تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799525239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:حوزه قم همواره در برابر لاابالی گری و تهجر ایستاد و می ایستد/تحجر، دنیا و دین مردم را می‌سوزاند‬/در مذاکرات تحمیل، تحقیر و ادامه تحریم‌ها را نمی‌پذیریم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روحانی:حوزه قم همواره در برابر لاابالی گری و تهجر ایستاد و می ایستد/تحجر، دنیا و دین مردم را می‌سوزاند‬/در مذاکرات تحمیل، تحقیر و ادامه تحریم‌ها را نمی‌پذیریم
رئیس جمهوری در اجتماع پرشور مردم قم در صحن اما رضا(ع) حرم حضرت معصومه (س) ایام سالروز تولد بانوی گرامی اسلام حضرت زینب را تبریک گفت.
روز نو : رئیس جمهوری در اجتماع پرشور مردم قم در صحن اما رضا(ع) حرم حضرت معصومه (س) ایام سالروز تولد بانوی گرامی اسلام حضرت زینب را تبریک گفت.


به گزارش روزنو،وی تصریح کرد: قم شهر اجتهاد و ایثار و فداکاری بود. اساس این شهر بر مبنای عشق به خاندان رسالت و علم و معرفت بنیان گذاری شده است . آنها که به این شهر آمدند و به آن رونق بخشیدند به این دلیل بود که حتی قبل از اینکه مدفن این بانوی بزرگ باشد این شهر حرم اهل بیت است.


روحانی گفت: برای همه مسلمانان، این شهر مقدس است. مردم قم هیچ گاه اسلام و امام و حوزه و روحانیت را تنها نگذاشتند.


وی افزود: شما مردم می دانید مردم ایران و جهان شاید ندانند که جرقه قیام 15 خرداد از بانوان قم شروع شد. درود بر همه مردم قم. درود بر زنان این سرزمین.


روحانی یادآور شد: ساعت 8 و 9 صبح جمعیت جمع بود و از این درب شمالی زنان چادر به کمر بسته با شمشیر وارد این صحن شدند و چه شوری بود که زنان قم ایجاد کردند. قیام از حضور زنان فداکار این شهر در همین صحن مطهر شروع شد. و ساعت 9 صبح بود که جمعیت از این درب جنوبی همانند یک رودخانه خروشان به روی پل و به سمت خیابان امام آمدند. ما دم چهارراهی که به راه آهن منتهی می شود با دژخیمان مواجه شدیم. تیراندازی ها شروع شد. این مردم مقاومت کردند. یک جوان 20 ساله در کنار من به شهادت رسید. ما جمعیت به آن سمت رفتیم به سمت پل مسجد امام و من روی پل رفتم دیدم زنان روبروی مسجد امام با دژخیمان درگیر شدند. من دیدم زنی با گلوله به خون خود غلتان شد.


رئیس جمهوری گفت: مردم قم در همه صحنه ها امام و انقلاب  و نهضت را تنها نگذاشتند. آن شور و هیجان مردم قم در مقاطع مختلف ادامه داشت.


رئیس دستگاه اجرایی کشور مردم قم را با توجه به شهدا و سردارانش در خط مقدم مبارزه با استبداد دانست و گفت: قم برای دولت و مردم ایران تنها یک شهر نیست.یک نماد حیات دینی است. تعلق خاطر این دیار از قرن اول به خاندان رسالت و همواره به عنوان پناهگاه فکری و معنوی برای ملت ایران و سایر مسلمانان بود. این طلبه کوچک و فرزند حوزه خوش ترین ایام زندگی اش 10 سالی بود که در این شهر گذراند.


وی اظهار داشت: امروز دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم انداز فردای این نظام کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند. حوزه علمیه قم به عنوان افتخار همه عالمان و محققان در طول تاریخ و به ویژه در آن ایامی که شیخ موسس به این شهر آمد و حوزه بزرگ و عظیمی را آیت الله العظما حائری در 1340 هجری قمری بنیان نهاد و فیضیه رونق دیگری یافت.


روحانی افزود: همه علما و بزرگان به این حوزه شتافتند. بزرگترین افتخارت بزرگ دینی و علمی وس یاسی از حوزه علمیه قم است. امام راحل و مقام معظم رهبری تربیت یافته همین حوزه بودند. مراجع بزرگ و محققان که همواره سر احترام به سمت همه آنها فرود می آوریم تربیت یافتگان این حوزه هستند.


رئیس جمهوری ادامه داد: مرجعیت عامه شیعه را مرحوم آیت الله بروجردی در این حوزه بنیان نهاد. قیام و نهضت امام در سال 41 از قم آغاز شد و دین ما اسلام ما و مسیر اهل بیت ما زنده است چون حوزه علمیه قم و اجتهاد زنده است. چون اسلام به علم و عقلانیت استوار است. چون قم زنده است.


وی گفت:  حوزه بزرگ و  وزین قم همواره در برابر لاابالی گری و تهجر ایستاد و می ایستد. ما باید بدانیم تهجر و افراط نه تنها دنیای مردم که اول دین آنها را می سوزاند.


رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه تبدیل دین جامع و نجات بخش اسلام به دینی خشک و جامد و خشن و غیر منعطف به آن معناست که بر دوام دین و قدرت دین ضربه وارد کرده اند گفت: اسلام دینی است که در چارچوب طاقت بشر تدوین شده است. اسلام دین حرج نیست. اسلام دین نجات است. ما به حوزه علمیه و مراجع و بزرگان و اندیشمندانی افتخار می کنیم که در این حوزه هرگز عقل مطرود نبود. هرگز علوم عقلانی در کنار علوم نقلی در انزوا نبود.


روحانی گفت: از این حوزه امام و بزرگانی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری و شهید بهشتی بیرون آمدند. ما باید بدانیم این حوزه نهاد مستقل بوده و نهاد مستقل باقی می ماند. این حوزه بزرگ مستقل هرگز زیر پرچم هیچ سیاست، حزب و جناحی نرفته است و نخواهد رفت. قم گرچه مرکز و مبداء تاسیس نهضت اسلامی و حکومت اسلامی بود و همواره تابع ولایت در دوران امام و سپس در دوران مقام رهبری بود اما همواره حوزه به صورت مستقل راه خود را ادامه داده است.


رئیس جمهوری تصریح کرد: من می خواهم به صراحت اعلام کنم دولت به قم نیاز دارد. ما به نظریه پردازی های دینی و فقهی عالمان دین نیاز داریم. ما نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان از اجتهاد مجتهدان قم همواره بهره ببریم. قم زمانی اجتهادش در زمینه لزوم نهضت، لزوم تاسیس حکومت اسلامی بود امروز هم برای رفع مشکلات سیاسی و اقتصادی به این قم نیاز داریم.


روحانی خطاب به مردم قم گفت: این دولت به تمام وعده هایی که در 24 خرداد سال 92 داده است وفادار می ماند. شعار دولت نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است. ما به راهمان ادامه  می دهیم همه مردم ما باید بدانند در طول این 18 ماه دولت در زمینه اقتصادی علی رغم اینکه وارث ویرانی های فراوان بود توانسته قدم هایی را به حمایت شما و هدایت رهبری و پشتیبانی مراجع تقلید بردارد که هر منصفی را به تعجب وادار می کند.


رئیس جمهوری تصریح کرد: ما همواره به منتقدان احترام می گذاریم و به آنها می گوییم که از حمایت دولت برخوردار بوده اند اما تخریب در این کشور جایی ندارد. تخریب کاران، خانه کهنه خود را ویران می کنند. مگر تخریب کنندگان از آمار اقتصادی این 18 ماه خبر ندارند. مگر کنترل تورم را نمی بینند در این 18 ماه 7 هزار واحد صنعتی نیمه تمام راه اندازی شده است.


روحانی خطاب به مردم  قم و حوزه علمیه، اساتید، فضلا گفت: ما برای ادامه راه نیاز به اتحاد بیشتر و همدلی بیشتر داریم. نهضت صدایش از قم بلند شد. وحدت صدایش از قم بلند شد. باید برادری و اتحاد صدایش از حوزه علمیه به گوش همه برسد.


وی گفت: باید صدای اعتدال از حوزه علمیه به گوش جهان برسد. ما باید قدر این مردم فداکار و عزیز قم را بدانیم. که همیشه کنار اسلام بودند. ما در زمینه سیاست خارجی قدم های مهمی را در رابطه با جهان به ویژه همسایه ها برداشتیم. ما مسیر حل معضلات را از جمله پرونده هسته ای با اقتدار و بدون اینکه به صدایی از گوشه و کنار توجه کنیم ادامه دادیم و تا نهایت ادامه می دهیم.


رئیس جمهوری تاکید کرد: در زمینه هسته ای سال گذشته یک قدم مهم برداشتیم و آن توافق موقت بود و بخشی از تحریم برداشته شد تحریم ظلم به مردم است توسعه حق مسلم مردم ایران است. ما با منطق مذاکرات را ادامه می دهیم اما طرف مذاکره ما بداند ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست بر نخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه می دهد. طرف مذاکره بداند باید پایان این مذاکرات و نتیجه توافق برداشتن همه تحریم های ظالمانه باشد.


رئیس جمهوری تحریم را اقدامی ضد حقوق بشری خواند و در این باره گفت:  دیروز در ژنو این جمله مورد تایید قرار گرفت که تحریم ضد حقوق بشر است. پس ما در دنیا منزوی نیستیم و دیگران منزوی هستند. ما در مذاکرات  تحمیل، تحقیر و ادامه تحریمی را منمی پذیریم.


روحانی افزود: دولت همانند همه روزهای تاریخ این انقلاب حمایت ملت و مخصوصا حمایت مردم قم و حوزه علمیه و مراجع تقلید را می طلبد. ما می توانیم دست در دست هم دهیم.


وی در بخش دیگر سخنانش به برنامه های دولت برای استان قم اشاره  و تصریح کرد:  زمان ورود به شهر قم در راه آهن قم کلنگ شروع راه آهن دو خطه برقی سریع السیر از تهران به قم و قم به اصفهان زده شد.


وی افزود: ما این طرح را شروع کردیم و ادامه می دهیم و آن را اجرا می کنیم و اعتبار لازم برای این کار که مجموعا 2 میلیارد و 600 میلیون دلار است در چند روز گذشته گشایش یافته است. صحن شرقی مطهر هم از امروز شروع به کار می کند و 30 درصد این طرح قبلا اجرا شده بوده و 70 درصد آن در دولت یازدهم انجام شده است و بقیه هم ظرف سال 94 و 95 اتمام می یابد.


روحانی یادآور شد: طرح دیگری که امروز افتتاح می شود آزادراه قم به گرمسار است که تسهیل رفت و آمد برای مردم قم و استان های همجوار را ایجاد خواهد کرد. این مسیر که ایجاد شده بود در این دولت تبدیل به آزاد راه 6 بانده شد و امروز افتتاح می شود.


روحانی با اعلام این خبر که رساندن آب از سد مخزنی کوچ ری ان شاالله به قم می رسد، افزود: مردم قم از نظر آب شرب هم از نظر کیفیت و هم از نظر استمرار در یک شرایط مناسبی قرار می گیرند. از این طرح شهرهای دیگر هم استفاده خواهند کرد. ان شااله این کار را دولت با همت خود پیگیری می کند.آرزوی ما این است که مردم قم از آب مناسب بهره ببرند. تسویه خانه آب موجود باید توسعه یابد. این تسویه خانه در سال 94 به اتمام می رساند و بهره برداری آن هم در سال 95 خواهد بود.


رئیس جمهوری همچنین با اعلام این خبر که  پیشرفته ترین تسویه خانه فاضلاب کشور در قم ایجاد می شود، اظهار داشت:  کل این طرح در سال 94 افتتاح می شود. دولت مصمم است که ساخت یک بیمارستان بزرگ و مجهز برای قم با ظرفیت  1000 تختخوابی و مجهز در سال آینده آغاز شود. امروز بخش خصوصی برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است. در زمینه کشاورزی طرح هایی که مدنظر دولت است آبیاری مدرن و همچنین برنامه کشاورزی گلخانه ای است که برای امسال 12 میلیون تومان اعتبار گذاشته شده است که کشاورزی قم توسعه پیدا کند.


روحانی درباره تکمیل طرح های صنعتی  هم گفت: در این زمینه بانک مرکزی متعهد شده است نیازمندی هایی که برای تکمیل طرح های صنعتی و سرمایه در گردش همکاری کند.


وی با بیان اینکه ما برای استان قم در این سفر 30 طرح مهم مدنظر قرار داده ایم ، افزود:  ما این 30 پروژه را در شورای اداری تشریح می کنیم. کل اعتبار برای این 30 پروژه 379 میلیارد تومان است که این پروژه ها بخشی در سال 94 و بخشی در سال 95 به اتمام می رسد.


رئیس جمهوری از حضور پرشور مردم قم قدردانی کرد و گفت: من لازم می دانم از همه آن جمعیتی که من از اینجا می بینم سپاسگذاری کنم. روحانی وطن دومش قم عزیز و شریف است. اینجا جایگاهی است که دو حرم دارد و حوزه علمیه را در قلب خود دارد. همه مردم چشم امیدشان به این حوزه علمیه مقدس است.


روحانی در پایان خطاب به علما و طلاب شهر قم درود فرستاد و گفت:  درود و سلام بر حوزه علمیه، درود و سلام بر اشعریون و همه بزرگان شریف این شهر، درود بر طلاب و فضلا درور، بر مراجع معظم  تقلید.




تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن