تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798769235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش؛ بهانه‌ای برای جنگ آمریکا علیه سوریه، حزب الله و ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گلوبال ریسرچ:
داعش؛ بهانه‌ای برای جنگ آمریکا علیه سوریه، حزب الله و ایران
پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: آمریکا در حال همکاری با ترکیه برای تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز مخالفان در داخل سوریه است تا آنها بتوانند در مواقع لزوم پشتیبانی هوایی واشنگتن را در جنگ علیه داعش خواستار شوند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به رغم این واقعیت آشکار که مخالفان در کنار داعش قرار دارند و در اصل در حال مبارزه با ارتش سوریه هستند و اینکه حملات هوایی با هدف حمله به مواضع ارتش و نه داعش درخواست خواهد شد، آمریکا می‌کوشد به جهان اطمینان دهد که واقعیت چیز دیگری است. 


روزنامه دیلی تلگراف در مقاله ای با عنوان اینکه مخالفان میانه روی سوری می توانند خواستار حملات هوایی آمریکا شوند نوشت: واشنگتن در نظر دارد سالانه حدود پنج هزار تروریست سوری را در چارچوب این طرح و به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت جنبش ازهم گسیخته مخالفان علیه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و گروه های افراطی آموزش دهد. 


حتی از مقاله دیلی تلگراف نیز مشخص است که دولت سوریه و نیروهای ارتش این کشور که با القاعده و داعش در منطقه مبارزه می کند هدف اصلی این طرح هستند. 


این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد آمریکا و ترکیه قرار است « مخالفان میانه روی سوری » را به منظور اینکه بتوانند حمایت هوایی آمریکا را خواستار شوند آموزش دهند و آنها را تجهیز کنند. 


دیلی تلگراف در مقاله ای تحت عنوان "مخالفان سوری که آمریکا آموزش داده تسلیم القاعده می شوند" در تشریح بیهودگی طرح پیشنهادی آمریکا و ترکیه نوشت : دو گروه اصلی مخالفان سوری که برای مقابله با رژیم و گروه های افراطی در سوریه از آمریکا سلاح دریافت می کنند تسلیم القاعده شده اند. در واقع آمریکا و متحدان این کشور بر جبهه انقلابی سوریه و جنبش حزم برای شرکت در عملیات زمینی علیه داعش حساب کرده اند. جنبش حزم و جبهه انقلابی سوریه در شش ماه گذشته از ائتلاف ضد داعش که با حمایت آمریکا تشکیل شده است تسلیحات سنگین از جمله راکت های گراد و موشک های ضد تانک دریافت کرده اند.
اما این جنبش شنبه شب پایگاه های نظامی و منابع تسلیحاتی خود را به هنگام حمله جبهه النصره به روستاهای تحت کنترل آنها در استان ادلب تحویل این گروه داد. 


در واقع ، حضور کنونی داعش در عراق و سوریه و نقش اصلی این گروه در مبارزه با دولت های دمشق ، بغداد و حزب الله لبنان که متکی به ایران هستند نشانه ای از توطئه غرب در اوایل سال 2007 است. 


دولت جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا برای تضعیف ایران تصمیم گرفت اولویت های خود را در غرب آسیا تغییر دهد. در خصوص لبنان، دولت آمریکا با دولت عربستان سعودی در عملیاتی پنهانی با هدف تضعیف حزب الله همکاری کرد. 


آمریکا همچنین در عملیات های پنهانی علیه ایران و سوریه ، متحد این کشور ، شرکت کرده است و نتیجه جانبی این فعالیت ها تقویت گروه های افراطی بوده است که برداشت افراط گرایانه از اسلام دارند و ضمن حمایت از القاعده دشمن آمریکا هستند.


در اوایل ژوئن سال گذشته ، گزارش ها حاکی از آن بود که از داعش به عنوان ابزاری برای کشیده شدن پای نیروهای آمریکایی در مداخله نظامی مستقیم علیه دمشق استفاده خواهد شد. 


اقدامات داعش به گونه ای هولناک است که به توجیه مداخله نظامی مستقیم آمریکا در سوریه کمک می کند. 


گروه های افراطی بدون شک پیشگامان تلاش های مورد حمایت غرب برای براندازی دولت سوریه و تضعیف ایران هستند. به نظر می رسد غرب درصدد است در کنار تروریست هایی که به مدت یک دهه از آنها به عنوان بهانه ای برای حمله و اشغال کشورهای افغانستان و عراق استفاده کرده و در حملات آنها جان هزاران آمریکایی و صدها هزار عراقی و افغان به خطر افتاده است به مبارزه بپردازد.
چنانچه همه مخالفان میانه رو در سوریه از متحدان دیرینه القاعده باشند حملات هوایی که آنها از آمریکا درخواست کرده اند در حقیقت حملات هوایی است که القاعده علیه نیروهای مشروعی که در منطقه علیه تروریسم مبارزه می کنند درخواست کرده است. 


واقعیت آن است که واشنگتن و متحدانش داعش را بهانه ای برای رویارویی نظامی مستقیم با ارتش سوریه قرار داده اند. همچنانکه حملات هوایی آمریکا مواضع سوریه را هدف قرار دهد ، احتمال می رود در نهایت سوریه و متحدانش دست به اقدامی تلافی جویانه بزنند و زمینه را برای عملیات نظامی مستقیم و گسترده تر علیه دمشق فراهم کنند. چنانچه سوریه و متحدانش در مقابل این اقدامات مقاومت کنند و هیچگونه واکنشی نشان ندهند ، به هر حال آمریکا راهی برای تحریک آنها پیدا خواهد کرد. 






انتهای پیام./.




اخبار مرتبط

وزارت‌خارجه سوريه ترکيه را به تجاوز آشکار به خاک این کشور متهم کرد
به خدمت گرفتن کودکان خارجی در ارتش اوکراین
چرا ارتش آمریکا بهشتی برای تجاوزگران جنسی است؟
بوکوحرام ؛ اهرم "سیا" برای تقسیم و اشغال آفریقا
نقش کلیدی "سیا" در شهادت "عماد مغنیه"
القاعده، عربستان سعودی و اسرائیل در یک راستا
مسلمانان شیعه پاکستان، قربانی یک تعصب شیطانی




کد خبر: ۵۱۴۰۴۹۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن