تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه ارومیه: کنسرت‌های موسیقی نباید در محافل دانشگاهی برگزار شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه ارومیه:
کنسرت‌های موسیقی نباید در محافل دانشگاهی برگزار شود
امام جمعه ارومیه گفت: کنسرت‌‌های موسیقی نباید در محافل دانشگاهی و مراکز علمی برگزار شود.

خبرگزاری فارس: کنسرت‌های موسیقی نباید در محافل دانشگاهی برگزار شود



به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: اخیرا مشاهده شده کنسرت‌های موسیقی به محافل دانشگاهی راه یافته است که مسئولان دانشگاه‌ها باید به این موضوع رسیدگی کنند.
 وی مسئولان را به تامل پیرامون فرمایشات رهبری و استفتاء صورت گرفته از ایشان فراخواند و افزود: بنابه استفتاء صورت گرفته، مقام معظم رهبری برگزاری کنسرت موسیقی در محافل علمی را مصلحت نمی‌دانند.
وی گفت: مقام معظم رهبری با صراحت ولی توام با لطافت و بسیار نرم بیان کرد‌اند، ترویج دادن موسیقی در دانشگاه‌ها صحیح نیست، و جوانان باید در این مراکز توان، زمان و انرژی خود را برای مطالعات، فعالیت‌های علمی و رفع مشکلات پژوهشی صرف کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توجه مسئولان و روسای دانشگاه‌ها را به فرمایشات رهبری جلب کرد و گفت: دانشجویان در صورت آگاه شدن از فتوای صورت گرفته و پاسخ رهبری برای مدیریت موضوع اقدام می‌کنند.
 *استفاده از ترقه نمونه‌ بارز اسراف است
 قریشی مردم را به پرهیز از اسراف در آستانه فرا رسیدن سال نو توصیه کرد، ادامه داد: هنگام ورود به شهر گویی به میدان جنگ وارد می‌شویم، بنابراین جوانان و نوجوانان از این کارهای بیهوده، به خاطر تبعات ناشی از آن دست بکشند.
 وی ضمن ابراز تاسف از اینکه در سطح شهر مجسمه‌هایی برخوردار از جلوه‌های نامناسب به شکل زن با پوشش نامناسب فروخته می‌شود، تاکید کرد: استفاده از این دکوراسیون‌ها در منازل زیبنده کشور اسلامی نیست.
 قریشی ضمن انتقاد از رویکردی که بعضی رسانه‌ها در انتقال رویدادها اتخاذ می‌کنند، اضافه کرد: در خطبه جمعه هفته گذشته موضوع ضرورت استفاده بهینه از فرهنگسرای قرآن و عترت مطرح شد، که بعضی خبرگزاری‌ها این موضوع را به شکل نامناسب با دادن نسبت‌‌هایی نادرست انعکاس دادند.
وی ضمن تقدیر از ریاست جمهوری به دلیل دیدار با مراجع معظم تقلید در قم، بیان داشت: هرچند این دیدار برای ذائقه‌ عده‌ای قلیل خوشایند نبوده است، اما ریاست جمهوری در محضر علماء بزرگ اسلام خود را برای استفاده و بهره‌گیری نظرات عالمان و درس‌آموختگان حوزه‌های علمیه نیازمند قلمداد کرده‌اند.
 *والدین عدالت را بین فرزندان خود رعایت کنند
قریشی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت عدالت و مساوات توسط والدین در حق فرزندان را مورد تاکید قرار داد، گفت: در همه امور اعم از محبت و احسان کردن، عزیز شمردن، هدیه دادن، تقسیم ارث و ... ترجیح دختر بر پسر یا برعکس تبعیض درست نبوده و از نظر شرعی معصیت است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از فرهنگ غلط حاکم شده در جامعه مبنی بر اینکه زنان یا مردان با فوت همسر خود به خاطر سرزنش مردم قادر به ازدواج نمی‌شوند، بیان داشت: این موضوع را خداوند در قرآن تجویز کرده است، ولی عده‌ای از خدا پیشی گرفته و به خاطر این عمل شرعی کسان خود را سرزنش می‌کنند.
امام جمعه ارومیه فرا رسیدن ایام فاطمیه را تسلیت گفت، اظهار داشت: باید بیش از پیش برای نزدیک کردن دل‌های خود به ذات اقدس الهی و مانوس شدن با ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) بکوشیم.
انتهای پیام/61011/ح40

93/12/15 - 16:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن