تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819959765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن با ابتکار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۱۰ب.ظ)
ديدار قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن با ابتکار سوچيروسکي، قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن، با معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، ديدار و در زمينه مسائل مربوط به محيط زيست و گسترش همکاري هاي دوجانبه گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابتکار در اين ديدار با يادآوري سابقه خوب همکاري هاي محيط زيستي ميان دو کشور، گفت: توافقات بسيار خوب صورت گرفته ميان رئيس جمهور ايران و نخست وزير ژاپن به منظور تقويت همکاري هاي همه جانبه ميان دو کشور؛ بويژه در زمينه محيط زيست نويدبخش تکرار سابقه خوب همکاري ها است.
وي ضمن تقدير از همکاري و تلاش دولت ژاپن در خصوص احياي درياچه اروميه، اظهار کرد: دولت يازدهم استراتژي هاي بسيار جدي همچون مديريت منابع آب و کاهش مصرف آب؛ به ويژه در بخش کشاورزي و تغيير الگوي کشت را براي احياي درياچه اروميه در دستور کار خود قرار داده که يکي از ضرورت ها براي تحقق کامل اين اهداف، بهره گيري از تجربه هاي موفق ساير کشورها همچون ژاپن است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: تالاب انزلي از ديگر زمينه هاي همکاري مشترک ميان دو کشور است که البته بايد در سطوح ديگر همچون مقابله با پديده هاي نظير تغييرات آب و هوايي، خشکسالي و همچنين احياي تالاب ها به ويژه درياچه اروميه ادامه داشته باشد.
معاون رئيس جمهور با تأکيد بر اهميت اصلاح مديريت غلط منابع و مصارف آب در ايران، تصريح کرد: ايران در حال حاضر در شرايط خشکسالي قرار دارد و تأثير زيادي از گرمايش زمين و تغييرات اقليمي نيز پذيرفته است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن اشاره به پديده گرد و غبار در ايران؛ به ويژه در بخش هاي جنوبي و غربي کشور، گفت: بخشي از اين پديده از عراق، سوريه و حتي شمال آفريقا نشات مي گيرد و البته بخشي از آن ناشي از گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوايي است که موضوعي جهاني و فراتر از سطح ملي است و در نتيجه براي حل آن نياز به تقويت استراتژي ها و سياست هاي منطقه اي و بين المللي است.
وي ادامه داد: با توجه به درگيري ژاپن با طوفان زردي که از چين وارد اين کشور مي شود، مي توان با تبادل تجربيات موفق ميان دو کشور، زمينه همکاري جديد را ايجاد کرد.
معاون رئيس جمهور ضمن اشاره به ايجاد صندوق ملي محيط زيست در ايران، گفت: يکي از منابعي که براي صندوق پيش بيني شده است، جذب سرمايه و حمايت هاي مالي بين المللي و منطقه اي براي حمايت از پروژه هاي زيست محيطي است که ژاپن مي تواند براي پروژهاي منطقه اي مانند کنترل گرد و غبار در اين صندوق مشارکت کند.
ابتکار افزود: البته در سطح ملي ايران تلاش مي کند با توسعه اقتصاد مقاومتي و آگاه سازي جامعه از اهميت محيط زيست و آشنايي با چالش هاي محيط زيست از طريق جذب مشارکت مدني موفق به حل چالش هاي محيط زيستي خود شود.
معاون رئيس جمهور با اشاره به همزماني سفر قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن و آغاز به کار 14 نمايشگاه بين المللي محيط زيست در تهران، گفت: حضور و سخنراني شما در نمايشگاه به ويژه با توجه به تجربه خوب ژاپن در اين زمينه و تکنولوژي هايي که ژاپن از آن بهره مند است، مي تواند زمينه ساز اتفاقات خوبي در آينده باشد.
وي اضافه کرد: 14 نمايشگاه بين المللي محيط زيست با "شعار اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتي" زمينه ساز مشارکت و حضور فعال بخش هاي خصوصي و دولتي و سازمان هاي مردم نهاد با محيط زيست است که البته نمايشگاه امسال نگاهي خاص به استفاده از فناوري هاي نوين براي حفظ محيط زيست دارد.
ابتکار تاکيد کرد: هدف از طرح موضوع اقتصاد سبز، کمک به رشد و توسعه اقتصادي کشور همراستا با توسعه فرصت هاي شغلي نوين است.

سوچيروسکي، قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن، با ابراز خرسندي از توجه و فعاليت هاي ابتکار در حوزه محيط زيست و آگاهي از مسئوليت سنگين وي در اين حوزه، گفت: حفظ محيط زيست، اهميت بسيار زيادي براي ژاپن دارد و از اين رو از هر نوع همکاري در اين زمينه استقبال مي کنيم.
وي با يادآوري قدمت بسيار زياد و تقريبا چهل ساله فعاليت هاي ژاپن در زمينه مقابله با چالش هاي زيست محيطي و تربيت کارشناسان با تجربه در اين زمينه، تاکيد کرد: حفظ محيط زيست به معناي تفکر و برنامه ريزي درست براي آينده است.
سوچيروسکي گفت: ژاپن آماده انتقال تجربيات بسيار زياد خود در زمينه مقابله با آلودگي هوا به ايران است.
قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن با اعلام آمادگي براي کمک به ايران در شناخت دقيق چالش هاي زيست محيطي و اولويت بندي آن ها به منظور اتخاذ بهترين تصميم گيري ها، افزود: جايکا براي هر نوع کمک و همکاري در زمينه محيط زيستي با ايران، آمادگي کامل دارد.
وي با يادآوري تجربه مشابه ژاپن در مقابله با پديده گرد و غبار، اظهار کرد: تاثيرپذيري ژاپن و کره از طوفان هاي زرد چين منجر به آغاز همکاري هاي منطقه اي براي رفع اين پديده شد که نتايج بسيار خوبي در بر داشت و ما آماده ايم تا تمام آن تجربيات را به ايران منتقل کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن