تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799169437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ سوریان به منتقدان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پاسخ سوریان به منتقدان
مسابقات جهانی اوایل مهرماه برگزار شد و باید دو سه‌ماهی استراحت می‌کردم. بعد هم که تمریناتم را شروع کردم وضعیت بدنی‌ام طوری نبود که بتوانم در جام‌جهانی شرکت کنم. ب
کد خبر: ۴۷۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۸ - 22 February 2015


تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران امسال میزبان سربلندی برای رقابت‌های جام‌جهانی تهران نبود. تیمی که با شکست سنگین برابر آذربایجانی‌ها نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و بر سکوی سومی مسابقات قرار گرفت. مسوولان کادر فنی این‌تیم معتقدند غیبت چهارملی‌پوش ستاره و اصلی این‌تیم حمید سوریان، سعید عبدولی، قاسم رضایی و امید نوروزی بزرگ‌ترین ضربه را به آنها زده تا در این‌میدان سرشکسته باشند. آنها براین باورند که این کشتی‌گیران باید برای این کارشان به مردم جواب بدهند.


اما حمید سوریان در گفت‌وگو با شرق می‌گوید جایی که باید به مردم جواب بدهند المپیک است. 


 اسم حمید سوریان این‌روزها به‌خاطر عدم‌حضور در تیم‌ملی کشتی فرنگی دوباره سر زبان‌ها افتاده است. دلیل اینکه در رقابت‌های جام‌جهانی تهران شرکت نکردید، چه بود؟ 


به‌خاطر اینکه از نظر جسمانی شرایط ایده‌آلی نداشتم. مسابقات جهانی اوایل مهرماه برگزار شد و باید دو سه‌ماهی استراحت می‌کردم. بعد هم که تمریناتم را شروع کردم وضعیت بدنی‌ام طوری نبود که بتوانم در جام‌جهانی شرکت کنم. با توجه به اینکه سال آینده مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا برگزار می‌شود و باید آنجا سهمیه المپیک را بگیرم مسیر سختی را پیش رو دارم. قطعا همه کشتی‌گیران با آمادگی کامل پا به این رقابت‌ها می‌گذارند. نهایتا فکر می‌کنم ما باید در بازی‌های المپیک جوابگو باشیم. باید طوری برنامه‌ریزی کنم که اول سهمیه را به‌دست‌آورم و بعد هم در این بازی‌ها نتیجه خوبی بگیرم. 


یعنی به فدراسیون نگفتید به دلیل وضعیت جسمانی نمی‌توانید در جام‌جهانی شرکت کنید؟ 


چرا گفتم. 


پس چرا اعضای کادر فنی تیم‌ملی فرنگی می‌گویند شما، سعید عبدولی، قاسم رضایی، امید نوروزی، سه‌غایب دیگر در این‌جام، باید پاسخگوی مردم باشید. آنها معتقدند اگر شما چهارملی‌پوش اصلی در این مسابقات حضور داشتید ایران حتما قهرمان می‌شد. 


بله، متاسفانه مسایل و موضوعات مختلفی را مطرح می‌کنند اما نهایتا هر مسابقه‌ای با پیروزی و شکست همراه است. ما سال گذشته (٢٠١٤) روسیه را شکست دادیم. سال ٢٠١٣ مقابل روس‌ها باختیم. سال ٢٠١٢ روس‌ها را در خاک خودشان شکست دادیم. برد و باخت در ورزش امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. فکر می‌کنم نباید به پیشواز خیلی از مسایل رفت. ما جوان‌های زیادی داریم که آینده‌دار هستند. این توانمندی را دارند تا در چنین شرایطی که ما نیستم، از آنها در این میادین استفاده شود. قطعا هر کسی دنبال این است برای کشورش افتخار کسب کند. غیبت هیچ‌کدام از ما چهارنفر عمدی نبوده. قاسم رضایی و امید نوروزی مصدوم هستند. سعید عبدولی هم تصمیم گرفته در وزن جدیدی کشتی بگیرد. 


قبول دارید که کلا نباید از کشتی‌گیرانی مثل شما که نفر اول وزن خود در دنیا هستند در مسابقاتی مثل جام جهانی استفاده کرد، چون یک تورنمنت درجه دو برایتان محسوب می‌شود؟ 


نه، جام جهانی هم یک رویداد است که می‌شود به منزله یک مسابقات کمک‌کننده به آن نگاه کرد اما نباید حساسیت بیش از حد روی آن وجود داشته باشد. ما آنجایی که باید به مردم پاسخ بدهیم مسابقات المپیک خواهد بود. تا پیش از این همه با تمام توان مبارزه کردیم. با وجود کمی و کاستی و نامهربانی‌هایی که سد راهمان بوده اما سعی کردیم همیشه به نحو احسن خودمان را به مردم ثابت کنیم. فکر نمی‌کنم هیچ چیز در ورزش بالاتر از خوشحال‌کردن مردم باشد. 


سطح مسابقات را در کل چطور دیدید؟ 


مسابقات خوبی بود و در سطح بالایی برگزار شد. انتظار می‌رفت بچه‌های ما به دیدار فینال راه پیدا کنند اما برابر آذربایجان شکست خوردند. به هر حال برد و باخت در ورزش وجود دارد. آذربایجانی‌ها اردیبهشت‌ماه میزبان مسابقات قهرمانی اروپا هستند. همین موضوع باعث شده تا اردوهای منظمی برگزار شود و از الان خروجی خوبی داشته باشند. 


اگر شما چهار ملی‌پوش بودید، قهرمانی‌تان حتمی بود؟ 


در ورزش هیچ چیز معلوم نیست. من امیدوارم سرمایه‌های کشتی همه دور هم جمع شوند. 


حمید سوریان با هفت مدال طلای جهان و المپیک‌، طلایی‌‎ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران است. به فکر زدن رکورد در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریو نیستی که هشتمین مدال طلایت را هم بگیری؟ 


صحبت‌کردن راجع به المپیک از الان خیلی سخت و زود است. تا ١٨ماه دیگر هیچ چیزی مشخص نیست و قبل از هر چیز باید سهمیه المپیک گرفت. اینکه به دنبال رکورد هستم یا نه، صحبت نامشخصی است. چون ورزش ما ورزش نامشخصی است. هیچ چیز در آن قابل پیش‌بینی نیست. اگر قرار باشد به عنوان نماینده ایران به المپیک بروم قطعا در بهترین شرایط خواهم رفت. قطعا اگر بتوانم قهرمانی‌ام را تکرار کنم هم باعث خوشحالی خودم می‌شوم و هم مردم. امیدوارم این اتفاق بیفتد. 


المپیک ریو برایتان آخرین المپیک است؟ 


هدفی که الان برای خودم تعریف کرده‌ام، المپیک برزیل است. هیچ چیزی برای بعد از آن مشخص نیست. حتی فضای ١٨ماهه تا المپیک هم خیلی برایم سخت است. چون ورزش قهرمانی دشواری‌های خاص خودش را دارد. امیدوارم بتوانم بعد از آن هم کشتی بگیرم. 


در کشتی سهمیه را به وزن می‌دهند، اگر سهمیه المپیک را بگیری و بگویند باید در مسابقات انتخابی شرکت کنی، حاضر می‌شوی به عنوان نفر اول دنیا، انتخابی بدهی؟ 


مساله‌ای نیست، شرکت می‌کنم. مسابقات انتخابی یک مسابقات تعریف‌شده‌ای است که بهترین نفرات باید انتخاب شوند. 


چرا نفراتی که در وزن ٥٩کیلوگرم هستند، اختلاف سطح زیادی با شما دارند؟ 


نه، اصلا این‌طور نیست. ما جوان‌های خوب و آتیه‌داری داریم. سامان عبدولی، محمد فقیری و شیرزاد بهشتی‌طلا همه از نفرات خوب و شایسته هستند. سال‌های سال است که داریم با هم تمرین می‌کنیم و رقیب هم هستیم. امیدوارم به حقشان برسند، چون دارند با کمترین امکانات بیشترین تلاش را می‌کنند. 


خیلی از منتقدان زمانی که محمد بنا، پرافتخارترین مربی کشتی فرنگی ایران رفت، گفتند سوریان بدون بنا نتیجه نمی‌گیرد. اما تو هفتمین مدال طلایت را در نبود بنا گرفتی. کما اینکه الان هم می‌گویند هنوز‌ داری از بنا مشاوره و برنامه می‌گیری. 


انتقاد که همیشه وجود دارد. آقای بنا، عزیز و بزرگ ماست. من ارادت قلبی به ایشان دارم. همه کسانی که برای من زحمت کشیدند تا روزی که زنده‌ام قدردانشان هستم. امیدوارم اگر انتقادی هم هست سازنده و کمک‌کننده باشد، بتواند در مسیری که من و بچه‌ها دنبال می‌کنیم، تاثیر داشته باشد. چون منفعت ملی کشور ما محسوب می‌شود. ما در خانواده‌ای به اسم کشتی جمع شدیم که این اتفاق را رقم بزنیم. من وظیفه مشخصی دارم و آن کشتی‌گرفتن است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن