تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819281448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عشایرتولیدکننده 25درصد گوشت قرمزکشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عشایرتولیدکننده 25درصد گوشت قرمزکشور خبرگزاری پانا :معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایری کشور گفت:عشایر کشور در تولید مواد پروتینی و گوشت قرمز کشور نقش نخست را دارند.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ بهمن ساعت 11:24

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ، کرم علی قندالی دیشب در نشست خبری در اهواز افزود عشایر با داشتن 24میلیون راس دام معادل 28درصد دام سبک کشور و در اختیار داشتن چهار درصد دام سنگین، سالیانه به تنهایی 25درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید می کنند.
وی گفت: عشایر 32میلیون هکتار مرتع معادل یک سوم مراتع کشور ، و چهار درصد زمین های کشاورزی رااختیار دارند.
وی به تولید 35درصدی صنایع دستی کشور توسط جامعه عشایری اشاره کرد و افزود: همه عشایر کشور در تعاونی های عشایری و صندوق توسعه بخش کشاورزی عضویت دارند که خدمات رسانی به عشایر از طریق این تشکل ها صورت می گیرد.
قندالی با اشاره به برنامه این سازمان برای توانمند سازی عشایر گفت: در برنامه ششم توسعه،دولت سه هزار و 200میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته، که این اعتبار می تواند به افزایش توانمندسازی عشایر و افزایش تولید ناخالص کشور منجر شود.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ، هم اکنون 95درصد جامعه عشایری دفترچه درمانی در اختیار داشته و 54درصد جمعیت آنان به خانه های بهداشت دسترسی دارند.
رییس سازمان امور عشایری کشور به خسارات وارده به عشایر کوچ رو در مناطق قشلاقی خوزستان اشاره کرد و افزود: هنوز میزان دقیق خسارات وارده برآورد دقیق نشده، ولی دولت بخشی از این خسارات را از طریق تسهیلات جبران خواهد کرد.
قندالی به تقویم کوچ عشایر ساکن در خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و نبود رویش مناسب مراتع ، امسال کوچ عشایر به مناطق ییلاقی 15روز زودتر انجام می شود چون ظرفیت چرای دام در مناطق قشلاقی به شدت محدود شده است.
استان خوزستان در موقع قشلاق هرساله میزبان عشایر هفت استان اصفهان ، لرستان ، ایلام ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویر احمد ، همدان و کرمانشاه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن