تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804502600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌ اقتصادي يمن روي ميز شوراي همكاري خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تحريم‌ اقتصادي يمن روي ميز شوراي همكاري خليج فارس
ناكامي اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در رسيدن به خواسته‌هاي خود در چارچوب شوراي امنيت، آنها را به فكر چاره‌جويي‌ براي مقابله با انقلابيون يمن انداخته است. اين شورا سعي دارد تحريم‌هاي اقتصادي را عليه انصارالله اعمال كند تا انقلاب يمن را مهار كند.


ناكامي اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در رسيدن به خواسته‌هاي خود در چارچوب شوراي امنيت، آنها را به فكر چاره‌جويي‌ براي مقابله با انقلابيون يمن انداخته است. اين شورا سعي دارد تحريم‌هاي اقتصادي را عليه انصارالله اعمال كند تا انقلاب يمن را مهار كند.
به گزارش «جوان»، اين روزها هرچه گروه انصارالله به سمت تثبيت اوضاع و خروج از بحران سياسي در يمن پيش مي‌رود، تلاش كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس نيز براي مقابله با آنها بيش از پيش تشديد مي‌شود. اعضاي شوراي همكاري خليج فارس كه در روزهاي اخير سعي داشتند از طريق شوراي امنيت سازمان ملل، فشارهاي سياسي و اقتصادي را عليه حوثي‌ها اعمال كنند و حتي در اقدامي مداخله جويانه از شوراي امنيت خواستند تا بر اساس بند 7 منشور سازمان ملل به مداخله نظامي در يمن اقدام كند اما اين تلاش‌ها به نتيجه نرسيد و همين عامل سبب شده تا اعراب مرتجع منطقه خود دست به كار شوند و از طريق شوراي همكاري به فكر بررسي تحريم‌هاي اقتصادي عليه انصارالله يمن باشند. يك منبع در شوراي همكاري خليج فارس اعلام كرد كه اين شورا اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه يمن را پس از سلطه گروه «انصارالله» بر اين كشور در دست بررسي دارد. به گزارش ايسنا، روزنامه الاقتصاديه به نقل از يك منبع در شوراي همكاري خليج فارس نوشت:«كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس منتظر نتايج احتمالي قطعنامه شوراي امنيت درباره يمن هستند».
 اين منبع افزود:«شوراي همكاري خليج فارس اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه يمن را بررسي مي‌كند و خروج سفيران خارجي از اين كشور و در رأس آنها سفير عربستان يك حركت سياسي داراي ابعاد اقتصادي است زيرا تا زماني كه اوضاع سياسي ناآرام است وضعيت اقتصادي نيز به ثبات نخواهد رسيد». اين منبع در ادامه گفت: «هر احتمالي درباره يمن در آينده وجود دارد و هر اقدام سياسي يك اقدام اقتصادي را به دنبال دارد». اين مسئول شوراي همكاري خليج فارس اظهار داشت: «مشاركت يمن در كميته‌هاي شوراي همكاري خليج فارس بسيار محدود است و عضويت‌هاي كنوني اين كشور هم متوقف شده‌اند». وي ادامه داد:«تحريم‌هاي اين شورا پس از تلاش‌هاي جهاني مي‌تواند يكي از اين راه‌حل‌ها يا پيشنهادها براي حل بحران يمن باشد». وي با اشاره به اينكه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس روي تلاش‌هاي شوراي امنيت حساب باز كرده‌اند گفت: «اين اقدامات شايد بتواند ضامن تغيير اوضاع كنوني يمن باشند». عربستان و ديگر اعضاي شوراي همكاري سعي دارند تا از قدرت‌يابي انصارالله در يمن جلوگيري كنند و در اين ميان همه گزينه‌ها را روي ميز دارند تا در صورت نياز از آنها استفاده كنند. به نظر مي‌رسد، در هفته‌هاي آتي شاهد اقدامات مختلفي از سوي شوراي همكاري خليج فارس با مديريت عربستان و تا حدي قطر براي تغيير صحنه تحولات ميداني در يمن باشيم. باتوجه به جديت اين كشورها در مقابله با انقلابيون يمن، حتي ممكن است كه گزينه نظامي و تجهيز مخالفان حوثي‌ها به خصوص القاعده نيز در نشست‌هاي آتي شوراي همكاري مورد بررسي قرار گيرد.
   اخبار ضد و نقيض از تحويل جنگنده‌هاي «سوخو» به انصارالله
اخبار ضد و نقيضي از تحويل جنگنده‌هاي روسي به انصارالله يمن در بندر «الحديده» منتشر شد. به گزارش فارس، برخي رسانه‌هاي يمني به نقل از «غمدان اليوسفي» يك روزنامه‌نگار نوشتند كه انصارالله، چندين فروند جنگنده سوخوي روسيه را روز سه‌شنبه در بندر «الحديده» تحويل گرفتند. وي ادعا كرد كه اين جنگنده‌ها را دولت يمن چندي پيش از روسيه خريداري كرده بود كه ديروز با يك كشتي اوكرايني وارد بندر الحديده شد و انصارالله آنها را تحويل گرفتند. هنوز انصارالله يمن اين خبر را تأييد نكرده اما برخي پايگاه‌هاي خبري يمني از جمله «هنا عدن»، «حمرين نيوز»، «رصد 24» و «مندب پرس» آن را منتشر كردند. اين درحالي است كه روسيه روز جمعه نيز پيش نويس قطعنامه ضدانقلابي يمن در شوراي امنيت را وتو كرد و با اين اقدام حمايت سياسي خود را از انقلابيون يمن به نمايش گذاشت. برخي ناظران معتقدند با بسته شدن سفارتخانه‌هاي غربي در يمن، روسيه در تلاش است تا جاي پاي خود در اين كشور را محكم كند. باتوجه به موقعيت استراتژيكي يمن در منطقه و دسترسي به آب‌هاي آزاد اين كشور مي‌تواند در رقابت روسيه با غرب نقش مهمي ايفا كند.
   شوراي امنيت در خدمت القاعده است
يكي از رهبران برجسته جنبش انصارالله يمن اعلام كرد قطعنامه شوراي امنيت كه در آن از جنبش انصارالله خواسته شده بود از نهادهاي دولتي و مناطق تحت كنترل خود عقب‌نشيني كند در واقع خوش خدمتي به القاعده‌اي است كه در تلاش است دست به وحشيانه‌ترين جنايت‌ها در حق مردم بزند اما اين امر هيچ‌گاه رخ نخواهد داد چراكه ما گردن اين ملت را به تكفيري‌ها و تروريست‌ها تقديم نخواهيم كرد. محمد البخيتي، عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاري آناتولي عنوان داشت:«ما تأكيد داريم كه روابط يمن با خارج به ويژه با كشورهاي برادر خوب باشد و هرگونه اقدامات خصمانه چه اقتصادي يا نظامي با معامله به مثل روبه‌رو خواهد شد». در همين حال نماينده دائم يمن در قاهره خواهان تأخير در برگزاري نشست فوق‌العاده وزراي خارجه عرب شد كه قرار است امروز (چهارشنبه) براي بررسي اوضاع يمن برگزار شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن