تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804260879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت يک رکود تاريخي در گازرساني به نيروگاه هاي برق در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۵ق.ظ)
ثبت يک رکود تاريخي در گازرساني به نيروگاه هاي برق در سال جاري تمرکز وزير نفت در زمينه توسعه پارس جنوبي باعث شد فاز ١٢ در بهترين زمان و شرايط به بهره برداري برسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز ايران، در خصوص فعاليت هاي شرکت متبوعش براي بهره برداري از فاز ١٢ پارس جنوبي گفت: شبکه گاز به دليل کمبود توليد در سال هاي گذشته براي تامين سوخت مورد نياز بخش هاي خانگي و تجاري دچار مشکل بود به همين دليل وزير نفت اولويت خود را در توسعه مخزن پارس جنوبي قرار داد.
حسن منتظر تربتي افزود: نظر شخصي من اين است که نشانه گيري و تمرکز وزير نفت براي توسعه فازهاي پارس جنوبي از جمله دلايل به نتيجه رسيدن اين هدفگذاري بود.
وي با بيان اين که به دليل کمبود توليد گاز، نيروگاه ها در زمستان فرآورده مصرف مي کردند، يادآور شد: منابعي که بايد براي توسعه زيرساختهاي صنعت نفت هزينه مي شد صرف تامين فرآورده هاي مايع براي مصرف در نيروگاه ها شد.
وي تصريح کرد: خوشبختانه با همکاري که انجام شد فاز ١٢ به عنوان يکي از شاهکارهاي صنعت نفت به بهره برداري رسيد و بسياري از مشکلات پايداري شبکه گاز برطرف شد.
مدير برنامه ريزي شرکت ملي گاز ايران با اشاره به انتقال تکنولوژي در ساخت اين پروژه، تاکيد کرد: در اين پروژه به شکلي همگرايي، انتقال فرهنگ و تکنولوژي انجام شد و از سوي ديگر بحث بومي سازي دانش فني در بخش توسعه ميدان هاي گازي و ساخت تجهيزات نيز محقق شد.
تربتي تصريح کرد: در بحث انتقال دانش فني و بومي سازي در اين فاز که به قول وزير نفت، «ايراني ترين فاز پارس جنوبي است» اتفاقهاي ويژه اي رخ داد و شرکت هاي داخلي در بخش توسعه ميدان ها و ساخت تجهيزات حضور يافتند.
وي اظهار کرد: فاز ١٢ پارس جنوبي دقيقا در بهترين شرايطي که شرکت ملي گاز ايران و شبکه گاز به آن نياز داشت به بهره برداري رسيد.
به گفته وي، بهره برداري از اين فاز و اقدامهاي ديگري که در مجموع اتفاق افتاد منجر به افزايش ظرفيت توليد ١٠٠ ميليون مترمکعبي گاز کشور شد.
وي با بيان اين که شرکتهاي ملي نفت و گاز ايران در اين پروژه همکاري تنگاتنگي داشتند، گفت: در بخش اتصال اين فاز به خط ششم سراسري و اتصال خط پنجم سراسري به اين فاز براي تامين خوراک، فعاليتهاي ويژه و سريعي از سوي شرکت ملي گاز ايران انجام شد.
تربتي ادامه داد: در بخش راه اندازي و بهره برداري نيز ورود بموقع کارکنان شرکت ملي گاز در کمترين زمان ممکن انجام شد و يکي از پرسنل اين شرکت که مديريت شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي را بر عهده داشت به شرکت ملي نفت ايران منتقل شد.
به گفته وي، هماهنگي مجري و بهره بردار از جمله ويژگيهايي بود که اين فاز در زمان مناسب به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينکه از محل افزايش ۲۲ ميليارد متر مکعبي توليد گاز بيش از ۱۵ ميليارد متر مکعب گاز طبيعي بيشتر به نيروگاه هاي برق ارسال شده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري در مجموع عرضه گاز به نيروگاه ها از مرز ۵۰ ميليارد متر مکعب عبور کند.
اين مقام مسئول با اشاره به ثبت يک رکود تاريخي در گازرساني به نيروگاه هاي برق در سال جاري اظهار داشت: در مجموع عرضه گاز به نيروگاه ها از ابتداي سال جاري رشدي ۴۰ درصدي را تجربه مي کند که با احتساب هزينه هاي مصرف گازوئيل و نفت کوره در مجموع در سال جاري ۱۰ تا ۱۲ ميليارد دلار صرفه جويي ارزي در گاز رساني به نيرگاه ها را به همراه داشته است.
تربتي با يادآوري اينکه افزايش گازرساني به نيروگاهها و صرفه جويي‌هاي ارزي حاصل از آن تمامي سرمايه گذاري‌هاي انجام گرفته در طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبي را در مدت کمتر از يک سال بازگشت داده است بيان کرد: علاوه بر گازرساني به نيروگاهها از ابتداي سال جاري تاکنون ميزان عرضه گاز به صنايع عمده با ثبت رشدي ۱۰ درصدي حدود ۳ ميليارد متر مکعب افزايش يافته است.







»
تصاویر مرتبط




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن