تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803686174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه باشگاه مس در خصوص صحبت‌هاي اخير


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بیانیه باشگاه مس در خصوص صحبت‌های اخیر
باشگاه مس کرمان، در خصوص اتفاقات و حرف و حديث هاي مطرح شده عليه اين باشگاه بيانيه اي را صادر کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، متن این بیانیه را در زیر بخوانید:

متاسفانه در چند روز اخیر به خصوص در روزهای منتهی به بازی تیم فوتبال مس کرمان برابر گیتی‌پسند اصفهان، موجی از جو سازی علیه تیم مس کرمان ایجاد شد که شاید در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران این‌گونه هجمه سازی متحدانه علیه یک تیم بی‌سابقه باشد...!

برخی رقیبان تیم فوتبال مس با اتحادی جالب‌توجه ولی ناجوانمردانه، از شمال تا جنوب کشور با پرداختن به مسائلی درصدد بودند اوج‌گیری تیم فوتبال مس در دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته اول را کاملا به چالش بکشند و در این میان از کوچکترین مسائل اخلاقی برای زدن تهمت به این تیم فوتبال و عوامل برگزاری بازی‌های مس دریغ نکردند و بدترین مسائل ممکن را از سوی خود عنوان نمودند.

هرچند تیم فوتبال مس این انتظار را داشت که برخی ازرقیبان در لیگ یک، درست همانند اقداماتی که در زمین مسابقه برای به چالش کشیدن جو بازی‌های خود انجام می‌دهد، در بیرون از زمین مسابقه نیز حاشیه و جو سازی را به اوجخود برسانند، اما حقیقتا این انتظار را نداشت که برخی رقبا تا این حد ناجوانمردانه برای رسیدن به مقاصد بیرون از زمین خود، دست به تشویش اذهان عمومی بزنند و تهمت را روانه زمین و زمان، کرمانی‌ها کنند تا جایی که خواندن مطالب و مصاحبه‌ روزهای اخیر آن‌ها قلب هر هوادار مس و کرمانی را به درد می‌آورد.

هواداران تیم فوتبال مس بر این موضوع کاملا آگاهی دارند که تیم فوتبال آن‌ها و عواملش در زمین بازی بهترین جواب ممکن را به این هجمه‌ها و جو سازی‌ها با ارایه یک بازی خوب و نتایج غرورآفرین خواهند داد و همه‌ی کرمانی‌ها به سربازان غیور نارنجی‌پوش خود بابت پاسخ دادن به این حاشیه‌سازی‌ها، در جای مناسب خود یعنی زمین چمن بازی، ایمان دارند و برای همین اصلا شایسته‌ی خود نمی‌بیند که با این حاشیه‌سازان هم کلام شود و با درگیر شدن در یک جنگ لفظی، آب را به آسیاب آن ها بریزند اما در کنار این مسئله، همه‌ی اذهان منصف و منطقی را به سنجش مطرح شدن این صحبت‌ها و هجمه‌های اخیر علیه تیم فوتبال مس دعوت می‌کنند.

بعد از سه پیروزی تیم فوتبال مس، چنان علیه این تیم، این شائبه درست شد که بردهایش با تصمیم‌گیری‌های داوران و اتفاقات خارج از زمین حاصل شده است که گویی داوران حتی تمامی گل‌های مس در بازی‌های اخیر را نیز خود به ثمر رسانده‌اند! این حرف در حالی مطرح می‌شود که تیم فوتبال مس تا همین سه هفته‌ی پیش یکی از تیم‌های آخر جدول محسوب می‌شد و در آن زمان که رقبا به زعم خود در زمین مسابقه برنده می‌شدند و اتفاقا بردهای آن‌ها با اشتباهات تاثیرگزار داوران حاصل می‌شد، هیچگاه تیم فوتبال مس این بردها را حاصل اتفاقات عجیب و غریب عنوان نمی‌کرد و با رعایت احترام به تیم‌های حریف و جامعه‌ی داوری هیچگاه هیچ حرفی علیه این تیم‌ها به زبان نیاورد آن‌هم درست در همان روزهایی که مس خودش قربانی تصمیمات داوری شده بود.

سوال بزرگ در این میان این است که اگر مس این قدرت را داشت که در سه بازی متوالی داوران را به سود خود غش دهد، آیا این امکان را نداشت که فصل قبل و در زمانی که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگید این کار را انجام دهد و با برد در دو بازی به شیوه‌ای که آقایان امروز برای آن دست گرفته‌اند، بقای خود را در لیگ برتر قطعی کند؟! آیا مس که به زعم این افراد در هر سه بازی با کمک داوران برنده شده است، نمی‌توانست در دور رفت این کار را انجام دهد تا به جای اینکه در پایان نیم فصل اول در پائین جدول باشد، در جای دیگری رتبه خود را تثبیت کند؟!

مس در فصل قبل در لیگ برتر در برخی بازی‌ها با اشتباهات مسلم داوری نتایج خود را از دست داد که نمونه پرواضح آن که هنوز در ذهن تمامی هواداران فوتبال در ایران مانده است بازی برابر پرسپولیس در کرمان بود. در همین دور رفت نیز به گواه برنامه‌های کارشناسی داوری در لیگ یک، شش امتیاز مسلم از مس بابت همین اشتباهات گرفته شده است. اما باشگاه مس که شخصیتی فراتر از جو سازی های بیهوده‌ی برخی از رقبای خود در لیگ یک دارد، نه بابت این مسئله به جامعه داوری حمله کرد و نه به واسطه‌ی آن برخی باشگاه‌های دیگر را بدون هیچ دلیل منطقی متهم کرد. اما متاسفانه ظاهرا در فوتبال ما فقط آنچه که حاصل تفکر است همین جو سازی و تهمت‌زدن‌هایی است که مقامات رسمی و مدیران برخی باشگاه‌های ما خود به آن دامن می‌زنند!!

مسلما اگر مس اشرافی بر مسائل داوری داشت هرگز این اجازه را نمی داد که در مدت دو سال فقط چهار پیروزی کسب کند و یا اینکه برای همین مدت اصلا در بیرون از خانه طعم برد را نچیشده باشد. باشگاه مس در روزهایی که به هر دلیلی در زمین مسابقه دچار مشکلات فنی شده بود و راه پیروزی را گم کرده بود،؛ هرگز به خود اجازه نداد به شیوه‌ای غیر متعارف به دنبال برد در زمین مسابقه بگردد و امروز برای خودش خیلی سنگین می‌بیند که بی خود و بی‌جهت، برخی بردهای این تیم را زیر سایه‌ی حاشیه‌سازی‌های خود ببرند و در حالی که رقیبان به سود مس اشتباه می‌کنند و شرایطی فراهم می‌نمایند که داور به آن‌ها کارت قرمز بدهد، این پیروزی‌ها را به دلایل دیگری ربط دهند.

جالب اینکه منطق این افراد در نوع خود بی‌نظیر است. یکی بدون آنکه کوچکترین اشاره‌ای به صحنه‌های داوری بازی‌های گذشته‌ی مس انجام دهد، صرف اخراجی‌ها و پنالتی که در بازی‌های قبل به سود مس گرفته شده است را مسئله‌دار می‌داند و بدون اینکه صحنه‌های آن را تشریح کند، از این می‌گوید چون تصمیمات داوری به سود مس بوده است پس حتما کاسه‌ای پشت نیم‌کاسه است!! تا نشان دهد فوتبال برای این افراد چیزی فراتر از مغلطه نیست! دیگری منطق جالب‌تری به میان می‌آورد و می‌گوید چون فلان مربی همیشه آرام بوده است و در بازی با مس ناگهان عصبانی می‌شود و به وسط زمین می‌پرد پس حتما در این بازی اتفاقی رخ داده است!!

همین منطق‌ها به خوبی نشان می‌دهد که تا چه اندازه کرمانی‌ها باید بابت حتی خواندن این صحبت‌ها زجر بکشند چه رسد به پاسخگویی به آن‌ها! خوشبختانه فیلم تک به تک بازی‌های مس در سه دیدار قبلی خود موجود است. در بازی با گچساران دو بازیکن این تیم به واسطه‌ی دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شدند و سه بازیکن دیگر این تیم نیز کارت زرد گرفتند، یک بازیکن نیز به دلیل جلوگیری از موقعیت تک به تک بازیکن مس اخراج شد. بازی خشن و درگیرانه‌ی تیم گچساران موضوع جدیدی در فوتبال لیگ یک نیست و جالب اینکه کارشناس داوری برنامه لیگ یک بر تمامی اخراج‌های این بازی صحه گذاشت و در صحنه‌ای حتی می‌بایست به جای کارت زرد دوم، کارت قرمز مستقیم را به بازیکن گچسارانی نشان می‌داد. جالب اینکه به زعم همین کارشناسان داوری یکی دیگر از بازیکنان تیم گچساران نیز به واسطه‌ی خطای هند آشکار می‌بایست با کارت زرد دوم و اخراج روبرو شود که داور از این موضوع کاملا به ضرر مس چشم پوشی کرد. مسلما تیمی که با تفکر بازی خشن و درگیرانه به زمین می‌آید باید حساب و کتاب کارت‌های زرد و قرمز خود را هم داشته باشد و نباید انتظار این را بکشد که در برابر این سبک بازی، داور نیز با آن‌ها همکاری کند و دست به جیب نشود!

در بازی با نیروی زمینی بارها گفته شد که اعتراضات عوامل همیشه آرام این تیم و ریختن آن‌ها به زمین مسابقه، یک رسوایی بزرگ برای عوامل این تیم بود چراکه در همین برنامه‌ی لیگ یک، زمانی که صحنه‌های مشکوک داوری کارشناسی شد، هیچ اتفاقی که حق مسلمی را از تیم نیروی ‌زمینی ضایع کرده باشد رخ نداده بود! در آن بازی عوامل نیروی زمینی به خطای اعلام شده پشت محوطه‌ی جریمه معترض بودند که با پخش صحنه‌ی داوری مشخص شد آن خطا به درستی اعلام شده است. تنها صحنه‌ای که در این بازی به ضرر نیروی زمینی اعلام شد خطایی بود که در قوس میانی زمین از سوی فرزاد حسین‌خانی اعلام نشد!!! جالب اینکه در قلب حقیقتی آشکار روز گذشته یکی از سایت‌ها در راستای انجام وظیفه‌ی خود برای جوسازی علیه مس، حالا مدعی شده بود که گل دوم مس به نیروی زمینی در شرایط آفساید به ثمر رسیده است که تا همین شب گذشته حتی عوامل نیروی زمینی هم به این موضوع اشاره نکرده بودند و اعتراض آن ها به خطایی بود که به درستی پشت محوطه اعلام شده بود و همین نشان می دهد که برای این افراد، گرفتن نتیجه، هر وسیله‌ای ولو وجدان و انسانیت هم می‌تواند وسیله باشد!

در بازی با تربیت یزد نیزفقط کافی است دو اخراج بازیکن تیم تربیت را به صورت زبانی مرور کنیم. در اخراج اول، زمانی که در حضور کمک داور بین بازیکن تربیت و یکی از بازیکنان مس صحبت‌های ردوبدل می‌شود، کمک داور پرچم خود را بالا می‌آورد و حرف‌های طرفین را به داور منتقل می‌کند. در این زمان داور کارت زرد دوم را به بازیکن تربیت نشان می‌دهد و او را اخراج می‌کند. حتی اگر یک داور با تمام نیت و غرض بخواهد به سود تیمی سوت بزند، در چنین صحنه‌ای هیچگاه این کار را عملی نمی‌کند و مسلم است که بازیکن تیم تربیت در حضور داور حرفی را به صراحت عنوان کرده است که شایسته دریافت کارت زرد دوم بوده است. در اخراج دوم نیز بازیکن تیم تربیت با لگد به سمت توپ جمع‌کن بازی یورش برد که حتی مربی حریف نیز به اخراج مستقیم او اذعان داشت نه کارت زرد دومی که داور به وی داد و او را اخراج کرد. برای پنالتی اعلامی به سود مس نیز برخی از کارشناسان داوری در همین مملکت به درستی پنالتی اعلام شده و هند صورت گرفته توسط بازیکن تربیت رای دادند و جالب اینکه در همین بازی یک پنالتی مسلم به سود مس در نیمه‌ی اول اعلام نشد و تمامی خطاهای 50 به 50 را نیز داور به سود تربیت سوت زد.

فیلم تمامی این موارد موجود است و آن‌هایی که این روزها بابت همه‌ی این صحنه‌ها پا روی وجدان و منطق گذاشته‌اند کاش فقط برای یک‌بار فیلم این موضوعات را نگاه می‌کردند تا حداقل اگر جا را برای ارایه ایراد می‌بینند کمی عاقلانه‌تر آن‌ها را مطرح کنند.

البته شاید ایراد از ماست که توقع منطق از برخی داریم که نباید داشته باشیم. بهرحال وقتی در برخی بازی‌های لیگ یک شاهد هستیم که در کنار زمین مربی با مربی در سروکله‌ی هم می‌زنند، مدیر از وی آی پی پائین می‌آید و با حریف دست به یقه می‌شود، مقام رسمی باشگاه خیلی راحت به خود اجازه‌ی تهمت‌زنی و اتهام‌پراکنی می‌دهد بدون آنکه کوچکترین دلیلی بیاورد، مسلم است که منطق و عقلانیت را باید در این لیگ از سوی آن‌ها زیر سوال رفته ببینیم. جالب اینکه همین افراد با این کارهای زشت، امروز بیشترین فریاد را بابت تیم فوتبال مس می‌زنند و فریاد وامصیبتا برای هیچ سر می‌دهند.

کرمانی‌ها در همیشه‌ی تاریخ عادت داشتند هر زمان که قدمی بلند برمی‌دارند، از سوی برخی اطرافیان مغرض خود به بدترین مسائل متهم شوند و بدترین هجمه‌ها را علیه خود ببینند. اما ساکنان کویر مردمانی متحد و صبور هستند که صبر می‌کنند و به جای خود و در زمین و مکانش توان خود را نشان دهند و اصلا به دنبال این نیستند که نیروی خود را از عقلشان به دهنشان منتقل کنند و برای بالا بردن خود به شیوه‌ای ناجوانمردانه عملکرد دیگران را زیر سوال ببرند و به آن‌ها اتهام بزنند.

تیم فوتبال مس بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌ها به لطف خداوند عادل راه خود را همانند همیشه با اخلاص طی می‌کند و همه‌‌ی تهمت‌زنندگان را نیز به خدا واگذار می‌کند تا در دادگاه عدل الهی و وجدانی خود اگر این افراد حرف‌های خود را ثابت نکردند به مجازات‌های دنیوی و اخروی خود برسند. هرچند که تیم فوتبال مس حق پیگیری تمامی این حرف‌ها را نیز به صورت قانونی برای خود محفوظ می‌داند و قطعا با وجود تمام ظرفیت‌های قانونی به دنبال آن‌ها و اثباتش از سوی بیان کنندگان آن خواهد بود.

این کارها و این حرف‌ها به غیراز آنکه مردمان دیار کریمان و کویرنشینان را در برابر این هجمه‌ها همانند دژهای فتح نشدنی قلعه‌دختر و قلعه بابکان متحدتر کند، اثر دیگری ندارد. این صحبت‌ها فقط انگیزه‌های مس را برای بردن بیشتر می‌کند و به لطف الهی ثابت خواهد شد بعد از تمام شدن زمستان روسیاهی برای چه کسانی باقی خواهد ماند.....



1393/12/03 11:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن