تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820875954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريزش آفت سن به مزارع گندم در حاجي آباد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۱ق.ظ)
ريزش آفت سن به مزارع گندم در حاجي آباد مدير جهاد کشاورزي حاجي آباد گفت: طبق پيش بيني‌ها و بازديدهاي صورت گرفته توسط اعضاي شبکه مراقبت و پيش آگاهي گندم اولين گروه سن مادري که غالباً جنس نر هستند از اوسط بهمن ماه در مزارع گندم منطقه دنگ زير اين شهرستان مشاهده و گزارش گرديد.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير جهاد کشاورزي حاجي آباد با بيان اينکه در همين راستا کليه اعضا شبکه مراقبت سن، اعم از پرسنل فني مراکز خدمات، کيلينکهاي گياهپزشکي و شرکت‌هاي مشاوره اي با برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و مراجعه انفرادي و اطلاع رساني به بهره برداران تلاش مي‌نمايند که سطح مبارزه با سن مادري نسبت به سالهاي گذشته افزايش قابل ملاحظه اي را بدنبال داشته باشدتا با کاهش جمعيت سن مادري تراکم پوره در حد نرم مبارزه ديده شودوباعث افزايش کمي و کيفي توليد در واحد سطح گردد.
وي در ادامه افزود: بهترين زمان مبارزه با سن مادر زماني است که حداکثر سن‌هاي مناطق زمستان گذران خود را ترک کرده و در مزارع گندم قبل از تخم ريزي بايد مبارزه شيميايي انجام گرددو همچنين در مورد پوره‌ها بهترين زمان مبارزه زماني است که اکثريت نسبي جمعيت پوره‌هاي سن موجود در مزرعه در مرحله سن 2 پورگي باشند.
اين مقام مسئول سطح کاشت گندم شهرستان را بالغ بر 10 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: اين سطح مزارع در مرحله پنجه زني و ساق دهي مي‌باشد.
وي در پايان با اشاره به عدم خريد گندم سن زده توسط مراکز خريد در سالجاري به کشاورزان توصيه کرد وافزود: نسبت به مبارزه با سن گندم با جديت اقدام کنند و در اين مورد با کارشناسان جهاد کشاورزي مشورت نمايند تا محصول برداشتي از نظر کمي و کيفي بهبود يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن