تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806339604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سال 2050 به دو کره زمين براي زندگي نياز خواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۲۷ق.ظ)
در سال 2050 به دو کره زمين براي زندگي نياز خواهيم داشت معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در نشست مسئوليت اجتماعي بانک ها و حفاظت محيط زيست با بيان اينکه نظر سازمان حفاظت محيط زيست بايد فصل الخطاب باشد گفت: تا تغييري در مردم ايجاد نشود در محيط زيست نيز تغييري صورت نمي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج،احمد علي کيخا معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در نشست مسئوليت اجتماعي بانک‌ها و حفاظت محيط زيست گفت: امروز در مجلس طرحي با عنوان ادغام سازمان حفاظت محيط زيست در وزارت جهاد کشاورزي مطرح شد. با وجود چنين اتفاقاتي چگونه مي‌توانيم انتظار داشته باشيم که مشکلاتمان حل شود. تا تغييري در مردم ايجاد نشود در محيط زيست نيز تغييري صورت نمي‌گيرد.
وي ادامه داد: بايد توجه کرد که بانک‌ها نيز در وضعيت پيش آمده بي تقصير نيستند. حفاظت از محيط زيست تنها وظيفه يک سازمان نيست بلکه وظيفه عموم مردم است.

*نظر سازمان حفاظت محيط زيست بايد فصل الخطاب باشد
کيخا با بيان اينکه نظر سازمان حفاظت محيط زيست بايد فصل الخطاب باشد گفت: زماني که يک سازمان تخصصي را ايجاد مي‌کنيم بايد به نظر تخصصي آن سازمان نيز توجه کنيم.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست در پايان اظهار کرد: طوفان خوزستان يک هشدار بود بايد آگاه باشيم که فرصت زيادي براي حفظ محيط زيست و منابع طبيعي نداريم.

*در سال 2050 به دو کره زمين براي زندگي نياز خواهيم داشت
در ادامه اين مراسم هومان لياقتي رئيس صندوق ملي محيط زيست کشور با هشدار نسبت به ازدياد مصرف در جهان گفت: بر اساس آمار در سال 2050 به دو کره زمين براي زندگي نياز خواهيم داشت که اين مساله نشان دهنده اشتباهات کشورهاي مختلف است.
وي افزود: از دهه 80 ميلادي کشورهاي صنعتي شروع به جبران زيان‌هاي زيست محيطي کردند اما ما همچنان با مشکلات متعددي روبرو هستيم.
وي افزود: صندوق ملي محيط زيست به طور مستقيم با صندوق توسعه ملي و بانک‌ها در ارتباط است و تلاش مي‌کند که با همکاري همه نهادها در جهت حل مشکلات قدم بردارد.
وي با اشاره به طرح مجلس براي ادغام سازمان حفاظت محيط زيست در وزارت جهاد کشاورزي گفت: از زماني که سازمان حفاظت محيط زيست تأسيس شد همواره مورد تهاجم قرار گرفت حتي در سال 56 نيز مورد تهديد ادغام با وزارت کشاورزي بود. وزارت خانه‌هايي که خود بايد در مورد صدمات زيست محيطي جوابگو باشند چه طور مي‌خواهند به عنوان نهاد بالادستي سازمان حفاظت محيط زيست قرار بگيرند.
لياقتي با تاکيد بر اهميت ايجاد کارآفريني سبز افزود: اکنون تمساح پوزه کوتاه در معرض خطر قرار دارد، اين مساله که نيمي از صنايع و يا بخش خصوصي اين گونه جانوري و زيستگاه آن را مورد حمايت قرار دهد هم مي‌تواند سبب حفظ محيط زيست شود هم از نظر جلب توريست و به وجود آوردن اقتصاد سبز براي شرکت حامي به صرفه باشد.
بنابراين گزارش، محمد ساروخاني مديرعامل بانک ملت در نشست مسئوليت اجتماعي بانک‌ها و حفاظت محيط زيست با بيان اينکه بخش عظيمي از نقدينگي جامعه دراختيار بانک‌ها قرار دارد گفت: بانک‌ها مي‌توانند در توجه به مسئوليت‌هاي اجتماعي و حفظ محيط زيست مؤثر باشند.

*توسعه بانکداري الکترونيک بسياري از ترددها و مصارف سوخت را کاهش داده است
وي ادامه داد: بسيار اهميت دارد که بانک چه گرايشي را در روال کاري انتخاب مي‌کنند، بانک‌ها مي‌توانند در ايجاد اقتصاد سبز بسيار تأثير گذار باشند، بانک‌ها حتي در کاهش آلاينده‌ها نيز موثرند، زيرا که با توسعه بانکداري الکترونيک از سوي بانک ملت بسياري از ترددها و مصارف سوخت کاهش پيدا کرده است.
ساروخاني گفت: سياست نظام بانکي در نحوه توزيع نقدينگي درمحيط زيست مي‌تواند بسيار مؤثر باشد، بانک ملت براين باور است که در قبال جامعه مسئوليت دارد و رويکرد خود را درجهت حفاظت از محيط زيست به کار مي‌گيرد.
وي با اشاره به تفاهم نامه ميان بانک ملت و شرکت ملي گاز گفت: بانک ملت در زمينه تغيير سوخت برخي شهرها از نفت به گاز همکاري‌هاي مناسبي را داشته است.

*بانک‌ها تسهيلات خود را در اختيار صنايعي قرار دهند که ارزيابي محيط زيستي دارند
در ادامه اين نشست مهناز مظاهري معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست اظهار کرد: سازمان حفاظت محيط زيست همواره در طي اين سال‌ها مظلوم واقع شده و مورد هجمه برخي صنايع قرار گرفته است در حالي که تلاش اين سازمان در راستاي حفظ سلامت مردم از جمله صاحبان صنايع است.
وي ادامه داد: سالانه ميلياردها تومان در کشور صرف واردات داروهاي سرطان مي‌شود که اين امر نشانگر عملکردهاي اشتباه ماست که به محيط زيست آسيب زده است.
مظاهري گفت: بر اساس اصل 50 قانون اساسي وظيفه همه حفظ محيط زيست براي نسل‌هاي آينده است اما اکنون شاهديم که 50 درصد از تالاب‌هاي کشور خشک شده‌اند و ريزگردها گريبان مردم را گرفته و ما به اشتباه تمام تقصيرهاي اين معضل را که ناشي از سال‌ها بي توجهي به محيط زيست است بر گردن خانم ابتکار مي‌اندازيم.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت: 95 در صد از آب مصرفي کشور صرف کشاورزي مي‌شود تا خياري در گلخانه پرورش يابد که 16 برابر استاندارد سم براي آن مصرف شده است، آيا اين مساله توسعه پايدار است؟ من از بانک‌ها در خواست مي‌کنم که تسهيلات خود را در اختيار صنعتي قرار دهد که ارزيابي محيط زيستي دارد.
مظاهري ادامه داد: اگر اکنون به فکر نباشيم سرزمينمان از دست خواهد رفت بنابراين بايد به سمت اقتصاد سبز حرکت کنيم.

*خشک سالي در ايران ممکن است تا 15 سال ديگر ادامه داشته باشد
علي فرزين مدير UNDP در ايران نيز در ادامه اين مراسم اظهار کرد: اهداف توسعه پايدار از نگاه بخشي دوري مي‌کند و از همه مي‌خواهد که به سمت نگاه و فکر اجتماعي و مشارکت بروند.
وي ادامه داد: بنگاه‌هاي اقتصادي خودشان موظف‌اند که در راستاي محيط زيست پايدار قدم بردارند. کره زمين به سمت خشکي پيش مي‌رود، اگر اين روند ادامه پيدا کند ممکن است خشکي در ايران از 12 الي 15 سال ديگر نيز ادامه پيدا کند، اين مساله سبب به خطر افتادن امنيت غذايي مهاجرت و پيامدهاي ديگري خواهد شد.
فرزين با تاکيد بر اينکه بايد در نقاط استراتژيک شروع درختکاري کنيم، گفت: بايد به فکر تکنولوژي‌هاي پايدار سبز و کوچک باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن