تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798381092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی‌های ظریف در بغداد/امضای یادداشت تفاهم لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت بین ایران و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
رایزنی‌های ظریف در بغداد/امضای یادداشت تفاهم لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت بین ایران و عراق
وزیر امور خارجه ایران در سفر یک روزه‌ به عراق ضمن رایزنی با همتای عراقی و نخست‌وزیر این کشور، یادداشت تفاهم لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت ۲ کشور را به همراه همتای عراقی امضا کرد.

خبرگزاری فارس: رایزنی‌های ظریف در بغداد/امضای یادداشت تفاهم لغو روادید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت بین ایران و عراق



به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که شب گذشته و پس از پایان رایزنی‌های هسته‌ای در ژنو به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی راهی عراق شد، بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد نجف اشرف شد و پس از زیارت حرم مولای متقیان علی (ع) به کربلای معلی رفت و از آنجا به بغداد سفر کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به بغداد، روابط دو کشور را بسیار ویژه خواند.
وی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر بر اهتمام سران و مسئولان بلندپایه ایران و عراق برای تقویت و گسترش روابط در بالاترین سطوح تاکید کرد.
ظریف با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه دو کشور همچون افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم تصریح کرد: دو طرف به تبادل نظرهای سیاسی، نیاز داریم.
وی افزود: با توجه به ناامنی‌هایی که از جانب تروریسم در عراق وجود دارد، همکاری و تبادل نظرهای مداوم بین دو طرف ضروری است.
ظریف گفت‌وگو درباره همکاری‌های دو کشور در بخش کنسولی را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و گفت: در صدد فرآهم کردن تسهیلات بیشتر برای تردد شهروندان دو کشور هستیم.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سفر همچنین در خصوص دیگر موضوعات مشترک از جمله مسائل مرزی و سیاسی با مسئولان عراق گفت‌وگو خواهیم کرد. به گزارش فارس، ظریف پس از ورود به بغداد با ابراهیم جعفری در محل وزارت خارجه عراق دیدار و در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت. وی همچنین به همراه جعفری یادداشت تفاهم لغو رواید گذرنامه‌های سیاسی و خدمت بین جمهوری اسلامی ایران و عراق را در راستای تقویت و گسترش مناسبات دوجانبه دو کشور امضا کرد.
براساس این یادداشت تفاهم، دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت ایران و عراق نیازی به اخذ روادید ورود، ترانزیت، خروج و اقامت موقت در خاک یکدیگر را ندارند و اعتبار این یاداشت تفاهم نیز نامحدود اعلام شد. ظریف پس از آن در نشست خبری مشترک با ابراهیم جعفری حضور یافت و گفت:ما در مقابله با تروریسم کور و وحشیانه داعش، اولین کشوری بودیم که به یاری برادران و خواهران در عراق شتافتیم و این را وظیفه همسایگی دانسته و می‌دانیم. وزیر خارجه ایران اضافه کرد: معتقدیم مقابله با گروه‌هایی که علیه امنیت عراق کار می‌کنند بیش از هر چیز باید یک حرکت عراقی باشد و همه باید در خدمت مردم و دولت عراق باشد. وی افزود: دولت عراق باید نقطه تمرکز این حرکت باشد و ما همواره در کنار حکومت عراق خواهیم بود. ابراهیم جعفری نیز در این نشست خبری گفت: زمانی ائتلاف بین‌المللی تشکیل شد، جمهوری اسلامی ایران به ما کمک‌های زیادی کرد چه به لحاظ انسانی و چه ابعاد دیگر. وزیر خارجه عراق همچنین عنوان کرد: عراق این توانایی را دارد که به لحاظ نظامی عملیات علیه داعش را مدیریت کند و منتظریم لحظه نهایی فرا برسد. از همه تقاضا داریم که به ما کمک کنند، ولی در امور داخلی عراق دخالتی نشود، اطلاعات بدهند، حمایت لجستیک و حتی حمایت امنیتی و نظامی داشته باشند. این به ما در مبارزه با تروریسم و تروریست‌هایی که در عراق حضور دارند و در برخی مناطق هستند، کمک می‌کند. اما حمایت از عراق بدین معنا نخواهد بود که نیروی نظامی و پیاده نظام به عراق اعزام کنند. وی افزود: ارتش و نیروهای مسلح عراق این توانایی را دارند که در کنار نیروهای مردمی و در مسیر مبارزه با تروریسم این صحنه جنگ را مدیریت کنند. به گزارش خبرنگار فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی همچنین با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. این چهارمین سفر وزیر خارجه کشورمان به عراق پس از تصدی این سمت است. ظریف پس از شروع به کار دولت جدید عراق به ریاست حیدر العبادی در اوایل شهریور ماه نیز سفری به عراق داشت و از آنجا هم به اربیل و سلیمانیه رفت. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته پس از تصدی این سمت در اولین سفر خارجی‌اش به بغداد رفت. ظریف همچنین اواخر دی ماه سال گذشته (1392) در سفری به منطقه به عراق نیز رفت و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از سفری یک روز به بغداد امشب به تهران بازمی‌گردد. انتهای پیام/

93/12/05 - 22:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن