تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798313342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس عنوان شد جذب هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان/تورم مانع از خروج مددجویان از گردونه حمایتی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس عنوان شد
جذب هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان/تورم مانع از خروج مددجویان از گردونه حمایتی است
عضو شورای مرکزی کمیته امداد کشورگفت: امسال بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش اشتغالزایی در این نهاد اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از آن جذب شده است.

خبرگزاری فارس: جذب هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان/تورم مانع از خروج مددجویان از گردونه حمایتی است



به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، دنیا عمران و آبادانی خود را مرهون دستان تلاشگر انسان‌هاست و به واسطه تلاش و کوشش و همت انسان است که امروز شاهد پیشرفت‌های فزاینده علم و تکنولوژی و صنعت هستیم‌.
می‌گویند انسان همواره با کار و تلاش زنده است و روزی او از راه فعالیت و کار و کوشش حاصل می‌شود و در این میان دین مبین اسلام نیز همواره انسان‌ها را به تلاش و کوشش و کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است تا جایی که به دست آوردن روزی حلال در ردیف جهاد در راه خدا عنوان شده است.
در این میان کسانی هستند که شاید به واسطه بازی‌های روزگار و نچرخیدن دنیایی که به دست دیگران آباد شده است، به کام آنان، از رسیدن به مرتبه‌ای کسب و کار که آبرومند باشد بازمانده‌اند.
شاید در بسیاری از کشورها به این مهم توجه چندانی نشود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیانگذار انقلاب با تاسیس نهادهای ارزشی، یادگاری ارزشمند از خود به جای گذاشت که توانسته است نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ جامعه ایفا کند.
یکی از این نهادها کمیته امداد امام خمینی است که نام این بزرگ مرد بر تارک آن می‌درخشد.
این نهاد با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این داشته است که اصولی‌ترین و شایسته‎ترین خدمات را برای مددجویان تحت حمایت ‌انجام دهد بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است و اولین قدم و اساسی‎ترین اقدام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکاء به دیگران طراحی شده است.
اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، با اتخاذ سیاست‌های موثر و کارآمد، در راس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی قرار دارد و ارمغان آن تأمین عزت و کرامت خانواده‌ها و نیل به استقلال اقتصادی است. متولی اجرای این برنامه بخش خودکفایی و اشتغال است.
به بهانه خدمات ارزشمند این نهاد با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی که برای شرکت در سمینار دانشجو و سبک زندگی اسلامی به کردستان سفر کرده بود گفت‌وگویی انجام گرفته است که در ادامه خواهد آمد. مهم‌ترین خط مشی و سیاستی که کمیته امداد در سال‌های اخیر دنبال کرده است بر چه مبنایی بوده است؟
سیاست‌های این نهاد در سال‌های اخیر متمرکز بر توانمندسازی فکری و شغلی مددجویان بوده است تا به خودکفایی رسیده و از پوشش حمایتی مستمر امداد خارج شوند که در همین راستا و همچنین حمایت تحصیلی و فرهنگی از جامعه هدف، ضمن فراهم کردن زمینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای جوانان در آستانه اشتغال و زنان سرپرست خانوار تلاش‌هایی انجام گرفته است تا تمامی کسانی که قادر به کار هستند از تسهیلات اشتغالزای این نهاد بهره‌مند شوند. آیا زمینه‌های اشتغال در نظر گرفته شده برای همه مددجویان یکسان است؟
خیر؛ جوانانی که امکان طی کردن مدارج بالای علمی را دارند از حمایت های تحصیلی برخودار هستند و سایرین نیز به فراخور استعداد و علاقه خود از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند می‌شوند و بنابر زمینه استعدادی خود کسب و کاری راه‌اندازی می‌کنند.  آیا در زمینه خودکفایی در سال جاری به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اید؟
بله. سال آینده جشن خودکفایی بیش از 100 هزار نفر برگزار می‌شود که این توفیقی بزرگ در عرصه استقلال مددجویان این نهاد به شمار می‌رود. آیا افراد خودکفا از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند؟
بر اساس قانون برنامه 5 ساله توسعه، یکی از سیاست‌های امداد این است که همه ساله 10 درصد از مددجویان این نهاد  که توانمند شده باشند، از گردونه حمایت‌های مالی خارج شوند. این روند در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟
با توجه به رشد تورم و مشکلات اقتصادی پیش آمده در چند سال اخیر نتوانسته‌ایم روند کاهش فقر 10 درصدی را داشته باشیم چرا که به همین میزانی که کاهش داریم، مجبور به پذیرش افراد جدید بوده‌ایم، اما حمایت از افراد جدید به صورت مستمر نبوده بلکه موردی و ویژه بوده است یعنی از افراد در همان حوزه خاصی که مشکل اساسی داشته‌اند حمایت شده است تا آن مشکل مرتفع شود. برنامه خاصی برای استان‌های کمتر توسعه‌یافته نظیر کردستان در کمیته امداد پیش‌بینی شده است؟
بله؛ باید درآمدها و منابع مالی امداد به سمت رفع محرومیت در نقاط محروم سوق داده شود و اولویت با نقاط محرومی است که درجه و ضریب محرومیت بالاتری دارند. این نقاط چگونه مشخص می‌شوند؟
این نقاط شناسایی شده و درجه محرومیت آن نیز مشخص شده است، در این راستا مجموعه اطلاعات دقیقی از سوی دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و بخش مطالعات وزارت کشور و نیز کمیته امداد احصا شده است تا تخصیص منابع به این نقاط بیشتر شود و به تعادل با سایر مناطق برسد و برای مناطق مرزی هم رسیدگی به محرومی، ایجاد اشتغال و کسب و کار و نیز فعالیت‌های فرهنگی را تقویت کرده‌ایم. در زمینه فرهنگی برای افراد زیرپوشش چه فعالیتی انجام گرفته است؟
مهم‌ترین جلوه فرهنگی در استان کردستان که در سفر با برکت رهبر معظم انقلاب متجلی شده است، احداث 6 کانون فرهنگی و تربیتی است که با سرمایه‌گذاری امداد امروز شاهد آن هستیم که این کانون‌ها به مراکز تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و در ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها و رفع مشکلات اجتماعی آنان موثر بوده‌اند. در حال حاضر جمعیت تشکیل دهنده خانواده بزرگ کمیته امداد در کشور چند نفر است؟
4 میلیون نفر از حمایت‌های مستمر و 2.5 میلیون نفر نیز از حمایت‌های غیر مستمر و موردی این نهاد بهره‌مند هستند. چه تعداد قابلیت توانمندسازی و رسیدن به خودکفایی را دارا هستند؟
از این جمعیت 340 هزار نفر دانش‌آموز و 100 هزار نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند که نیروی قادر به کار هستند.
همچنین 700 هزار زن سرپرست خانوار در بین مددجویان این نهاد وجود دارد، که 80 درصد آنان قادر به فراهم‌سازی کسب و کار بوده و زمینه‌های اشتغال به کار آنان هم فراهم شده است و بقیه این جمعیت نیز یا بیماران دائم هستند و یا افراد مسن بالای 60 سال و از کار افتادگان که عملا امکان کار برای آنان فراهم نیست. یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد، فراهم کردن زمینه برخوداری مددجویان از بیمه تامین اجتماعی است، در این باره تاکنون چه اقدامی انجام گرفته است؟
تمامی خانوارهای تحت پوشش نهاد از بیمه برخوردارند که شامل بیمه روستایی در روستاها و بیمه درمان در شهرهاست، 250 هزار نفر نیز تا کنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرارگرفته‌اند که سهمی از حق بیمه آنان توسط امداد پرداخت می‌شود و پس از 10 سال می‌توانند از حقوق بازنشستگی و مزایای تامین اجتماعی برخودار شوند. میزان تسهیلات اشتغالزایی در سال‌جاری چه میزان بوده است؟
امسال بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور ایجاد اشتغال تخصیص یافته است که بخش عمده‌ای از آن جذب شده است، اما هنوز در برخی از استان‌ها، بانک‌های عامل همکاری لازم را انجام نداده‌اند.
در این راستا کمیته امداد از نخستین نهادهایی است که موفق به گرفته عمده سهمیه خود از منابع اشتغالزایی شده است، اما ظرفیت این نهاد در این زمینه بسیار بیشتر از این است. برنامه‌ای خاصی برای افزایش این تسهیلات در سال آینده دارید؟
از آنجا که بخش عمده‌ای از این تسهیلات به افراد غیر زیرپوشش اختصاص یافته است، امیدواریم این مبلغ سال آینده از سوی مجلس و دولت رشد قابل توجهی داشته باشد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ظاهر به 2 برابر میزان تسهیلات امسال، افزایش خواهد یافت. انتهای پیام/79009/الف40

93/12/06 - 12:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن