تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819813436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام تخلف ها در پرونده مجتمع تجارت جهاني فردوسي / اجراي ناقص حکم مجتمع تجاري علاءالدين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۲۱ق.ظ)
اعلام تخلف ها در پرونده مجتمع تجارت جهاني فردوسي / اجراي ناقص حکم مجتمع تجاري علاءالدين گروه اجتماعي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، طي ماه هاي اخير تخلف هاي صورت گرفته شده از سوي مهندسان ناظر شهرداري، سازمان نظام مهندسي و معاونت شهرسازي يکي پس از ديگري نمايان مي شود.
پس از تخلف هاي صورت گرفته شده در مجتمع تجاري علاء الدين که در نهايت منجر به تخريب بخشي از اين ساختمان شد، اين بار اعضاي حاضر در شوراي اسلامي شهر تهران مباحثي را در ارتباط با ناايمن بودن ساختمان تجارت جهاني فردوسي مطرح مي کنند. اخطار اوليه در رابطه با تخلف صورت گرفته در اين ساختمان را محمد مهدي تندگويان در صحن علني شوراي اسلامي شهر تهران مطرح کرد و پس از آن مباحث مختلف ديگري در راستاي اقدامات غيرقانوني صورت گرفته شده در اين ساختمان مطرح مي شود.
براي بررسي نوع تخلف ها و افراد متخلفي که در ساختمان تجارت جهاني فردوسي نقش داشته اند، گفت و گويي را با ابوالفضل قناعتي، عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران انجام داده ايم که چکيده آن در ذيل مي آيد:

آقاي قناعتي بعد از داستان دنباله‌ دار مرکز تجاري علاءالدين، اين بار شاهد اعلام برخي تخلف ها در ساختمان تجارت جهاني فردوسي هستيم. چه تخلفي در اين ساختمان صورت گرفته شده است؟
در حال حاضر و در اين پرونده شاهد هستيم که نه سازمان نظام مهندسي تخلف ها را گردن مي گيرد و نه معاونت شهرسازي. اما آنچه که به وضوح ديده مي شود اين بوده که تخلف اساسي در اين ساختمان صورت پذيرفته شده است. اين پروژه به طور کلي نقشه سازه ندارد و مشخص نيست که ناظر حاضر در اين ساختمان چه طور جلو ادامه فعاليت مرکز خريدي که قرار بوده مرکز تجارت جهاني باشد را نگرفته است.

مسوولان سازمان نظام مهندسي اعلام مي کنند که مدارکي را داشته و پيش از اين تخلفات را به مالک اين ساختمان گوش زد کرده اند. آيا اين موضوع صحت دارد؟
در اين پرونده اتفاقي که افتاده، اين است که هم شهرداري تهران مقصر بوده و هم سازمان نظام مهندسي. سوال اساسي اين جاست که اگر مسوولان اين سازمان تذکراتي را ارائه کرده اند چرا نسبت به توقف اين پروژه اقدامي نشده است. مسوولان سازمان نظام مهندسي اگر اسنادي را در دست دارند بايد هر چه سريع تر آنها را ارائه کنند اما به طور کلي نمي توان منکر مشکلات اساسي موجود در اين ساختمان شد. بتني که در اين بنا استفاده شده، توان تحمل بنا را ندارد و نمي توان با دادن مجوز فعاليت به اين مجموعه با جان مردم بازي کرد.

آيا شوراي اسلامي شهر تهران تخلف هاي صورت گرفته شده از سوي شهرداري در اين پرونده را پي گيري خواهد کرد؟
شورا به شدت دنبال مشخص کردن دلايل اين تخلف بوده و نمي توان گفت که تمام افراد حاضر در شهرداري منطقه، از شهردار گرفته تا فرد ناظر متوجه تخلف ها نشده اند. بدون شک افرادي که تخلف ها را ديده و به راحتي از آن گذشته اند بايد پاسخگو باشند و شورا تا مشخص شدن دلايل نهايي، اين پرونده را کنار نخواهد گذاشت.

از سوي کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران راهکارهايي براي از سر گيري اتمام مجتمع تجارت جهاني مطرح شده است. آيا اين راهکارها مي تواند از تخريب کامل اين بنا جلوگيري کند؟
ساختمان تجارت جهاني فردوسي بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اما با اين وجود اعضاي حاضر در کميسيون شهرسازي شورا موضوع مقاوم سازي بدون تخريب را مطرح کرده اند. در اين شرايط سرمايه گذار بايد براي مقاوم سازي بنا هرچه سريع تر اقدام کرده و بر اساس راهکارهاي علمي، براي جلوگيري از تخريب کامل مجموعه خود تلاش کند.

پيش از اين نيز در پرونده تخلف صورت گرفته شده در مجتمع تجاري علاء الدين، شهردار تهران اين موضوع را مطرح کرد که شهردار منطقه را عزل کرده است. آيا عزل يک مقام مسوول براي پايان دادن به تخلف هايي بزرگ راهکار قابل قبولي است؟

بايد به اين موضوع توجه شود که با عزل يک شهردار هيچ مشکلي برطرف نمي شود. سيستم بازرسي شهرداري تهران بايد در بعضي از مسووليت هاي کليدي مانند شهرداران مناطق ضمن اينکه تخلف ها را در پرونده افراد ثبت مي کند زماني که قرار است يک فرد به عنوان شهردار انتخاب شود از وي ضمانت هايي را بگيرد تا اگر تخلفي در زمان حضور آن مقام رخ داد بتواند از آن ضمانت ها استفاده کرده و خسارت هاي احتمالي را از شهرداري که تخلف انجام داده اخذ کند.

در بحث مجتمع تجاري علاء الدين؛ کميسيون ماده 100 دستور قلع و قم طبقه هفتم اين مجتمع را صادر کرده بود اما آنچه که در عمل شاهد آن هستيم تنها جلو فعاليت هاي واحدهاي تجاري اين طبقه گرفته شده است. علت اصلي چيست؟

بحث اصلي ما در مجتمع تجاري علاء الدين اين نيست که کاسبان اين مجتمع بي کار شوند بلکه اقداماتي که در اين ساختمان صورت گرفته روي پي آن تاثير گذاشته و جان مردمي که در اين مجتمع تردد مي کنند به خطر انداخته است. بعد از اعلام راي کميسيون ماده 100، شهرداري نخستين اقدامي که انجام داد اين بود که نسبت به تخريب اين مغازه ها اقدام کرد اما همچنان مصالح اين مغازه ها در آن ساختمان موجود است.
حکم به صورت کامل در مجتمع تجاري علاءالدين اجرا نشده است؛ زيرا شهرداري بايد بعد از قلع و قمع مصالح را جمع آوري، و به اصطلاح آنجا را جارو مي کرد که چنين اتفاقي نيفتاده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن