تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803870625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي حلقه مفقوده کارزار انتخاباتي اتاق هاي بازرگاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۳۲ق.ظ)
اقتصاد مقاومتي حلقه مفقوده کارزار انتخاباتي اتاق هاي بازرگاني گروه صنعت و تجارت
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، کمتر از سه روز به زمان برگزاري انتخابات اتاق هاي بازرگاني سراسر کشور باقي مانده است. در چند روز گذشته هتل هاي بزرگ تهران شاهد رفت و آمد ميلياردرها و تجار صاحب نامي بوده است که مي خواهند نماينده بخش خصوصي در پارلماني فعالان اقتصادي تهران شوند.
آن ها که به قول خودشان فعاليت هاي اقتصادي شان را کرده اند و بار خود را بسته اند، اما؛ به دليل برخي مسائل صنفي و گروهي و شايد هم منافع ملي، دلشان مي خواهد يکي از کرسي هاي اتاق بازرگاني را تصاحب کنند.
نتيجه هر چه باشد تا کمتر از چند روز آينده مشخص خواهد شد و هر فردي که بتواند راه اتاق بازرگاني را در پيش گيرد، مي تواند چهار سال را محکم بر روي صندلي خود بنشيند، بيايد و يا برود، خطا کند يا نکند، ديگر در اين پارلمان استيضاحي در کار نيست، ناظري هم به به طور جدي کار او را رصد نمي کند. به راستي چرا وضعيت اتاق بازرگاني به اين صورت در آمده است مگر در اتاق بازرگاني چه خبر است که متاسفانه در ايام سوگواري فاطميه با هزينه هاي ميلياردي در ميهماني هاي با شکوه با سخنراني ها و کف زدن هاي آن چناني مي خواهند راه خود را براي ورود به پارلمان بخش خصوصي باز کنند؟
با توجه به اين که حضور خدمت در هيات رئيسه ها و هيات نمايندگان، اتاق هاي مشترک و ساير ارگان هاي اتاق افتخاري است و تنها انگيزه اي که مي تواند محملي براي ورود به اتاق باشد خدمت است و بس، پس اين قبيل کارهاي غير متعارف و مخارج ميلياردي به چه انگيزه اي مصرف مي شود آيا اهدافي غير از خدمتگزاري به جامعه اقتصادي کشور مدنظر است؟
از سوي ديگر در اين روز هاي کارزار انتخاباتي اتاق هاي بازرگاني، بدعت هايي مشاهده مي شود که حتي وزير صنعت، معدن و تجارت را نيز به تعجب واداشته، بخش خصوصي که اين بار مثلا با شعار مبارزه با مفاسد و رانت خواري به عرضه انتخاباتي اکثر ائتلاف ها و گروه هايي که براي حضور در انتخابات تشکيل شده اند، وارد شده است، اما؛ گويا چشمه فساد همين نزديکي است و برخي چنان خود را از آن سيراب کرده اند که به نظر مي رسد نتوانند از آن دل بکنند.
موضوع از آن قرار است که اين روز ها بازار اجاره کارت هاي بازرگاني داغ شده است، شايد هم رقابت آن چنان فشرده است که برخي شانسي براي حضور در ساختمان وزرا نمي بينند و شايد هم مي خواهند کرسي هاي بيشتري را به طيف خاص مورد علاقه خود اختصاص دهند که اميد است با دستوري که وزير صنعت به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق هاي بازرگاني مبني بر جلوگيري از اجاره کارت هاي بازرگاني براي کسب راي هرچه بيشتر از اين طريق ناصواب را داده اند، گرفته شود تا شاهد انتخاباتي سالم و به دوراز شائبه باشيم.
بهمن آرمان، عضو سابق عضو هيات امناي ذخيره ارزي، با انتقاد از رويه فعلي اتاق بازرگاني مي گويد: اگر ديوان محاسبات و يا سازمان بازرسي کل کشور وضعيت اقتصادي اتاق هاي بازرگاني را بررسي کند، تخلفات اتاق ها آشکار مي شود. مديران فعلي اتاق بازرگاني کوچکترين گامي در راه توسعه اقتصادي کشور و ايجاد اشتغال برنداشته اند و تنها به دنبال استفاده از رانت، استفاده از سفرهاي خارجي و سو استفاده از اطلاعات دروني هستند و از طريق ورود به پارلمان بخش خصوصي سفرها و ملاقات با هيات هاي خارجي را در برنامه کاري خود منظور کنند.
آرمان بيان مي کند: عده اي که عضو اتاق بازرگاني هستند جز تلاش در جهت منافع شخصي کاري را انجام نمي دهند و با خريدن تعدادي از رسانه هاي گروهي عملا حرفشان را به کرسي نشانده اند.
از سوي ديگر رضوي فعال اقتصادي مي گويد: اتاق بازرگاني فعلا به محل لابي هاي سياسي و اقتصادي تبديل شده و کساني که در اقتصاد محوريتي دارند، تصميمات مهم را با لابي گري هاي مختلف به انجام مي رسانند تا به طور مثال در حوزه وارادات و صادرات حضور موثرتري پيدا کنند.
وي با اشاره به اثرات سو لابي گري که دستاويزي براي گرفتن رانت و يا صندلي است، مي گويد: عده خاصي هستند که با لابي گري مي خواهند کرسي هاي اتاق را در اختيار بگيرند و نتيجه آن وضعيت فعلي مي شود. در کشور هاي ديگر اکثر اتاق هاي بازرگاني محل ديپلماسي اقتصادي کشور ها با کشورهاي ديگر هستند ولي در حال حاضر اتاق بازرگاني ما منفعل است.
رضوي افزود: نسلي از فعالان اقتصادي که در انقلاب حضور داشتند از متدينين بازار بودند و بعد به حکم امام (ره) مامور به تشکيل اتاق بازرگاني شدند از افراد علاقه مند به انقلاب اسلامي و خواهان رونق بازرگاني و اقتصاد کشور بودند و نمي توانيم به آن ها انگ بزنيم که حامي جناح سياسي خودشان بودند.
رضوي با انتقاد از تبعيض در اتاق گفت: در اتاق بازرگاني عده اي با تبعيض نمي خواهند پوسته شکني کنند چون در اين صورت همه مردم و اعضاي اتاق به اهميت اتاق بازرگاني پي مي برند.
وي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب به اتاق بازرگاني براي فعاليت هاي اقتصادي مثمر ثمر تصريح کرد: امام اول انقلاب مي دانستند که اتاق از چه اهميتي براي فعاليت هاي اقتصادي برخوردار است و همچنين مقام معظم رهبري هم با اعضاي اتاق جلسه مي گذارند؛ زيرا اتاق را مکاني مهم براي رشد اقتصادي کشور مي دانند.
رضوي تاکيد مي کند: ما با کساني که يک شب بازرگان شده و انتصاب سياسي دارند، مخالفيم و اين؛ يعني همان دولتي شدن اتاق.
راغفر عضو هيات علمي دانشگاه الزهرا(س) در خصوص کار کرد اتاق هاي بازرگاني و تاثير گذاري آن ها در اقتصاد ايران مي گويد: زماني که اتاق بازرگاني تشکيل شد، پايه گذاران آن افراد خوشنامي بودند و هدفشان خدمت به اقتصاد کشور بود. در گذشته فعاليت تجار و بازرگانان در اتاق هاي بازرگاني شفاف و روشن بود و اعضاي اتاق اقداماتي را انجام مي دادند که در معرض ديد عمومي و به نفع اکثريت اعضا اتاق بود، اما امروز نمي دانيم که در اتاق هاي بازرگاني چه اتفاقاتي مي افتد.
اين اقتصاد دادن با انتقاد از رويه فعلي اتاق هاي بازرگاني تصريح کرد: متاسفانه اتاق هاي بازرگاني بيشتر از اين که در خدمت مصالح ملي، اقتصادي و اعضاي خود بوده و به بخش خصوصي کمک کنند، در خدمت يک گروه خاصي از تجار قرار گرفته است.
وي گفت: حرکت اتاق بازرگاني در راستاي توليد بسيار کند انجام مي شود و عمدتا در خيلي از مسائل اصلي اقتصاد کشور سکوت کرده و با دولت هاي مختلف رابطه برقرار مي کند.
راغفر در ادامه با انتقاد از رويه موجود در اتاق بازرگاني تهران تصريح کرد: اتاق بازرگاني تهران نقش برجسته اي دراقتصاد کشور دارد، زيرا تهران يک سوم از اقتصاد کشور را شامل مي شود، اما با اين وجود تاکنون هيچ نوع برنامه مشخصي براي ارتقا تهران ارائه نشده است و مشخص نيست که در آمد هاي اتاق تهران و حتي اتاق ايران صرف چه مورادي مي شود و آيا در خدمت منافع فعالان بخش خصوصي بوده است و يا در خلاف اين مسير حرکت کرده است.
در پايان بايد با شفافيت و به دور از تشريفات و ميهماني هاي آن چناني و تبيلغات پر از وعده هايي که فقط و فقط در چند روز انتخاباتي مصرف دارد با اعضاي اتاق هاي بازرگاني به صحبت بنشينيم چون متاسفانه عده اي پس از انتخابات و موفقيت در آن و پلکان قرار دادن اعضاي اتاق همه وعده هاي خود را فراموش کرده و دور تکرار منافع شخصي و تشکيلاتي خود را براي چهار سال آينده آغاز خواهند کرد.
بر اعضاي اتاق بازرگاني فريضه اخلاقي، ديني، اجتماعي و اقتصادي است تا با تامل و تعمق در انتخاب هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران دقت وافي کرده و کلاه خود را قاضي کرده و براي آينده اقتصادي کشور از ورود افراد رانت خوار، منفعت طلب، غير اخلاقي، غير متدين، جنجالي و حتي امونيستي جلوگيري کنند.
انتخابات هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران رويداد مناسبي است تا فعالان اخلاق گراي اقتصادي با رجوع به وجدان و به دور از جنجال هاي آن چناني و با بررسي هاي ميداني و با انتخاب افرادي شايسته و با تجربه که شائبه فساد اقتصادي نيز ندارند فرصتي فراهم آوردند تا تجار، صنعتگران، معدنکاران، کشاورزان و کليه دست اندرکاران اقتصادي اتاق هاي بازرگاني را با حضور چنين افراد متعهد و متخصص و عاشق خدمت به مردم شريف ايران و اعضاي اتاق به مامن و معين امن خود تبديل سازند.
در اين ميان به خاطر بسپاريم که بايستي در تلاش باشيم تا انتخاب هيات نمايندگان اتاق هاي بازرگاني همسو با سند چشم انداز بيست ساله و مفاد ابلاغيه مقام معظم رهبري در مورد اجراي ميداني و عملياتي اقتصاد مقاومتي در دو حوزه امنيت ملي و اقتدار اقتصادي ايراني باعث عزت اقتصادي نظام بوده و اقتصاد مقاومتي را به عنوان حلقه مفقوده جريان هاي موجود در پيشبرد اهداف اقتصادي کشور در اتاق بازرگاني با وجود مديران کار آمد اقتصادي تلقي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن