تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802725597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلایه های بانوان بسکتبالیست از نابرابری و تعطیلی تیم ملی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مشحون می گفت: "اعزامتان کنیم، می بازید!"
گلایه های بانوان بسکتبالیست از نابرابری و تعطیلی تیم ملی
هر چند مجوز بازی با حجاب در میادین بین المللی برای بانوان بسکتبالیست صادر شده اما هنوز امیدی به تغییر وضعیت بسکتبال بانوان نیست و ملی پوشان گلایه های خود را به صورت ناشناس به گوش رسانه ها می رسانند.

گلایه های بانوان بسکتبالیست از نابرابری و تعطیلی تیم ملی
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بی توجهی به بسکتبال بانوان و پنج سال دوری از میادین بین المللی، دختران بسکتبالیست را خسته کرده است. اوضاع به شکلی است که برخی دختران ملی پوش با چند واسطه به خبرنگار ما رسیدند و خواستار مطرح کردن گلایه های خود شدند اما جالب اینجا است که با وجود چند بار اطمینان از مطرح نشدن اسم آنها در گزارش حتی حاضر به فاش کردن نام خود برای خبرنگار هم نشدند تا هیچ شانسی برای شناخته شدن نداشته باشند. 

جالبتر اینکه ترس آنها از زمان ریاست محمود مشحون در فدراسیون مانده است و توضیح می دهند که هر حرفی برای آنها عواقبی به همراه داشته و در صورت بازگشت مشحون اوضاع برایشان سخت می شود، چون بخش مهمی از انتقادات به دوره ریاست قبلی فدراسیون باز می گردد.

بخشی از گلایه های دختران ملی پوش بسکتبال را در زیر می خوانید:

پنج سال محدود به داخل کشور

 ممنوعیت حجاب در میادین بین المللی از ماه ها پیش برداشته شد اما دختران ملی پوش با وجود اشتیاقی که برای فعال شدن تیم ملی در مصاحبه های مستقیم با رسانه ها نشان می دهند، هنوز هیچ امیدی به تغییر وضعیت خود ندارند.

یکی از ملی پوشان به نمایندگی از سایرین می گوید: "تیم ملی در واقع مشکل اول ما است. می توانم به نمایندگی بگویم که همه مشکل دارند. 5 سال است که هیچ نوع بازی برون مرزی از طرف تیم ملی بسکتبال نداشته ایم. اردوهای تیم ملی 3 تا 4 روزه، دست و پا شکسته و کاملا بی هدف است. ضمن اینکه کمترین امکاناتی را هم در این اردوها نداریم. اردوی بانوان برخلاف آقایان در سالن آزادی بدون پزشک و فیزیوتراپ برگزار می شود. در زمان آسیب دیدگی هم یک بهیار در حد تزریقاتی به بازیکنان کمک می کند، در حالی که ما در رده بزرگسالان هستیم وگرنه جوانان که اصلا انتظاری هم ندارند."

مشحون می گفت: اعزامتان کنیم می بازید

ملی پوش مزبور توضیح می دهد: "محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون هیچ تمایلی برای شرکت بانوان در میادین نداشت. وی صراحتا می گفت هیچ میلی برای اعزام بانوان نداریم چون اگر آنها را به مسابقات اعزام کنیم، شکست می خورند. این طرز تفکر را همه ما می دانیم اما در رسانه ها اعلام می کردند که مشکل نفرستادن بانوان، ممنوعیت حجاب است. حالا که از سوی فیبا به صورت آزمایشی اجازه بازی با حجاب داده شده است هم خبری از تیم ملی نیست."

دختران بسکتبالیست اعتقاد دارند آنقدر بسکتبال بانوان چراغ خاموش حرکت کرده است که هیچ خبری در آن نیست و اخبار مربوط به آن کمتر از تمام رشته های بانوان به روزنامه ها و تلویزیون می رسد.

بودجه بانوان در اختیار آقایان

محدودیت های مالی فدراسیون بسکتبال از کسی پوشیده نیست اما انتظار این هم نمی رود که بودجه بانوان در اختیار آنها قرار نگیرد. دختران بسکتبالیست می گویند که بودجه بخش بانوان فدراسیون بسکتبال را در اختیار آقایان قرار می دهند و اصلا خرجی برای بانوان نمی شود چون تیم ملی که وجود ندارد و علاوه بر 5 میلیون تومان ورودی که از تیم های سوپرلیگی برای برگزاری مسابقات دریافت می شود، تمام خرج مسابقات از جمله هزینه داوران، غذا و ... را نیز تیم های میزبان می دهند به این صورت هزینه خاص دیگری باقی نمی ماند.
 
موفقیت در تورنمنت های دانشجویان

ملی پوشان دختر اعتقاد دارند باید از جایی به آنها بها داده شود تا نتیجه بگیرند. مثال آنها هم اعزام دانشجویان دختر به تورنمنت دانشجویان 2012 و 2013 است که با حجاب اسلامی در بین چند کشور اروپایی اول شدند. 

ملی پوش بسکتبال بانوان که همچنان در حفظ نام خود اصرار دارد، می گوید: " بسکتبال بانوان ایران پتانسیل زیادی دارد به شرطی که به آن بها داده شود. بسکتبال آقایان هم از اول در سطح آسیا اول نبودند. هیچ کس از بدو تولد سطح بالا نیست اما مشحون می گفت: اگر شما را اعزام کنیم به مسابقات می روید و می بازید! فرق ما با رشته ای مثل والیبال بانوان در این حد است که آنها ناراحت اعزام نشدن به اردوهایی مثل آمریکا هستند که تیم والیبال آقایان می رود اما ما به نایب رئیس بانوان گفتیم که به جای سالن آزادی در مجموعه انقلاب تمرین کنیم که جواب داد هزینه رفتن از آزادی به مجموعه انقلاب زیاد است."

دختران بسکتبالیست به اینجا رسیده اند که اعتقاد دارند وضعیت هیچ رشته ای در بخش بانوان مانند بسکتبال وخیم نیست و تمام رشته ها حتی بسکتبال با ویلچر بانوان هم در سال های اخیر اعزام داشته اند. جواب اعتراض آنها برای گرفتن امکانات هم این جمله است:" به ما امکانات نمی دهند."

رد درخواست بازی دوستانه

مسئولان بخش بانوان فدراسیون بسکتبال طبق اخباری که در جریان سوپرلیگ امسال در اختیار رسانه ها گذاشتند به حدود 10 کشور برای انجام بازی دوستانه نامه دادند اما هیچ کدام جوابگوی آنها نبودند. این به معنی تلاش از سوی فدراسیون بود اما استقبال از طرف مقابل صورت نگرفت.

با این وجود ملی پوش بسکتبال بانوان می گوید:" معلوم است که دعوت ما را قبول نمی کنند چون در هیچ جا شناخته شده نیستیم. سال قبل هم از کشورهای ازبکستان و عراق دعوت کردند که دقیقا تیم های ملی آنها نبودند اما بازتاب این بود که تیم ملی این کشورها را دعوت کرده ایم. اگر به جای این کارها تورنمتی با هزینه خودمان در کیش یا تهران با حضور چند تیم ملی معتبر برگزار کنیم، بیشتر شناخته می شویم و درخواست بازی دوستانه را نیز به تدریج قبول می کنند."

گروهی از فعالان بسکتبال بانوان هم در حال تهیه نامه ای برای مراجع بالاتر هستند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. 

گفتنی است هر چند در عرف روزنامه نگاری باید برای احترام به مخاطبان از نقل قول بدون معرفی منبع خبر پرهیز شود اما در مواقع خاص امکان این کار وجود دارد. گویا شرایط ورزش بانوان به طور کلی و رشته بسکتبال به طور خاص به گونه ای است که برای بیان کردن برخی مسائل که شاید در بخش آقایان معمول به نظر برسد در بخش بانوان نیاز به پنهان کاری است.

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

مروری بر مهمترین اخبار "ورزشي" شنبه
قهرمانی نفت آبادان در سوپر لیگ B بسکتبال بانوان
آرارات در یک قدمی قهرمانی سوپرلیگ بسکتبال بانوان
توجه به ورزش "بانوان"؛ از حرف تا عمل
آرتونیان: هیچ کس نمی تواند تیم آرارات را از پا درآورد
40 درصد بازیکنان تیم، صنعت نفتی هستند
شروع رقابت قهرمانی گاز و آرارات در سوپرلیگ A




کد خبر: ۵۱۴۰۹۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن