تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819574946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ دستور العمل محيط زيستي به مناطق 22 گانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۱ب.ظ)
شاعري در تشريح برنامه هاي استقبال از بهار: ابلاغ دستور العمل محيط زيستي به مناطق 22 گانه رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از برگزاري طرح پاكسازي خيابان وليعصر (عج) در 21 اسفندماه خبر داد و گفت: آموزش شهروندان براي حفاظت از محيط زيست و مقابله با انواع آلودگي ها، در اولويت برنامه هاي طرح استقبال از نوروز 94 قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر علي‌محمد شاعري در تشريح برنامه‌هاي ستاد محيط‌زيست در طرح استقبال از نوروز 94 ضمن بيان اين مطالب اظهار داشت: ستاد محيط‌زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران برنامه‌هاي متعددي را براي طرح استقبال از نوروز پيش‌بيني کرده که با همکاري مناطق 22 گانه به مرحله اجرا درمي‌آورد.
وي بابيان اينکه مهم‌ترين برنامه ستاد، آموزش شهروندان براي حفظ محيط زيست شهري است افزود: در اين راستا، 3 هزار کارگاه آموزشي در 374 سراي محله با موضوع حفظ و احترام به طبيعت، مديريت مصرف انرژي، کاهش آلودگي هوا، مديريت مصرف آب، تفکيک پسماند در مبدأ برگزار مي‌شود.
شاعري به اجراي طرح پاک‌سازي شهر در آستانه نوروز در مناطق 22 گانه اشاره نمود و گفت: اين طرح به‌صورت ويژه در خيابان ولي‌عصر (عج) با مشارکت شهروندان و دوستدارن محيط زيست در 21 اسفند ماه برگزار مي‌شود.
وي اضافه کرد: همچنين در هر منطقه محوري به عنوان محور پاک انتخاب مي‌شود تا با مشارکت مردم و تمامي دوستداران محيط زيست اقدام به پاک‌سازي محور مي‌شود.
شاعري با اشاره به تهيه و ابلاغ دستور العمل محيط زيستي به مناطق 22 گانه گفت: اين دستور العمل با محورهاي مديريت مصرف انرژي، مديريت مصرف آب، کاهش توليد پسماند و تفکيک از مبدأ، کنترل منابع آلاينده، آموزش شهروندان، جلوگيري از تخريب فضاي سبز و حفظ درختان و ... تهيه شده است.
وي با تأکيد بر اينکه دستور العمل جلوگيري از رهاسازي ماهي قرمز در درياچه شهداي خليج‌فارس و ساير پهنه‌هاي آبي نيز تهيه شده است افزود: از شهروندان مي‌خواهيم براي حفظ محيط زيست خود از رهاسازي سبزه‌هاي عيد در معابر و خيابان‌هاي سطح شهر اجتناب کرده و آن‌ها را در محله‌اي مناسب امحا کنند.
شاعري اظهار کرد: يکي از دستورالعمل‌هاي ابلاغ‌شده، بازرسي و رفع مشکلات محله‌اي نگهداري پرندگان، حيات‌وحش و زيستگاه‌هاي طبيعي تحت مديريت شهرداري مناطق است که در ايام نوروز بايد مراقبت ويژه‌اي از حيات‌وحش، پرندگان و ساير جانداران اين محل‌ها به عمل آيد.
وي با اشاره به حيات‌وحش بوستان ساعي، هفت‌چنار، باغ پرندگان، چيتگر، پارک شهر، بوستان ملت، موزه‌دار آباد، کوهسار گفت: دستور العمل لازم براي مراقبت ويژه از حيات‌وحش و آموزش کامل شهروندان در اين زمينه تهيه و ابلاغ‌شده است.
شاعري تصريح کرد: تهيه و توزيع کيسه‌هاي زباله تجزيه‌پذير نيز براي مراکز تفريحي و تفرجي شهر به‌ويژه براي روز طبيعت در نظر گرفته‌شده تا از آسيب به محيط زيست جلوگيري شود.
وي در ادامه به بازرسي فني و رفع مشکلات آبگرمکن هاي خورشيدي فعال در ساختمان‌ها و اماکن عمومي اشاره و بيان کرد: کنترل مصرف انرژي در ساختمان‌هاي شهرداري تهران و معاينه فني تمامي خودروهاي در اختيار شهرداري از ديگر برنامه‌هاي ابلاغ‌شده به مناطق 22 گانه است.
شاعري در ادامه به بحران آب در شهر تهران اشاره و تصريح کرد: از شهروندان تهراني مي‌خواهيم که در زمان خانه‌تکاني از مصرف بي‌رويه آب بپرهيزند چراکه بحران آب در تهران جدي است.
وي همچنين توصيه کرد که شهروندان از روشن کردن آتش در بوستان‌ها خودداري کرده و براي پخت‌وپز به محله‌اي تعبيه‌شده در بوستان‌ها مراجعه کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن