تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819932821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمينار علمي فرهنگ جهاد در قم برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۳۱ب.ظ)
با پيام آيت الله مکارم شيرازي: سمينار علمي فرهنگ جهاد در قم برگزار مي شود دبير سمينار فرهنگ جهاد، از برگزاري اين همايش روز سه شنبه، پنجم اسفند، از ساعت 9 تا 18 در تالار دارالشفا با حضور و سخنراني مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور در قم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري طي نشست خبري که ظهر امروز در ساختمان خاتم مؤسسه آموزشي پژوهشي روايت سيره شهدا برگزار شد با تأکيد بر اينکه دين اسلام براي عنصر جهاد اهميت خاصي قائل شده است، تصريح کرد: اگر اين فرهنگ در جامعه ترويج شود زندگي عزت مندانه‌اي خواهيم داشت.
وي اظهار داشت: قرآن کريم جهاد را موضوع مهم و با ارزشي مي‌داند، مدال جهاد و شهادت بالا‌ترين مدال جهاني است.
رئيس مؤسسه سيره شهدا افزود: امروز دنيا گرفتار گروهي به نام مجاهدان قلابي است که گروه‌هاي تکفيري، داعش و جبهه النصره از نمونه اين گروه‌ها هستند، ما هر آنچه در دين خود داريم و داراي ارزش و جايگاه است توسط دشمنان به صورت تقلبي پيگيري و تحريف مي‌شود.
ماندگاري با اشاره به آيه‌اي از قرآن کريم درباره اهميت فرهنگ جهاد بيان کرد: به اندازه‌اي که قرآن کريم براي جهاد ارزش قائل شده بر موضوعات ديگر تأکيد و توصيه نکرده است، ما 600 آيه درباره جهاد در قرآن کريم داريم که اين موضوع نشان دهنده اهميت بسيار بالاي فرهنگ جهاد و شهادت در دين اسلام است.
استاد حوزه علميه عنوان کرد: در حوزه‌هاي علميه با تمام خدمات و تلاش‌هاي صورت گرفته حق باب جهاد به‌ خوبي ادا نشده است، روحانيت و علما در دفاع مقدس جز پيشگامان بودند و رشادت‌هاي زيادي را انجام دادند.
رئيس مؤسسه سيره شهدا گفت: اتفاقاتي که در دنيا مي‌افتد همگان به اين موضوع پي برده‌اند که داعش نماينده مسلمانان و اسلام نيست، داعشي‌ها با حرکات بي‌منطق و بدون استدلال خويش و روند اسلام هراسي که ايجاد کردند، سبب شدند تا بيش از هر زماني فرهنگ جهاد احساس شود.
ماندگاري بيان کرد: در مؤسسه سيره شهدا که توسط گروهي طلبه و بسيجي انجام مي‌شود تلاش مي‌کنيم تا فرهنگ جهاد را جاري کنيم و با اقدامات خويش در بعد تبليغي هم فرهنگ جهاد وشهادت را تبيين کنيم.
استاد حوزه علميه با اشاره به علت برگزاري سمينار علمي جهاد عنوان کرد: اهميتي که دين ما براي فرهنگ جهاد مطرح مي‌کند يکي از عوامل برگزاري سمينار علمي فرهنگ جهاد است، دليل دوم برگزاري اين نشست وظيفه‌اي که حوزه علميه در تبيين اين فرهنگ دارد و با توجه به اقدامات تکفيري‌ها در تخريب چهره فرهنگ جهاد تصميم به برگزاري اين نشست گرفتيم.
وي با اشاره به ماهيت علمي و فرهنگي نشست فرهنگ جهاد تصريح کرد: ما به دنبال فرهنگ کلامي و علمي جهاد هستيم چون برخي اين فرهنگ را سياسي و زود گذر مي‌دانند، ولي؛ ما معتقد هستيم فرهنگ جهاد در همه ابعاد فقه ما و همه اخلاقيات ما تاثير دارد.
رئيس مؤسسه سيره شهدا با اشاره به زمان برگزاري سمينار علمي فرهنگ جهاد گفت: نشست علمي فرهنگ جهاد روز سه شنبه، 5 اسفند، از ساعت 8 صبح الي 18 در سالن همايش‌هاي مدرسه علميه دارالشفا برگزار مي‌شود که سخنرانان اين همايش 8 نفر از صاحب نظران و انديشمندان هستند.
ماندگاري با اشاره به سخنرانان سمينار علمي فرهنگ جهاد بيان کرد: آيت الله حسيني بوشهري، آيت الله کعبي، آيت الله عابدي، حجت الاسلام طائب، حجت الاسلام فرمانيان، حجت الاسلام پناهيان و سردار ربيعي به ايراد سخراني بپردازند.
رئيس موسسه سيره شهدا گفت: با توجه به اينکه اين سمينار علمي و تخصصي است طلاب اکثريت حضار را تشکيل مي‌دهند، ولي؛ اگر دانشجويان و قشرهاي مختلف مردم هم در اين سمينار شرکت کنند مي‌توانند استفاده خوبي از مباحث مطرح شده داشته باشند.
ماندگاري بيان کرد: فرهنگ جهاد، فرهنگ زندگي است و تنها مختص جنگ نيست، جهاد تلاش حداکثري است که بر طبق دين و با هدف نشر دين براي رسيدن به شهادت صورت مي‌گيرد و در همه عرصه‌هاي زندگي ما جاري است.
استاد حوزه علميه عنوان کرد: مديريت، مصرف، کار، اقتصاد از عرصه‌هاي جهاد است، ما بايد فرهنگ جهاد را فرهنگ زندگي بدانيم چون با فرهنگ جهاد مي‌توان ازدواج کرد و صاحب شغل و زندگي شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن