تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820433780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسترسي دانشگاه‌ها به پايگاه‌هاي اطلاعاتي علمي فراهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۴۷ق.ظ)
دسترسي دانشگاه‌ها به پايگاه‌هاي اطلاعاتي علمي فراهم شد در مجمع عمومي شوراي تامين منابع وزارت علوم دسترسي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي به پايگاه‌هاي اطلاعات علمي و آيين‌نامه جديد شورا تبيين شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در نشست مجمع عمومي شوراي تأمين منابع وزارت علوم که در مجتمع امام خميني دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار شد، دکتر سيروس عليدوستي، رئيس شورا، سخنراني و آئين‌نامه جديد شورا و شيوه‌نامه اجرايي آن تبيين کرد.
دکتر سيروس عليدوستي در اين بخش در مورد نياز به اصلاح آئين‌نامه قبلي با توجه به تجربه‌هاي چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: اين آئين‌نامه از انعطاف بيشتري نسبت به آئين‌نامه قبل برخوردار است و دانشگاه‌ها در عين عضويت در شورا و استفاده از مزاياي کنسرسيوم، مي‌توانند هر بخش از نيازهاي خود را که به‌صرفه و صلاح خود تشخيص دهند،‌ مستقل تأمين کنند ولي در امور مشترک و استفاده مشترک از منابع مي‌بايست کمک سايرين در شورا باشند.
وي تأکيد کرد: يکي از نکات مهمي که در آئين‌نامه قبلي تصريح نشده بود،‌ کمک‌هاي وزارتي در قالب وام کوتاه‌مدت به شورا بود تا در مواردي که يکي از اعضا به دليلي امکان تهيه فوري منابع مالي خود را ندارد، براي اينکه کسري بودجه يکي موجب قطع دسترسي ديگري نشود.
در ادامه سيد ابراهيم عمراني، دبير شوراي تأمين منابع وزارت علوم گزارش عملکرد شورا در دوره قبل را ارائه داد.
عمراني در اين گزارش بيان کرد: دوره قبل با جهش ارزي ناگهاني در پائيز ۹۰ و ادامه آن در سال ۱۳۹۱ و مشکلات کمبود بودجه دانشگاه‌ها همراه بود و اعضاي دوره اخير شورا در اين مدت با مشکلات ناشي از آن در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه روبرو بوده‌اند.
بر اساس اين گزارش، دسترسي به الزوير براي ۱۱ دانشگاه و پژوهشگاه، اشپرينگر براي ۶ دانشگاه و پژوهشگاه، وايلي براي ۳ دانشگاه، CABI براي ۵ دانشگاه، AMS براي ۵ دانشگاه و پژوهشگاه ، Proquest براي ۴ موسسه، امرالد براي ۳ موسسه و پايگاه JSTORE براي ۳ موسسه فراهم‌شده است.
عمراني ادامه داد: درباره پايگاه‌هاي ISI و IEEE هم مذاکرات در حال انجام است و موافقت خود را با باز کردن دسترسي‌ها اعلام کرده‌اند که اميدواريم به‌زودي اين پايگاه‌ها نيز بازشوند. ISI تعداد ۸ متقاضي و IEEE با ۹ متقاضي در دست مذاکره هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن