محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832348909
روح انفاق باید جزو ایمان مردم بشود
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR بهمناسبت فرارسیدن ۱۴ اسفند، روز «احسان و نیکوکاری» گزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انفاق را منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است: انفاق یک فریضه شرعی است نه فقط حکمی اخلاقی آن کسانی که در طبقات بالاتر و بهرهمندیهای بیشتر هستند، درآمدهای بیشتر دارند، امکانات بیشتری داشتند و توانستند بیشتر بهرهمند بشوند، اینها مسئولیت و تکلیف بیشتری دارند. این قابل قبول نیست که آنها خودشان را بر کنار بدارند و نکته اینجاست که جامعهی اسلامی به صورت تعارف این حرف را نمیزند، این یک وظیفه است، یک تکلیف است، نه فقط یک حکم اخلاقی. این همه آیات انفاق در قرآن بیان یک حکم اخلاقی نیست، بیان یک فریضهی شرعی است. شما ببینید لحن «انفقوا» در قرآن همان لحن «جاهدوا فی سبیل الله» است. «انفقوا فی سبیل الله»، «جاهدوا فی سبیل الله»، یک جور حرف زده؛ یک جور مردم را مخاطب قرار داده و این یکی از آن نکات مهمی است که در طی مباحث اقتصادی اسلام حتما باید به آن توجه بشود؛ بحث مسئولیت عمومی به تناسب امکانات و به تناسب بهرهمندیها در مقابل نیازهای عمومی، در مقابل دفاع از کشور، دفاع از مرزها، دفاع از نوامیس، دفاع از نظام اسلامی و در مقابل بقیهی تهاجمهائی که میشود. این یکی از وظایف و فرایضی است که بر دوش مردم هست. خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۶۶/۰۷/۲۴ انفاق نکردن برای ثروتاندوزی گناه کبیره است در اسلام انفاق یک اصل است؛ باید در راه خدا خرج کرد. نمیگویند معامله نکنید و تحصیل مال نکنید، بکنید، اما خرج کنید. اسلام مردم را عادت میدهد که آنچه را که به دست آوردهاند، به قدر نیاز زندگی - نیاز متوسط، نه حالا با عسرت و فشار، نیاز معمولی و متوسط، ولو توام با مقداری رفاه و آسایش و گشایش در روزی - برای خودش صرف کند و خرج کند، ماادای او و آنچه زیاد میآید، باید در راه مصالح عمومی جامعه خرج بشود. اگر کسی ثروت را درآورد و آن را با اسراف، با خرجهای بیخودی، با زیادهرویهای گوناگون، با تجمل، با اشرافیگری، با خوراک مسرفانه، با پوشاک مسرفانه، با مرکب یا منزل مسرفانه، همهی آن را خرج کرد یا آن را نگه داشت و جمع ثروت کرد، این از نظر اسلام مذموم و منفور است؛ عدم انفاق منفور و مذموم است و اگر با جمع ثروت همراه باشد، حرام است... آن کسانی که طلا و نقره را گنج میکنند، ذخیره میکنند و در راه خدا آن را انفاق نمیکنند - شاید طلا و نقره خصوصیتی نداشته باشد؛ آن کسانی که پول را، ثروت را، سرمایه را گنج میکنند و ذخیره میکنند و در حالی که نیاز مبرم جامعه به او هست، آن را در راه خدا انفاق نمیکنند، آن هم مشمول همین «یکنزون الذهب و الفضه» باشد - آن وقت میفرماید: «فبشرهم بعذاب الیم». اگر این گناه نباشد، اگر گناه کبیره نباشد، این «فبشرهم بعذاب الیم» دیگر چرا؟ آنها را به عذاب دردناکی مژده بده؛ یعنی بگو که منتظر عذاب دردناک الهی باشند که این عذاب دردناک هم میتواند در دنیا نتایج طبیعی اعمال سو آنها باشد که البته فقط به خود آنها این نتایج برنمیگردد، بلکه گریبان همهی جامعه را میگیرد. و البته ممکن است عذاب اخروی باشد، که احتمالا هر دوی اینها هم هست. یعنی هم در دنیا و هم در آخرت عذاب الیمی ناشی از این کار خواهد شد. بنابراین انفاق یک عمل واجب و لازم هست. خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۶۶/۰۸/۱۵ انفاق نکردن از نشانههای منافق است یکی از نشانههای منافق این است که او قبض ید میکند، یعنی انفاق نمیکند. نه، نمیتوانیم حالا بگوئیم که هر کسی که قبض ید میکند، این مطلقا منافق است، اما مطمئنا یکی از علائم منافق این است. در آیاتی، عذاب الهی را برای کسانی که انفاق نمیکنند، وعده داده. به چه دل خوش هستند کسانی که در راه خدا حاضر نیستند انفاق بکنند؟ که این آیهی بسیار شدیدالحن: «خذوه فغلوه. ثم الجحیم صلوه. ثم فی سلسله ذرعها سبعون ذراعا فاسلکوه. انه کان لا یومن بالله العظیم. و لا یحض علی طعام المسکین»؛اینجا مسئلهی انفاق نکردن نیست، مسئلهی بیتفاوت بودن در مقابل فقر فقرا و مستمندان است. خونسرد بودن در مقابل نیازهای جامعه است؛ خونسرد هم نباید بود. حتی آن کسی که خودش هم نمیتواند انفاق کند، باید دیگران را وادار کند به انفاق. در آخر سورهی منافقون میفرماید: «و انفقوا مما رزقناکم من قبل ان یاتی احدکم الموت فیقول رب لو لا اخرتنی الی اجل قریب فاصدق و اکن من الصالحین» یعنی در آنوقتی که مرگ به سراغ او میآید - که ناگهانی هم مرگ به سراغ همه میآید، همه ناگهان با مرگ روبهرو میشوند، پیشبینیاش را نکردند - آنجا ناگهان به خود میآید، میگوید پروردگارا عقب بینداز این مهلت را، شاید بتوانم من تصدق بدهم در راه خدا، بتوانم انفاق کنم. حسرت انفاق نکردن اموالی که حالا او خواهد رفت و آنها خواهد ماند. و آیات فراوانی که باز هست از جمله آیاتی که انفاق را، قرض دادن به خدا میداند و از این قبیل که حالا آیات دیگری هم یادداشت کردم. یک روایتی را در آخر عرایضم عرض کنم که یک قدری باز حدود کار را برای ما روشن میکند و آن روایت این است که رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) وارد منزلشان شدند و دیدند بلال حبشی که خادم حضرت و خدمتگزار منزل آن حضرت بود، یک مقداری خرما، یک کوتی از خرما یک گوشهای گذاشته، پیغمبر چشمشان افتاد به این خرماها و فرمودند که اینها را برای چه میخواهی؟ «ما هذا یا بلال»، این چیه اینجا جمع کردی؟ گفت یا رسول الله چون شما گاهی مهمان برایتان میآید و وقتی مهمان دارید، ممکن است چیزی در منزل نباشد و شما میخواهی از مهمان پذیرائی کنی، این را من نگه داشتم برای روز مبادا که مهمانی برای شما بیاید. «اعد ذلک لاضیافک»؛ برای صرف شخصی خودمان هم نیست، برای مهمانهاست. پیغمبر در جواب او، برای یک مشت خرمائی که برای مهمان نگه داشته شده، ببینید چه میفرماید. فرمود: «اما تخشی ان تکون لک دخان فی نار جهنم»؛نمیترسی که این خرمائی که اینجا جمع کردی، این دودی بشود برای تو در آتش جهنم. معلوم میشود مردم محتاج بودند. به عبارت دیگر در حالی که مردم در بیرون به اینی که شما تو خانهات جمع کردی، احتیاج دارند و شما این را نگه میداری و نمیدهی، نمیترسی که خدای متعال این را وسیلهی عذاب تو قرار بدهد؟ بعد فرمود: «انفق یا بلال»؛ انفاق کن. «و لا تخش من ذی العرش اقلالا»؛ از خدای متعال ترس کم و کسری نداشته باش، خدا خواهد رساند. یک روز هم حالا مهمان آمد تو خانه، نبود، خب، نباشد؛ خدا خواهد رساند انشاالله، از خدا نترس که کم و کسر در کار تو بگذارد، بده در راه خدا، آنوقتی که لازم است. و امام هشتم علی بن موسی الرضا (علیه الصلاه و السلام) هم به فرزندش امام جواد نامهای نوشت، ایشان هم عین همین تعبیر را با مختصر تفاوتی خطاب به امام جواد به کار برد. «فانفق و لا تخش من ذی العرش اقتارا»؛ در راه خدا انفاق کن پسرم و نترس از اینکه خدای متعال تو را در سختی و تنگدستی نگه دارد. این طرز فکر اسلام است . خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۶۶/۰۸/۲۹ هر چه انفاق کنیم برای ما میماند هرچه در راه خدا میدهیم، برای ما میماند و درحقیقت برای «من» واقعی خودمان خرج کردهایم. هرچه برای خودمان نگه میداریم، درحقیقت برای ما نمیماند و مثل همه چیز دیگر دنیا از بین خواهد رفت. من در این خصوص اعتقاد راسخ دارم و هیچ نقطهی غباری در ذهنم نیست. در زمان پیامبر اکرم(ص) بزغالهیی را خدمت ایشان آوردند و حضرت آن را ذبح کردند. فقرا و مستحقان نزد ایشان آمدند و طلب گوشت کردند. پیامبر(ص) مرتب از گوشت آن بزغالهیی که برای خودشان ذبح کرده بودند، میبریدند و به فقرا میدادند. نهایتا از تمام گوشتها، فقط کتف آن باقی ماند. چون دیگر کسی نبود، آن را به خانهی خود بردند، تا بپزند و بخورند. یکی از همسران حضرت عرض کرد: یا رسولالله! همهی بزغالهی ما رفت و فقط همین کتفش برایمان ماند. پیامبر(ص) فرمودند: خیر، همهاش ماند و همین کتفش است که از دست ما خواهد رفت؛ چون این کتف را میخوریم و تمام میشود، اما آنهایی را که انفاق کردهایم، برای ما میماند. بنابراین، هرچه از مال و ثروت دنیا دادید، برای شما خواهد ماند؛ و هرچه خرج کردید یا برای دیگران گذاشتید تا بعد از شما بخورند، از دست شما خواهد رفت. بیانات در مراسم بیعت مسئولان احداث مرقد امام خمینی(ره) ۱۳۶۸/۰۴/۲۸ اصل قضیه دل کندن از تعلقات است انفاق دارای دو فایده است: یک فایده، فایده نقد و تخلف ناپذیر و همگانی، و ان عبارت است از فایدهای که به انفاق کننده میرسد. و فایده دوم: فایده متحمل و نهچندان همگانی که به انفاق شونده میرسد. درست عکس آن چیزی که در تصور عمومی وجود دارد. همه خیال میکنند ما که انفاق میکنیم و خرج میکنیم به انفاق شونده، یعنی به آن کسی که پول میدهیم فایده میرسد، در حالی که اینطور نیست، یعنی قبل از آنکه به او فایده برسد اولین فایده به ما که انفاق میکنیم رسیده است. من یک وقتی در گذشته پیرامون بحث انفاق و زکوه میگفتم: شما که دست در جیب کردی و این پول را درآوردی تا رساندی دست گیرنده فایده بردی و واقعیت همین است. چرا؟ چون اصل قضیه دلکندن از آن چیزی است که شما آن را متعلق به خودتان میدانید و این کار بزرگ است، که در آیهی شریفه قرآن میفرماید: «و من یوق شح نفسه فاولئک هم المفلحون» کسی که نگاه داشته شود از شح او رستگار است و مشکل دنیای امروز همین است... فایدهی دوم آن فایدهای است که به انفاق شونده میرسد. لکن این فایده دوم مشکوک است و همیشه چنین فایدهای مترتب نمیشود. گاهی شما انفاق میکنید در جای خودش نیست. انفاق میکنید اما شرایط دیگر برای خوشبخت شدن آن شخص یا آن جمع وجود ندارد، یعنی پول به دستشان رسیده، اما نتوانستهاند استفاده کنند. شرایط دیگر نبوده پس وقتی شما انفاق میکنید نمیتوانید یقین داشته باشید که به آن فایدهی دوم که رسیدن به پر کردن خلا است حتما رسیدهاید، البته این شک نباید موجب شود تا انسان انفاق نکند بلکه باید انفاق بکند ولو مشکوک باشد که در طرف مقابل به نتیجه برسد یا نه. اما آنچه که هرگز تخلف نمیشود آن فایدهای است که به انفاق کننده میرسد. پس تقوای مطلوب قرآن یعنی آن حداقل لازم برای متقی بودن این است: «و ممارزقناهم ینفقون» این انفاق چیز بسیار خوبی است! در هر حدی که هستید عادت کنید، به انفاق کردن، البته انفاق فقط انفاق پول نیست، انفاق علم هم انفاق است، همان وقتی که بیکار هستید و میتوانید کمک کنید به بیسوادی و نادانی، دانشتان را انفاق کنید و همین انفاق هم اتفاقا اول فایدهاش به خودتان میرسد. یعنی پیش از اینکه دیگری از علم شما استفاده کند وقتی آن علم را تکرار میکنید استفادهاش به خود شما میرسد، یا انفاق وجاهت،وجاهت اجتماعی و آبروتان را انفاق کنید! یکجایی ممکن است آبروی شما بهدرد یک مسلمانی بخورد یا بهدرد یک مجموعهی مسلمانانی بخورد آنرا انفاق کنید و انفاقات گوناگون، تا برسیم به بقیه نشانههای متقین. بیانات در جلسه هشتم تفسیر سوره بقره ۱۳۷۰/۰۷/۲۴ انفاق حق محرومان بر ماست نه تفضل ما بر آنها بنابراین، روح انفاق و نیکوکاری بایستی در جامعه توسعه پیدا کند و جزو ایمان مردم بشود و هرکس بنا را بر این بگذارد که در اموالش - «و فی اموالهم حق للسائل و المحروم» - واقعا برای محرومان حق قائل باشد؛ یعنی این را حق آنها بر خودش بداند؛ تفضل خودش بر دیگران نداند؛ قرآن اینطوری میگوید؛ نمیگوید که شما به دیگری تفضل میکنید؛ میگوید او در مال شما حق دارد؛ «حق للسائل و المحروم» . در جای دیگر میفرماید: «حق معلوم. للسائل والمحروم». بههرحال، ما در جامعهی اسلامی باید این را به عنوان یک فرهنگ در بیاوریم. بیانات در دیدار مسئولان کمیتهی امداد امام خمینی(ره) ۱۳۷۰/۱۲/۱۴ برخود سخت بگیریم و به دیگران انفاق کنیم یک درس دیگر مسئلهی سخت گرفتن بر خود و انفاق به دیگران است. این گرسنگی کشیدن، تشنگی کشیدن، روزهی از اذان صبح تا اذان مغرب، این سخت گرفتن بر خود است. بسیاری از مردم ما به خودشان با روزهگیری سخت گرفتند و به دیگران انواع و اقسام انفاق را کردند. انسان چقدر لذت میبرد که میبیند در شب ولادت امام مجتبی (علیه الصلاه و السلام) در نیمهی ماه رمضان، بالای سر یک نانوائی تابلو زدهاند که امشب به عشق امام حسن، نان از این نانوائی صلواتی است؛ هر که میخواهد بیاید نان ببرد. این انفاقهائی که در افطارها - افطارهای بینام و نشان، افطارهای در مساجد - به وسیلهی همینگونه کارهای ابتکاری مردم ما دادند، این یک درس دیگر است، یک تمرین دیگر است. بر خود سخت بگیریم، به دیگران انفاق کنیم. بیانات در خطبههای نماز عید سعید فطر انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]
صفحات پیشنهادی
- روحانی: جامعه مدرسین همواره در مسیر حمایت از نظام و منافع مردم بوده است
روحانی جامعه مدرسین همواره در مسیر حمایت از نظام و منافع مردم بوده است قم- ایرنا- رییس جمهوری گفت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره در مسیر حمایت از نظام انقلاب و منافع مردم بوده است به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حجت الاسلام و المسلمین حسن ردر گفتوگو با فارس عنوان شد مهرداد نظری: مردم بعد از ۱۸ سال سراغ حسنی را میگیرند/ «آخرین بازی» با ر
در گفتوگو با فارس عنوان شدمهرداد نظری مردم بعد از ۱۸ سال سراغ حسنی را میگیرند آخرین بازی با روحیه من فاصله داشتمهرداد نظری گفت برایم جالب است که مردم بعد از گذشت 18 سال به من و کاراکتر حسنی لطف دارند و این شخصیت در خاطرشان مانده است و سراغ حسنی را از من می گیرند «مهرد- رییس ستادهای مردمی روحانی: از رسایی شکایت کرده ایم
رییس ستادهای مردمی روحانی از رسایی شکایت کرده ایم تهران - ایرنا - رییس ستادهای مردمی دکتر روحانی در واکنش به صحبت های اخیر حجت الاسلام حمید رسایی نسبت به برخی ستادهای روحانی گفت از این شخص شکایت کرده ایم و شکایت خود را نسبت به اتهامات وی تحویل مقامات قضایی داده ایم به گزارش خبچرا علی جنتی را با مهاجرانی مقایسه میکنند؟ / روحانی باید از عملکرد وزیر راضی باشد یا مردم
رسوخ اندیشه های انحرافی در وزارت ارشاد چرا علی جنتی را با مهاجرانی مقایسه میکنند روحانی باید از عملکرد وزیر راضی باشد یا مردم آقای وزیر باید بداند بازی کردن با دین و اعتقادات مردم و اقداماتی که منجر به انحراف در عده ای شود از جمله گناهانی است که مرتکب آن همانند مهاجرانی لندنصافی گلپایگانی در دیدار روحانی: حسن نیت شما برای مردم معلوم است
صافی گلپایگانی در دیدار روحانی حسن نیت شما برای مردم معلوم است حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رییس جمهوری با ایشان تاکید کردند حسن نیت شما برای مردم معلوم است و به همین دلیل مردم پشتیبان دولت هستند آفتاب به گزارش ایرنا این مرجع عالیقدر تشیع در این دیدار که شامگسوال فیس بوکی مشاور فرهنگی روحانی از مردم: دانشگاه و قدرت حاکم چگونه باید باشد؟
سوال فیس بوکی مشاور فرهنگی روحانی از مردم دانشگاه و قدرت حاکم چگونه باید باشد مشاور فرهنگی رئیس جمهور در آخرین پست فیسبوکی خود به کارآمدی و مشروعیت در نظام سیاسی کشور و ارتباط آن با دانش و دانشگاه پرداخته است به گزارش نامه نیوز حسام الدين آشنا در صفحه فيسبوک خود نوشت مهمترینکلمه: نه دولت روحانی دنبال «رفع حصر» است، نه مردم
عصبانیت فتنهگران از ملت و دولت کلمه نه دولت روحانی دنبال رفع حصر است نه مردم دو تن از حامیان فتنه در این گفتگو اذعان نمودهاند که در موضوع رفع حصر سران فتنه مطالبه عمومی وجود ندارد و دولت یازدهم نیز از عزم جدی برای این کار برخوردار نیست به گزارش سرویس سیاسی جام نیروحانی: مچ دشمن را در مذاکرات هستهای گرفتهایم/ مردم کاهش تورم را احساس میکنند و مثل گذشته، ساعتی شاهد افزای
روحانی مچ دشمن را در مذاکرات هستهای گرفتهایم مردم کاهش تورم را احساس میکنند و مثل گذشته ساعتی شاهد افزایش قیمتها نیستند رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات هستهای گفت دشمن در حال حاضر شمشیری را در تاریکی در دست گرفته و میچرخاند و ما مچ دشمن را گرفتهایم و میخواهیم شمشیر را- روحانی: مناسب ترین راه برای توسعه، اشتغال و مبارزه با فقر، تلاش بیشتر در جهت افزایش رشد اقتصادی است/قدردانی
رییس جمهوری در جلسه هیات دولت روحانی مناسب ترین راه برای توسعه اشتغال و مبارزه با فقر تلاش بیشتر در جهت افزایش رشد اقتصادی است قدردانی از حمایت مراجع عالیقدر فضلای بزرگوار و مردم شریف قم تهران- ایرنا- رییس جمهوری در جلسه هیات دولت مناسب ترین راه برای توسعه و اشتغال و مبارزحدادعادل: شکست در انتخابات با تعدد نامزد دودش به چشم مردم رفت /بیبصیرتی در مشروطیت موجب شد یک روحانی به دار
حدادعادل شکست در انتخابات با تعدد نامزد دودش به چشم مردم رفت بیبصیرتی در مشروطیت موجب شد یک روحانی به دار آویخته شود عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت یک نمونه از بصیرت و بیبصیرتی را در فتنه 88 دیدید یک عده آمدند و برای دو روز قدرت دنیا نظام جمهوری اسلامی را به تقلب در انتخابروحانی: تلاش مردم و حمایت رهبری عامل موفقیت دولت است/ برای حل آلودگی هوا و معضل کم آبی به کمک مهندسان نیاز دار
روحانی تلاش مردم و حمایت رهبری عامل موفقیت دولت است برای حل آلودگی هوا و معضل کم آبی به کمک مهندسان نیاز داریم رییس جمهوری گفت دولت یازدهم تا امروز در هر عرصه ای موفق بوده است به دلیل حمایت ملت حضور و تلاش مردم و فرهیختگان و نیز حمایت رهبرمعظم انقلاب بوده است به گزارش نامه ن- روحیه مقاومت و ایثار مردم عامل بازدارنده دربرابر تهدیدات دشمنان است
عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر روحیه مقاومت و ایثار مردم عامل بازدارنده دربرابر تهدیدات دشمنان است قزوین -ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر گفت روحیه مقاومت ایستادگی و ایثار مردم کشورمان یکی از عوامل مهم بازدارنده در برابر تهدیدات دشمنان است به گزارش ایرنا حبیب الله سهآیت الله وحید خراسانی خطاب به روحانیون: فاطمه(س) را بشناسید و به مردم بشناسانید
آیت الله وحید خراسانی خطاب به روحانیون فاطمه س را بشناسید و به مردم بشناسانید فرهنگ > دین و اندیشه - شفقنا نوشت آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه روز یکشنبه خود با بیان شمه ای از خلقت و گوهر وجودی حضرت فاطمه سلام الله علیها خطاب به روحانیون گفت او را بشناسیدگزارش فارس از مناظره سیاسی «افراط و اعتدال» در دانشگاه صنعتی قم کولایی: تحصن مجلس ششم برای دفاع از م
گزارش فارس از مناظره سیاسی افراط و اعتدال در دانشگاه صنعتی قمکولایی تحصن مجلس ششم برای دفاع از منافع نظام بود احمدینژاد سیب زمینی در میان مردم پخش کرد از اظهارات روحانی دفاع نمیکنمنماینده مجلس ششم گفت در دورانی که بنده در مجلس بودم تحصن کردیم برای دفاع از ملت و نامهای نوشتیمآیت الله هاشمی رفسنجانی: حالا که [احمدی نژاد] رسوا شده، میگویید فلان کس باعث انحرافش شده، اصل انحراف خود اوست
آیت الله هاشمی رفسنجانی حالا که احمدی نژاد رسوا شده میگویید فلان کس باعث انحرافش شده اصل انحراف خود اوست امروز روز گلایه از روحانی نیست روز همراهی با اوست مردم غریبانه پای روحانی ایستاده اند به آقایان گفتم که چرا تمام کارهای این دولت احمدی نژاد را تأیید میکنید فردا- جلوه ها و حاشیه های سخنرانی روحانی در جمع مردم قم
جلوه ها و حاشیه های سخنرانی روحانی در جمع مردم قم قم - ایرنا - حرم مطهر حضرت معصومه س امروز در حالی میزبان رییس جمهوری اسلامی ایران بود که سخنرانی وی با جلوه ها و حاشیه هایی همراه شد به گزارش ایرنا در حالی که قرار بود سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین روحانی از ساعت 10 30 در داخلفرماندار مهدیشهر: دولت روح امید را در مردم بیشتر متبلور کند
فرماندار مهدیشهر دولت روح امید را در مردم بیشتر متبلور کندفرماندار شهرستان مهدیشهر گفت روح امیدبخشی و رضایت باید همواره در مردم متبلور شود به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر محمدرضا قنبری عصر امروز در جمع شماری از مسئولان شهرستان مهدیشهر ضمن بیان اینکه-
گوناگون
پربازدیدترینها