روشنی بر وجود خداوند متعال شمرده شده و آمده است: «زمین مرده را برای انسان ها، نشانه ای است. ما آن را زنده کردیم و دانه هایی از آن خارج ساختیم و آنان از آن می خورند.
وی تصریح کرد: پانزدهم اسفندماه، روز شاد و به یادماندنی است. هر کسی از کوچک و بزرگ، می کوشد تا با کاشتن نهالی در دل خاک، نقش در پاکیزگی هوا و سرسبزی مناظر عمومی داشته باشد و با این کار، به پیشواز بهاری دل انگیز و با صفا برود.
نظری ادامه داد:درختکاری از جمله امور مهم محیط زیستی است و درخت نقش اساسی را در کنترل آلاینده‌ها و تولید اکسیژن دارد و فضای سبز موجود نیازمند مشارکت شهروندان در نگهداری و مراقبت از درختان کاشته شده است.
در ادامه این برنامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:300 هزار اصله نهال در نهالستانهای استان تهیه و آماده توزیع می باشد.
خسرو عبدالهی افزود:امسال دو هزار و 200 هکتار از اراضی ملی به کشت گونه های جنگلی رفته است و 800 هکتار به پارک های شهری اضافه می شود و سرانه فضای سبز افزایش می یابد.
وی ادامه داد:در استان سه هزار و 200 همیار طبیعت وجود دارد که اکثریت آنها را دانش آموزان تشکیل می دهند.
در این مراسم مسئولان استانی، دانش‌آموزان و آموزگاران مبادرت به کاشت نهال در مدرسه کردند.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن