تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820433654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیگو:وقت تغییرات در فیفا فرارسیده/از بلاتر نمی‌ترسم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فیگو:وقت تغییرات در فیفا فرارسیده/از بلاتر نمی‌ترسم ورزش > فوتبال جهان - لوئیس فیگو، با نامزدی‌‌اش برای ریاست فیفا، غوغایی در دنیای فوتبال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرورزشی؛او اولین فوتبالیستی است که بعد از بازنشستگی‌‌اش برای نشستن روی با ارزش‌ترین صندلی فوتبال جهان خیز برداشته، جایگاهی که برای رسیدن به آن باید با سپ بلاتر، رئیس فیفا و قدرتمندترین شخصیت فوتبال دنیا رقابت کند، رقابتی که آن‌طور که خودش به روزنامه اسپانیایی «مارکا» گفته از آن ابایی ندارد...  چه شد كه به فكر كانديدا شدن براي رياست فيفا افتادي؟ نمي‌شود گفت اين كار ديوانگي است؟
نه، اين تصميم را بعد از كلي فكر كردن گرفتم. وقتي در ماه‌ها و سال‌هاي اخير ديدم كه چطور چهره فيفا خراب شد، اعتراضاتي كه در برزيل راه افتاد، عدم شفاف‌سازي سازمان و... از جمله اين اتفاقات بود. بعد از حرف زدن با شخصيت‌هاي مهم فوتبال به اين نتيجه رسيدم كه زمان تغيير فرا رسيده. مبارزه با قدرتمندان به نظر سخت مي‌‌آيد، اين‌طور نيست؟
مسلماً. وجود بحث و مناظره و همين‌طور رقابت بين كانديداهاي مختلف براي فوتبال خيلي هم خوب است. من مطمئنم اين به نفع آينده‌ ساز‌مان هم هست. همه چيز خيلي شفاف‌تر خواهد شد. از بلاتر مي‌ترسيد؟
نه، اصلاً. من از بلاتر نمي‌ترسم. به او احترام مي‌گذارم چون در سال‌هاي اخير اقدامات مفيدي براي فوتبال انجام داده اما دوره‌‌اش ديگر به پايان رسيده و وقت آن شده كه در ساختار فيفا تغييراتي به وجود بيايد. به نظرتان اين طبيعي است كه فوتباليست‌ها كمترين نقش را در انتخاب رئيس فيفا داشته باشند؟
طبيعي‌‌اش اين است كه وقتي فوتبال را كنار مي‌گذاري بروي سراغ مربيگري. همه اما اين‌طور فكر نمي‌كنند. خيلي‌ها هستند كه مي‌خواهند در پست‌هاي مديريتي دين‌شان را به فوتبالي كه اين همه چيز به آنها داده ادا كنند. من با اين عده موافقم و به همين خاطر مي‌خواهم رئيس فيفا بشوم. من از آن دسته آدم‌ها نيستم كه خودم را كنار بكشم و از عمل كردن دوري كنم. اين را نبايد فراموش كنيم كه براي رياست فيفا فدراسيون‌هاي فوتبال رأي مي‌دهند. حمايت فوتباليست‌ها؟ خيلي خوب است چون آنها مي‌دانند كه ما مي‌خواهيم اوضاع فوتبال را بهتر كنيم. من به دنبال اين هستم كه از فوتبال و ورزش حرف زده شود نه از اتفاقات و رسوايي‌ها. روي حمايت هم‌تيمي‌هاي سابقت حساب باز كرده‌اي؟
من عملاً حمايت همه هم‌تيمي‌هاي پيشين و حتي كساني كه هم‌تيمي‌ام نبوده‌اند را پشتم دارم. بعضي از آنها دوست ندارند ديده شوند و بعضي‌هاي‌شان هم نه. چه كسي پشت اين نامزدي ايستاده؟
لوئيس فيگو. من در زندگي‌ام مستقل بوده‌ام و اين را ثابت كرده‌ام. چه كسي هزينه‌هاي مربوط به نامزدي‌‌تان را پرداخت مي‌كند؟
من پول زيادي درآورده‌ام و طوري برنامه‌ريزي خواهم كرد كه بتوانم هزينه سفرهايم را بپردازم. فدراسيون فوتبال پرتغال فقط در امور تداركاتي و اداري كمك مي‌كند، همين و بس. به نظرتان باشگاه‌ها در ايجاد اين تغيير چه نقشي ايفا مي‌كنند؟
همه آنها بايد نقشي كليدي داشته باشند. من مي‌خواهم يك گروه كاري به وجود بياورم كه بين همه بخش‌هاي فوتبال، فوتباليست‌ها، مربيان، رؤسا، باشگاه‌ها و... همكاري ايجاد كند. مشكلاتي كه فيفا در سال‌هاي اخير با آنها درگير بوده، شما را متعجب نكرده؟
چرا. اين مشكلات يكي از دلايلي است كه من را به سمت كانديدا شدن براي رياست فيفا سوق داده. فكر مي‌كنيد موفقيت شما در واقع موفقيت فوتبال به حساب مي‌آيد؟
من ديگر فوتباليست نيستم و در حوزه ديگري كار مي‌كنم. مي‌خواهم با رياست فيفا در فوتبال تغيير ايجاد كنم. دوست دارم مردم به من به چشم يك بازيكن سابق نگاه كنند كه مي‌خواهد به فوتبال خدمت كند. من ايده‌هاي كاملاً روشني دارم... من به دنبال اجراي يك روش جديد مديريتي در فيفا هستم كه شفاف‌سازي كند و همكاري و اتحاد به وجود بياورد. مي‌خواهم اعتبار فيفا را بازگردانم و دوباره اعتمادسازي كنم. اين اتفاقات هم به سرعت رخ نخواهد داد چون به تغييرات زيربنايي نياز دارد. من آماده‌ام تا تغييرات واقعي در فيفا ايجاد كنم و با اين روش دوره‌اي مثبت را براي اين سازمان و اعضاي وابسته‌‌اش رقم بزنم. براي كسب آرا به آفريقا هم سفر كرده‌‌ايد... 
در اين راه كلي مانع وجود دارد كه بايد از آنها عبور كرد. شما از كريستيانو رونالدو دفاع كرديد، چرا؟
من يك آدم مستقل هستم و تصميماتي را مي‌گيرم كه به نظرم درست و مناسب مي‌آيند. البته من هم اشتباه مي‌كنم چون كامل نيستم . اوضاع كريستيانو را چطور مي‌بينيد؟
او هم يك انسان است و طبيعي است كه در بعضي بازي‌ها گل نزند. من او و تيمش را مثل هميشه مي‌بينم. نظرتان در مورد لاليگا چيست؟
به خاطر افت خفيفي كه رئال داشته، در لاليگا كمي تعادل برقرار شده اما به نظرم لاليگا هم مثل هميشه است و تكليفش آخر فصل مشخص خواهد شد. رقابت اصلي هم بين رئال و بارسا خواهد بود. نظرتان در مورد ليگ قهرمانان چيست؟
تيم‌هايي كه قوي‌تر هستند به يك چهارم نهايي خواهند رسيد، تيم‌هايي كه تجربه بيشتري دارند.   251 41

کلید واژه ها: فیفا -




یکشنبه 3 اسفند 1393 - 11:21:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن