تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه بروجرد: شهدا الگوهای واقعی نسل جوان هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه بروجرد:
شهدا الگوهای واقعی نسل جوان هستند
امام جمعه بروجرد گفت: امروز الگوی واقعی نسل جوان و نوجوان شهدا، آزادگان و جانبازان هستند، بنابراین با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‏‌توان در برابر باج خواهی‏‌های دشمن ایستادگی کرد.

خبرگزاری فارس: شهدا الگوهای واقعی نسل جوان هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی عصر امروز در سومین یادواره 1500 شهید شهرستان بروجرد اظهار کرد: شهدا، آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس الگوهای صبر و مقاومت در برابر دشمن هستند که همگان باید درس مقاومت و ایستادگی را از آنها فرا گیرند.
وی با اشاره به اینکه در همه جوامع بشری ارزش‎هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آنها را شکل می‎دهد، افزود: اهمیت و جایگاه این ارزش‎ها به گونه‎ای است که هر ملت هویت و حیات سیاسی- اجتماعی خود را در پایبندی و احترام به آنها و انتقال به نسل‌های آینده می‎داند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه ایران اسلامی مفتخر به ارزش‎های اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می‎توان یافت، تاکید کرد: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت یکی از این ارزش‌‏ها است که با فرهنگ عاشورایی و قیام حضرت اباعبدالله حسین(ع) در مبارزه با ظلم و ستم عجین شده است.
حجت‌الاسلام ترابی عنوان کرد: ایمان به مبدا و معاد، فرهنگ جهاد و شهادت، مقاومت و ایستادگی در راه دفاع از حقیقت و اسلام عناصر پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: ایمان به خدا، صبر و مقاومت و ایثار و گذشت تا مرز شهادت موجب شد، انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل(ره) در سال 1357 به پیروزی رسیده و پس از آن و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدات و خطرهای دشمنان حفظ کرده است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به رموز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: آنچه ملت ایران را در این دوران بر دشمنان پیروز کرده و آنها را از رسیدن به اهداف شوم و شیطانی خود ناکام گذاشت، ایثار، ایمان و اخلاص راسخ رزمندگان بود.
حجت‌الاسلام ترابی اضافه کرد: در طول 25 سالی که از پایان جنگ تحمیلی می‎گذرد، عامل اصلی پیروزی‎های ملت ایران در عرصه‎های مختلف همین مقاومت و ایثار در برابر زیاده خواهی‎های دشمنان و داشتن روحیه فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
وی با اشاره به اینکه با پایان یافتن جنگ تحمیلی دشمنان اسلام و انقلاب هزینه‎های هنگفتی را برای از بین بردن ارزش‎های اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت صرف کرده‎‏اند، تصریح کرد: آنان کوشیده‎اند با تضعیف و از میان برداشتن این فرهنگ در میان ملت ایران اسلامی اراده خود را بر آنها تحمیل کنند.
امام جمعه بروجرد با یادآوری اینکه دشمنان حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت را مانعی در تحقق اهداف سلطه گرانه و توسعه طلبانه خود می‎دانند، تاکید کرد: آنان می‎کوشند، آنچه را در دوران 8 ساله دفاع مقدس نتوانستند از طریق تهاجم نظامی و جنگ سخت به دست آورند، از جبهه جنگ نرم به دست آورند.
حجت‌الاسلام ترابی افزود: برای پیمودن راه شهدا که همان راه اسلام ناب و امامت و ولایت است باید از خود شهدا مدد گرفت. انتهای پیام/2304/

93/12/11 - 15:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن