تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805782419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيتهاي فراواني براي توسعه صنعت کشاورزي در کشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۲۱ب.ظ)
وزير جهادکشاورزي: ظرفيتهاي فراواني براي توسعه صنعت کشاورزي در کشور وجود دارد وزير جهادکشاورزي، گفت: ظرفيت هاي فراواني براي توسعه صنعت کشاورزي در کشور وجود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، محمود حجتي نجف آبادي در مراسم افتتاح استخر دو منظوره در روستاي شريف آباد از توابع بخش مرکزي قم، اظهار داشت: ايران همواره با محدوديت هاي آبي براي کشاورزي مواجه بوده اما بايد از ظرفيتهاي موجود استفاده بهينه کرد.
وي با بيان اينکه صنعت کشاورزي در کشور با وجود اين مشکل هيچگاه با تعطيلي مواجه نشده است، افزود: در حالي که کشاورزان قديم به رغم نبود امکانات امروز توانستند، به نوعي اين مشکل را بر طرف کنند، بدون ترديد کشاورزان امروزي به لطف برخورداري از دانش، تکنولوژي و همچنين بهره گيري از تجربيات ديگر کشورها خيلي راحتر قادر به حل معضلات کم آبي و ايجاد زمينه جهت افزايش بهره وري بيشتر از آب موجود هستند.
وزير جهاد کشاورزي با اشاره به معضل کمبود آب براي کشاورزي در کشور، تصريح کرد: اين محدوديت ها بايد به عنوان يک فرصت تلقي شود.
حجتي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي کشور براي آبزي پروري،تصريح کرد: متاسفانه تا يکي دو دهه گذشته مسوولان و دست اندرکاران حوزه کشاورزي هيچ گونه وقوف و آشنايي به اين ظرفيت ها نداشتند.
وي افزود:در کشور فارغ از ظرفيت هايي که براي پرورش ماهي در خشکي وجود دارد، به خاطر وجود دريا ظرفيت فوق العاده اي نيز براي پرورش و صيد آبزيان از طريق لوله پلي اتيلن و تور فراهم است.
حجتي با اشاره به روش هاي آبياري باغات و مزارع، تصريح کرد: علاوه بر استفاده از آبياري قطره اي براي انتقال آب به باغ ها، روش هاي ديگري از جمله آبياري زير سطحي وجود دارد، که استفاده از آن از تبخير آب جلوگيري کرده، و شوري آب را نيز کمتر به بيابان ها منتقل مي کند.
وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه در بحث توليد محصولات زراعي تنها نبايد به آبياري باراني اکتفا کرد، افزود: در حال حاضر در گوشه و کنار کشور کشت محصول زراعي گندم از طريق روش هاي نوين صورت مي گيرد، و يکي از کشاورزان در استان هرمزگان با هر متر مکعب آب بيش از 2.2 دهم کيلوگرم گندم توليد مي کند.
وي با بيان اينکه امکان توليد محصولات گلخانه اي نيز از اين طريق وجود دارد، افزود: با کاهش مساحت واحدهاي گلخانه اي در کشور امکان آزاد سازي 90 درصد از آب هاي کشاورزي فراهم شده، در نتيجه امکان کشت محصولات زراعي مانند يونجه و کلزا و همچنين تقويت سفره هاي زير زميني آب فراهم مي شود.
لازم به ذکر است، اين پروژه با اعتباري سه ميليارد و 600 ميليون ريال از محل اعتبارات بانک کشاورزي و موسسه فرهنگي اقتصادي زائر آستان مقدس حضرت معصومه (س) از جمله پروژه هايي بود که در چهارچوب سفر هيات دولت به اين استان به بهره برداري رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن