تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819055834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه روابط حمل‌ونقلي بين دو كشور ايران و گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۳۶ب.ظ)
توسعه روابط حمل‌ونقلي بين دو كشور ايران و گرجستان ششمين اجلاس کميسيون مشترک حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي کالا و مسافر جمهوري اسلامي ايران ـ گرجستان با حضور معاون وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران و معاون وزير اقتصاد جمهوري گرجستان در تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس داوود کشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان، حضور معاون وزير اقتصاد و توسعه پايدار جمهوري گرجستان و هيأت همراه را نشان‌ دهنده علاقه‌مندي هر دو کشور براي توسعه روابط في‌مابين ذکر کرد و افزود: با توجه به سابقه تاريخي کشور ايران و گرجستان و قرار گرفتن در يک منطقه جغرافيايي، زمينه همکاري‌هاي گسترده‌اي براي توسعه روابط بين دو کشور وجود دارد و اميد است، مباحث کارشناسي مطرح‌شده در اين نشست منجر به توسعه و گسترش روابط دو کشور شود.
وي ضمن تشريح ساختار وزارت راه و شهرسازي گفت: وزارت راه و شهرسازي ايران در بخش‌هاي مختلف، اعم از ساخت زيربنا شامل راه، راه‌آهن، فرودگاه و بندر و ساخت مسکن و نيز تهيه طرح جامع براي شهرسازي مسووليت دارد و از اين حيث، وزارتخانه پرمسووليتي محسوب مي‌شود، ضمن اينکه مديريت بخش حمل‌ونقل جاده‌اي به صورت متمرکز در سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي انجام مي‌شود.
مهندس کشاورزيان در ادامه، يکي از وظايف اصلي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي را نگهداري راه‌ها ذکر کرد و افزود: در حال بيش از 210 هزار کيلومتر انواع راه در کشور وجود دارد که شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌هاي روستايي است. همچنين بخش ديگر مسووليت اين سازمان مديريت بخش حمل‌ونقل جاده‌اي اعم از کالا و مسافر در دو بخش داخلي و بين‌المللي است.
وي با بيان اينکه تمامي فعاليت‌هاي بخش حمل‌ونقل جاده‌اي در ايران توسط بخش خصوصي انجام مي‌شود، تصريح کرد: در حال حاضر بيش از 4000 شرکت حمل‌ونقل داخلي کالا و کمتر از 1000 شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي کالا در اين بخش مشغول فعاليت هستند، ضمن اينکه 2200 شرکت حمل‌ونقل داخلي مسافر و بيش از 40 شرکت حمل‌ونقل بين‌المللي مسافر سالانه بيش از 200 ميليون مسافر را جابه‌جا مي‌کنند.
وي افزود: بيش از 400 هزار ناوگان باري نيز در کشور، سالانه حدود 400 ميليون تن کالا را جابه‌جا مي‌کنند، ضمن اينکه سالانه 12 ميليون تن کالا به صورت ترانزيت از کشور عبور مي‌کنند که بيش از 90 درصد آن از طريق جاده جابه‌جا مي‌شوند.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به اينکه ساخت و مديريت پايانه‌هاي مرزي نيز جزو وظايف اين سازمان است، اظهار داشت: هم‌اکنون 24 پايانه مرزي فعال در ايران وجود دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه، با بيان اينکه سالانه بيش از 30 هزار دستگاه کاميون ايراني از طريق ترکيه به اروپا سفر مي‌کنند، گفت: متقابلاً بيش از اين تعداد، کاميون‌هاي ترکيه از مسير ايران به سمت آسياي ميانه مي‌روند، که جمهوري اسلامي ايران علاقه‌مند است مسير ديگري از خاک آذربايجان و کشور گرجستان به سمت اروپا فراهم گردد، بنابراين براي شناسايي مسير جديد اقدامات گسترده‌اي همچون تسهيل در صدور رواديد، پرداخت عوارض و فراهم کردن شرايط جاده بايد انجام شود و هزينه‌ها را به‌گونه‌اي مديريت کرد که براي بخش خصوصي به لحاظ اقتصادي توجيه و انگيزه کافي وجود داشته باشد.
وي يادآور شد: مسير پيشنهادي مي‌تواند مسير خوبي براي رسيدن به اروپا و ساير کشورها باشد و ضروري است با مذاکرات کارشناسي، زمينه لازم براي شناسايي اين مسير فراهم و گام‌هاي مؤثري براي اين منظور برداشته شود.
همچنين با توجه به اينکه روابط بين کشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري گرجستان در سطح خوبي قرار دارد، شما نيز مي‌توانيد از مسير ايران براي دسترسي به آب‌هاي آزاد استفاده نمايند، چرا که وزارت راه و شهرسازي ايران نيز براي بنادر جنوبي برنامه و طرح‌هاي توسعه‌اي خوبي داشته و در حال آماده‌سازي آنان براي پذيرش مسووليت‌هاي جديد در آينده مي‌باشد.
مهندس کشاورزيان در اين اجلاس همچنين، خواستار بررسي حذف مجوزهاي تردد کاميون‌ها در دو کشور براي ايجاد تسهيلات لازم و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي ترانزيتي و بررسي موضوعات مربوط به رواديد رانندگان و موضوع حمل‌ونقل مسافري بين دو کشور شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن