تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799353574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی دستیار بنا کشتی ایران را فیتیله پیچ می‌کند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وقتی دستیار بنا کشتی ایران را فیتیله پیچ می‌کند
تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی تهران و با پشتیبانی همیشگی هواداران پرشورش کار چندان سختی برابر سوئد و آلمان نداشت و همان طور که می‌شد حدس زد، این دو تیم را به راحتی شکست داد؛ اما آنجا که عیار تیم ملی را مشخص کرد، رویارویی تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی آذربایجان بود؛ تیمی که هم به واسطه مسائل تاریخی، هم به خاطر اینکه در سال‌های گذشته مأمن کشتی‌گیران ایرانی تغییر تابعیت داده شده بود، یکی از مهم‌ترین رقبای ما به حساب می‌آمد؛
کد خبر: ۴۷۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ - 21 February 2015



وقتی دستیار بنا کشتی ایران را فیتیله پیچ می‌کند
جام‌جهانی کشتی در حالی روز گذشته در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان با دو پله نزول نسبت به سال گذشته، در جایگاه سوم ایستاد و شاهد بالا بردن جام قهرمانی توسط همسایه شمالی خود آذربایجان بودY تیمی که از بدنه ایرانی خود در ترکیب تیم و کادر فنی به خوبی استفاده کرد و در تهران قهرمان شد. در فاصله دو سال تا المپیک ریو شاید همین نتایج ضعیف را بتوان  زنگ هشداری برای کشتی فرنگی دانست که خیلی‌ها روی مدال‌های آن در المپیک حساب باز کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، حالا که مسابقات تمام شده، ‌شاید کادر فنی تیم ملی کشتی و مسئولان فدراسیون شکست تیم ملی در سایه نبود قهرمانان بزرگ تیم ملی توجیه کنند. کما اینکه حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی پس از کسب مقام سومی تیم کشورمان روز گذشته عنوان کرد: «ما تاوان جوانگرایی را دادیم که به جای قهرمانی به مقام سومی رسیدیم. باید به جوانان میدان می‌دادیم تا در چنین رقابتی، خود را نشان بدهند و پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی انجام شود‌».

اما بررسی فنی مسابقات جام‌جهانی کشتی نشان می‌دهد که تیم ملی در اوزانی که قهرمانان المپیکی حضور نداشتند، هیچ مشکلی نداشتند و توانسته بودند بر رقبای خود پیروز شوند. با این حال، یک ضعف فنی بزرگ در تیم ملی کشورمان موجب شد تا ایران ناکام بزرگ رقابت‌های جام‌جهانی تهران باشد.

بنا بر این گزارش، تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام‌جهانی تهران و با پشتیبانی همیشگی هواداران پرشورش کار چندان سختی برابر سوئد و آلمان نداشت و همان طور که می‌شد حدس زد، این دو تیم را به راحتی شکست داد؛ اما آنجا که عیار تیم ملی را مشخص کرد، رویارویی تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی آذربایجان بود؛ تیمی که هم به واسطه مسائل تاریخی، هم به خاطر اینکه در سال‌های گذشته مأمن کشتی‌گیران ایرانی تغییر تابعیت داده شده بود، یکی از مهم‌ترین رقبای ما به حساب می‌آمد؛ تیمی که البته ما سال گذشته و به راحتی آن را ۸-۰ شکست دادیم و امسال در عین ناباوری در یک شکست تاکتیکی ۶-۲ برابر آن‌ها شکست خوردیم تا هم خودمان به فینال نرسیم و آذربایجانی‌ها در تهران جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

بررسی مسابقه به مسابقه دیدار ایران و آذربایجان، نشان می‌دهد که چگونه جمشید خیرآبادی، دستیار سابق محمد بنا و سرمربی فعلی تیم ملی آذربایجان با استفاده از اشتباهات فنی کادر فنی تیم ملی ایران این شکست را به کشتی ما تحمیل کرد. خیرآبادی که ساختن و چیدن یک تیم را به خوبی از بنا یاد گرفته بود، مقابل تیم ایران هم ترکیب خود را به خوبی چید و توانست با ‌غفلت کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، یک برد عالی را کسب کند.

محسن حاجی‌پور جوان که به جای حمید سوریان در ترکیب قرار گرفته بود، در یک دیدار دینی یک پیروزی ارزشمند را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد. او روشن بایراموفی را شکست داد که دو نقره المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را در کارنامه خود می‌دید؛ اما در این سال‌ها از شرایط آرمانی به دور بود و حتی خیرآبادی به دلیل مسائل انضباطی او را از تیم ملی خط زده بود.

هرچند پیروزی حاجی‌پور که با نتیجه ۴ - ۲ حاصل شد، می‌توانست یک شروع خوب برای ایران باشد، وزن کم کردن‌های زیاد بیابانگرد بلای جان او شد و خیلی زود با ترک‌زبان‌های همسایه مساوی شدیم. بعد از شکست بیابانگرد، نوبت به رامین طاهری جوان رسید تا قربانی وزن کم کردن شود. یک هفته پیش بود که طاهری در جام تختی مسابقه داد و حالا بعد از یک هفته، باید در دومین رویداد مهم به میدان می‌رفت. خیلی عجیب بود که چرا کادر فنی در وزن ۷۱ کیلوگرم به جای طاهری ـ که در یک هفته دو بار وزن کم می‌کرد ـ در این مسابقه مهم به پیام بویری که بعد از بازی‌های آسیایی در استراحت بود، فرصت نداد به میدان برود. شکست طاهری جوان کار را برای ما سخت کرد.

سومین شکست تیم ایران در وزن ۷۵ کیلوگرم رخ داد که دقیقا در این وزن هم کشتی‌گیر، قربانی وزن کم کردن‌های بی‌قانون شد! یوسف اخباری در حالی در این وزن به میدان رفت که او هم هفته گذشته در جام تختی به میدان رفته بود و اتفاقا آنجا هم ضعیف کار کرده بود اما حالا این را که چرا در ترکیب بود، فقط باید کادر فنی توضیح بدهد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم حبیب اخلاقی یکی از کشتی‌گیران قدیمی و با تجربه بود که اصرار داشت در این وزن دیگر کشتی نگیرد؛ اما کادر فنی در این وزن هم به او اصرار کرد تا با کم کردن کیلو‌های زیاد به سر وزن برسد. با شکست حبیب فقط برد با ضربه فنی می‌توانست ما را نجات بدهد. کریم‌فر کشتی‌گیر تیم ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم بود که به میدان آمد. کریم فر همانند مسابقات جهانی ازبکستان ضعیف و دور از انتظار بود و با نمایش ضعیف خود، کار را برای ایران تمام کرد. حریف کریم فر، اسلام عباس اف بود که اصلا نامش را تاکنون در مسابقات بین‌المللی نشنیده بودیم!

در وزن ۹۸ کیلوگرم، آذربایجان کشتی‌گیر جوان خود اورخان نوریف را که او هم کشتی‌گیر کارنامه‌داری نیست، به مصاف علیاری جوان فرستاد. علیاری با برد ضعیف یک - صفر دومین پیروزی تیم ملی کشورمان را کسب کرد.

بعد از اخلاقی و کریم‌فر، نوبت به بهنام مهدی‌زاده رسید. حریف آذربایجانی مهدی‌زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، صباح شریعتی بود؛ کشتی‌گیر ایرانی تیم آذربایجان که چندی پیش تابعیت آذری گرفت. شریعتی وقتی در ایران کشتی می‌گرفت، حتی در بین نفرات بر‌تر قهرمانی کشور هم نبود. کسی که شانس حضور در اردوی تیم ملی را هم پیدا نمی‌کرد، اما با این حال، او مقابل مهدی‌زاده ملی‌پوش نامی ایران چنان آماده و خوب کشتی گرفت که جای هیچ گونه دفاع را باقی نگذاشت؛ شکست ۸ - صفر! مقابل کشتی‌گیری که هنوز نتوانسته در ترکیب تیم ملی آذربایجان برای خود جایی را دست و پا کند. این شکست به وضوح نشان داد که کشتی‌گیران ایران به هیچ عنوان آماده نبودند و فقط به دلایل فنی به حریفان خود باختند.

کشتی‌گیران با تجربه ایران در وزن ۸۰ اخلاقی، در وزن ۸۵ کریم‌فر و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مهدی‌زاده اگر مقابل حریفان خود به برتری می‌رسیدند، کشتی فرنگی ایران برنده این مسابقه بود. بررسی این نتایج نشان می‌دهد، ‌شکست کشتی فرنگی ایران ربطی به غیبت کشتی‌گیران المپیکی ایران (سوریان در ۵۹ کیلوگرم، نوروزی در ۶۶ کیلوگرم، عبدولی در ۷۱ و رضایی در ۹۸ کیلوگرم) ندارد. کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی به جای پاک کردن صورت مسأله باید به این پرسش پاسخ بدهند که در اردوی تیم ملی چه اتفاقی رخ داد که تیم ایران به این روز افتاد.

حسن بابک شاید بعد از این شکست ادعا کند ‌مسابقات جام‌جهانی تهران مسابقات درجه دو است و ما در رقابت‌های جهانی امریکا جبران خواهیم کرد؛ اما نگاهی فنی به مسابقات تهران نشان می‌دهد ‌تیم ملی کشتی فرنگی در این مسابقات دچار یک شکست فنی شده و اگر چاره‌ای برای آن نیندیشد، ممکن است دیگر روزهای آفتابی المپیک لندن را ‌در ریو نبیند. شاید کم‌کم ترک حاصل از اخراج محمد بنا در کشتی فرنگی ما در حال نمایان شدن است؛ اگر فکری به حال آن نکنیم، ممکن است به زودی گریبان ما را بگیرد.

بررسی‌ فنی دیدار ایران و آذربایجان به ‌خوبی نشان می‌دهد، ‌چگونه شاگرد محمد بنا از ضعف فنی تیم ملی کشورمان برای غلبه بر ما استفاده کرد. آوردن بهانه غیبت ستاره‌های المپیکی به هیچ وجه توجیه قابل قبولی نیست، زیرا ما اصلا در وزن‌هایی که نامداران تیم ملی غیبت داشتند، شکست نخوردیم، بلکه در اوزانی مسابقه را واگذار کردیم که کشتی‌گیران با تجربه و خوبی داشتیم که به دلیل عدم انجام تمرینات مناسب از شرایط ایده‌آل به دور بودند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن