تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799008129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان دومین روز مذاکرات ایران و آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پایان دومین روز مذاکرات ایران و آمریکا
دومین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا که با حضور «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا به همراه معاونان وزیران خارجه دو کشور همراه بود پس از حدود 5 ساعت پایان یافت.
آفتاب: گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و آمریکا از روز جمعه در شهر ژنو و در هتل ویلسون آغاز شده است در دومین روز خود با حضور مقامات عالی فنی- هسته ای دو کشور همراه بود و این مذاکرات پیرامون جزئیات فنی توافق احتمالی جامع انجام شد.


علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بامداد امروز(شنبه دوم اسفندماه) به همراه «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان راهی ژنو شد. این برای اولین بار است که مقامات عالی انرژی هسته‌ای دو کشور ایران و آمریکا به‌طور مستقیم وارد مذاکرات هسته‌ای می‌شوند. پیش از این کارشناسان فنی، حقوقی و هسته‌ای دو طرف در مذاکرات کار را جلو می‌بردند.


با نزدیک شدن به تاریخ مورد تفاهم ایران و 1+5 (آخر مارس) – 10 فروردین 1394- مذاکرات با حساسیت و فشردگی بیشتری همراه شده است و افزایش سطح تیم‌های مذاکراتی حاکی از تلاش دو طرف برای به نتیجه رساندن مذاکرات و تلاش‌های صورت گرفته در یک سال و نیم گذشته برای رسیدن به توافق جامع در یک مرحله است. با این حال با وجود 2 روز مذاکره هنوز اخباری درباره‌ی جزئیات مذاکرات و میزان پیشرفت آن منتشر نشده است.


ابعاد فعالیت‌های غنی‌سازی ایران در زمان اجرای توافق احتمالی جامع ذخایر اورانیوم غنی‌شده، چگونگی بازرسی‌ها ،‌اجرای پروتکل الحاقی،‌ فعالیت سایت فردو و چگونگی ادامه کار رآکتور آب سنگین اراک از جمله موضوعات مورد اختلاف میان دو طرف است. هم‌چنین زمان اجرای توافق احتمالی جامع و نیز چگونگی لغو تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا،‌ اتحادیه‌ی اروپا و شورای امنیت از موضوعات مهم مورد اختلاف میان دو طرف است.


به گزارش ایسنا، هم‌چنین مقرر است وزیران خارجه ایران و آمریکا روز یکشنبه و دوشنبه به‌طور دوجانبه درباره‌ی آخرین تحولات و تصمیمات هسته‌ای در ژنو دیدار کنند. این برای پنجمین بار است که ظریف و کری پس از مذاکرات وین در سوم آذر به‌طور دوجانبه با یکدیگر دیدار می‌کنند.


هم‌چنین از سویی قرار است فردا(یکشنبه سوم اسفندماه) نشستی با حضور معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 برای بررسی آخرین تحولات و در جریان قرارگرفتن همه اعضای گروه 1+5 در ژنو برگزار شود.


به گزارش ایسنا، این دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 که در دو سطح دو و چندجانبه برگزار شد تحت‌تأثیر حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «حسین فریدون» دستیار ویژه‌ی رئیس‌جمهور بیش از پیش مورد توجه از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفته است. برخی کارشناسان معتقدند ایران و 1+5 در دور پایانی ماراتن هسته‌ای قرار گرفتند چون مقامات عالی دو طرف به‌ویژه در ایران و آمریکا خط قرمز‌های جدیدی را برای مذاکرات و مذاکره‌کنندگان در رسیدن به توافق تعیین کردند.


این کارشناسان معتقدند زمان و نبود اراده‌ی سیاسی لازم به‌همراه برخی زیاده‌خواهی‌های فراتر از ابعاد هسته‌ای مذاکرات از سوی آمریکا تلاش‌های دیپلماتیک برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را در ابهام فرو برده است.


کنگره آمریکا با تعیین ضرب‌الاجل 24 مارس (سوم فروردین 1394) در عمل مذاکرات را تهدید به شکست کرده است. درحالی که مذاکره‌کنندگان تا پایان ژوئن سال 2015 مذاکرات را تمدید کردند. هم‌چنین مقام معظم رهبری در اظهاراتشان در دهه‌ی فجر اعلام کردند که هرگونه توافق باید در یک مرحله صورت گیرد و جزئیات و کلیات یکجا مورد توافق قرار گیرند.






تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن