تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804405668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با این رویکرد چرا هر روز «فردوسی‌پور» را دادگاهی نمی‌کنید؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: با این رویکرد چرا هر روز «فردوسی‌پور» را دادگاهی نمی‌کنید؟
به نظر می‌رسد در روزگاری به سر می‌بریم اخلاق و منش پهلوانی در ورزش کشورمان در حال فراموشی است و هر گونه سوتفاهم را یا بیانیه‌های آتشین یا مصاحبه‌های تند و یا دادگاه و زندان برطرف خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱ - 03 March 2015


پخش یک آیتم کوتاه در برنامه نود 27 بهمن ماه موجب شد تا امیر قلعه‌نویی از عادل فردوسی‌پور شکایت کند. شاید همه شمایی که در شب 27 بهمن نشسته بودید و برنامه نود را می‌دید در آیتم «نوددرجه» نود چیز ویژه‌ای نمی‌دید. یک آیتم از نود با استانداردهای همیشگی‌اش و شوخی با حواشی فوتبال ایران با زبان همیشگی‌اش. اما همین مسئله موجب شد تا سرمربی استقلالی‌ها عادل فردوسی‌پور را به دادگاه بکشاند.


به گزارش تابناک، نگاهی به رفتارهای این روزهای سرمربی استقلال تهران نشان می‌دهد که آستانه تحمل امیرقلعه‌نویی بسیار پائین آمده و او در ماه‌های گذشته با منتقدان و مخالفان خود به نحو عجیب برخورد می‌کند. البته این موضوع تنها مختص قلعه‌نویی نیست و خیلی از اهالی ورزش این روزها کم حوصله شده‌اند. آخرین نمونه‌اش همین شکایت از عادل فردوسی‌پور به خاطر پخش یک آیتم در برنامه نود است. اما براستی پخش یک شوخی در برنامه پربیننده‌ای که رویکرد آیتم «نود درجه»‌اش همیشه طنز بوده آیا مستحق شکایت و دادگاهی شدن است؟


امیر قلعه‌نویی در واکنش به شکایت خود از مجری و تهیه کننده برنامه نود می‌گوید: « فردوسی‌پور هرگونه که دلش می‌خواهد با همه رفتار می‌کند و باید یکی جلوی وی را بگیرد. در برنامه گذشته نیز به مسئولان استقلال فرصت صحبت نداد. ما کار نویی در سایت باشگاه‌مان انجام دادیم ولی فردوسی پور آن کار "چیپ" (سطح پایین) را انجام داد.»


اما اگر بخش کوتاهی از این آیتم مستوجب شکایت و دادگاهی شدن باشد باید فردوسی‌پور را هر روز دادگاهی کرد. در واقع همه آن‌هایی که در این بخش طنز با او شوخی می‌شود باید هر صبح سه‌شنبه در دادگاه در حال تنظیم شکایت از عادل فردوسی‌پور باشند. نگاهی به اتفاقات و بداخلاقی‌های متداول یک سال گذشته ورزش کشورمان نشان می‌دهد که بزرگان ورزشی کشورمان باید اندکی آستانه تحمل خود را بالا برده و باسعه صدر به مسائل پیش‌رو را حل و فصل کنند. شایسته نیست که با هر تضاد آرا و تناقض در تفسیر عملی، افراد راهی دادسرا و محاکم قضایی شوند تا خود را موجه و دیگری را مبادی ادب نشان دهند.


عجیب بودن شکایت سرمربی استقلال تهران از عادل فردوسی‌پور چنان بود که واکنش‌های فراوانی را به‌همراه داشته است. احمدرضا براتی در واکنش به این اتفاق می‌گوید: « آنچه در بخش 90 درجه برنامه نود مورخه 27 بهمن رخ داد و به نمایش در آمد و گفته می شود به شکایت علیه عادل فردوسی پور انجامیده است به اعتقاد من هرگز نمی‌تواند مصداق توهین یا هیچ جرم دیگری باشد . آیتم نود درجه ماهیتا یک آیتم طنز است که به رویدادهای فوتبالی هفته با نگاه طنز ورود میکند و آنچه روی داده را بدون دخل و تصرف صرفا زیر ذره بین طنز به بیننده تلویزیونی نمایش می دهد . معتقدم آن قسمتی که نمایش داده شد را اگر با خط کش هنر اندازه بگیریم توهین نبود بلکه طنز بود آنهم از نوع بسیار ملایم . فکر می کنم برای رسانه ها نباید تا این حد ، قائل به محدودیت شویم که در انجام وظیفه حرفه ای خود دچار تردید و محدودیت شوند اگرچه بنده خود معتقدم در برخی موارد و حوزها مثل انتشار و انتساب مطالب به افراد تا جاییکه مستند نیست باید محتاط بود چرا که دیگر اینجا مساله حیثیت افراد مطرح است و بیم ارتکاب افترا وجود دارد . فراموش نکنیم طنز و ذره بین آن نهایتا نگاه سازندگی دارد و نود در همه این سالها که از عمرش گذشته در اصلاح بسیاری از مشکلات فوتبال ما موثر بوده و بعلاوه اینکه با اقبال عام و خاص مواجه است و این خود یکی از رموز توفیق آن و دلیلی برای آن است که در مسیری درست حرکت میکند . »


از سوی دیگر مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و مجری سال‌های دور برنامه‌های ورزشی هم هم‌پای بیانیه صنفی مجریان، گزارشگران و تهیه کنندگان ورزشی در اینستاگرام خود کمپین «من عادل هستم»! را به راه انداخته و از مجری و تهیه کننده برنامه نود حمایت کرده است.


این تنها بخشی از حمایت‌های صورت گرفته از عادل فردوسی‌پور در این ماجراست. به نظر می‌رسد در روزگاری به سر می‌بریم اخلاق و منش پهلوانی در ورزش کشورمان در حال فراموشی است و هر گونه سوتفاهم را یا بیانیه‌های آتشین یا مصاحبه‌های تند و یا دادگاه و زندان برطرف خواهد کرد. به نظر می‌رسد این روزها در ورزش کشورمان شاهد یک بدعت تازه هستیم که قرار است راهروهای دادگاه و دادسرا ابهامات و اختلافات را برطرف خواهد کرد نه گفت‌وگو و تغییر نگرش و بالابردن آستانه تحمل. اگر قرار باشد این بدعت در فضای ورزشی کشورمان ادمه پیدا کند باید هر روز شاهد شکایت از اهالی ورزش باشیم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن