تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799186755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف ما در جام جهاني فرصت دادن به جوانان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هدف ما در جام جهاني فرصت دادن به جوانان است
نویسنده : وحید صابری 


كشتي ايران هيچ وقت قائم به فرد نبوده و نيست اما به نظر مي‌رسد در حال حاضر در كشتي فرنگي جوي به‌وجود آمده كه چند كشتي‌گير با تجربه دوست دارند تا از آب گل‌آلود به نفع خودشان ماهي بگيرند. مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي پنج‌شنبه و جمعه اين هفته در سالن 12 هزار نفري آزادي در حالي برگزار مي‌شود كه سوريان، نوروزي، عبدولي و قاسم رضايي در فاصله چند روز مانده به مسابقات بنا به دلايل شخصي حاضر نيستند تا در اين مسابقات شركت كنند.  همين موضوع سبب شد تا با حسن بابك مدير تيم‌هاي كشتي فرنگي و سرمربي تيم ملي در المپيك 2004 آتن در خانه كشتي به گفت‌وگو بنشينيم و حرف‌‌هاي  مرد ميدان‌ديده كشتي را در خصوص جام جهاني و غيبت ستاره‌ها بشنويم.

آقاي بابك، جام تختي با قهرماني فرنگي‌كاران به پايان رسيد، ارزيابي شما از اين مسابقات چگونه است؟
 جام تختي يكي از تورنمنت‌هايي است كه بايد از دل آن نفرات انتخابي تيم ملي را براي رقابت‌هاي جام جهاني تهران و آسيايي قطر مشخص مي‌كرديم. پس براي ما خيلي مهم و حساس‌برانگيز بود. براي همين سعي كرديم با يك سري جوان جوياي نام وارد اين مسابقات شويم تا به اهدافي كه داريم برسيم. مسابقات از لحاظ كيفي بسيار خوب برگزار شد و انصافاً تيم‌هاي خوبي از جمله آذربايجان، گرجستان، اوكراين در اين دوره از رقابت‌ها با بهترين كشتي‌گيران شركت كرده بودند.

منظورتان اين است كه كادر فني از همان ابتدا قصد داشت با كشتي‌گيران جوان پا به ميدان بگذاريد؟
 نه اينگونه كه شما تصور مي‌كنيد نيست. ببينيد ما در اين مدت شش اردو برگزار كرديم كه 9 كشتي‌گير در آن حاضر بودند. همه چيز طبق برنامه‌ريزي پيش مي‌رفت، البته در مواردي عبدولي در اردوها حاضر نشد اما دوباره عذرخواهي كرد و ما هم قبول كرديم ولي معلوم نيست چه شد كه به يكباره چهار نفر از كشتي‌گيران خوب و ستاره ما از مسابقات جام جهاني انصراف دادند و اينگونه ما مجبور شديم تا از جوانانمان در اين رقابت‌ها استفاده كنيم.

 برخي صاحب‌نظران معتقدند كه كشتي‌گيران در جام تختي انتظارات را برآورده نكردند، در اين خصوص چه نظري داريد؟
من اين حرف را قبول ندارم. اولاً اگر ما خوب نبوديم چطور قهرمان شديم. بعد اينكه بايد توجه به اين موضوع داشته باشيد كه ما در جام تختي از چند جوان جوياي نام استفاده كرديم، در واقع سعي كرديم تا با ميدان دادن به آنها اين زمينه را به‌وجود آوريم تا آنها هم از تجربه‌هاي بين‌المللي استفاده كنند و بهره‌مند شوند. ضمن اينكه محكي هم بخورند كه انصافاً خيلي هم خوب بودند، هر چند ضعف‌هايي هم داشتند اما در مجموع توانستيم خدا را شكر قهرمان شويم.

با توجه به اينكه ماميزبان بوديم استفاده از نفرات جوان شايد باعث نمي‌شد تا قهرماني را از دست بدهيم؟
 ما الان چند مدتي است در تمام رقابت‌ها به‌خصوص در يك سال گذشته به عنوان قهرمان خودمان را تثبيت كرده‌ايم اما همان طور كه شما گفتيد امكان داشت كه قهرمان نشويم. يك سؤال دارم مثلاً اگر كشتي فرنگي در جامي مثل تختي قهرمان نمي‌شد چه اتفاقي مي‌افتاد. حالا بر عكس اين موضوع، وقتي ما در مسابقات جهاني كشتي براي نخستين بار قهرمان شديم چه اتفاقي رخ داد. كسي پاداش داد، كسي يك تشكر خشك و خالي كرد؟ آن زمان مسئولان وزارت ورزش كجا بودند؟ به نظر مي‌رسد خيلي چيزها اصلاً مهم نيست. مهم اين است كه در كورس قهرماني قرار بگيريم و باشيم. اينكه هميشه قهرمان باشيم واقعاً سخت است. در كل هدف اصلي ما در مسابقات جام جهاني تهران اين است كه به جوانان فرصت دهيم تا تجربه كسب كنند.

اين طور كه شما صحبت مي‌كنيد پس قهرماني ما در جام جهاني تكرار نمي‌شود؟
 من حرفي زدم؟ تيم فرنگي ما با تمام بضاعتش براي تكرار قهرماني مسابقه مي‌دهد اما بايد بدانيم كه روسيه و آذربايجان هم با بهترين‌ها حضور خواهند داشت. من اگر انتقادي دارم به خاطر اين است كه الان ستاره‌هاي ما به خاطر همين بي‌محبتي‌ها در اين جام شركت نمي‌كنند وگرنه چه كسي دوست ندارد براي كشورش به ميدان برود. ولي نمي‌توان دروغ گفت ما الان با يك سري جوان قصد داريم در مسابقات شركت كنيم كه اين كار را براي ما خيلي نسبت به قبل سخت مي‌كند.

ما به غير از اين چند كشتي‌گير، نفرات خوب ديگري هم مثل اخلاقي در تيم داريم چرا آنها چنين انتقادي نمي‌كنند.
 من هيچ وقت كار اين بچه‌ها را تأييد نمي‌كنم. كسي مثل سوريان شايد به واسطه مدال المپيك و جهانش مي‌تواند انتقاد كند اما عبدولي نبايد از الان داخل اين حاشيه‌ها شود. به نظر من اين تورنمنت‌ها براي امثال عبدولي خيلي خوب است او بايد در چنين تورنمنت‌هايي كشتي بگيرد تا بتواند در مسابقات بين‌المللي بزرگ آماده باشد. هر كسي كه بتواند بدون حاشيه در اوج بماند هنر كرده نه با حاشيه درست كردند.

اسامي تيم ملي اعلام شد كه بر خلاف تصور برخي از نفرات برتر جام اوپن اسمي از آنها ديده نمي‌شود؟
ما بر اساس فرايند فدراسيون كشتي عمل مي‌كنيم و هيچ كشتي‌گيري بنا نيست بدون ضوابط انتخاب شود و اگر هم اين اتفاق بيفتد بر اساس يك سري فاكتورها و پارامترها خواهد بود. ما فقط يك نفر آن هم حاجي‌پور بود كه شوراي فني تشخيص داد تا در اين مسابقات براي تيم ملي بازي كند وگرنه ما بقيه را طبق برنامه از قبل تعيين شده انتخاب كرديم.

فكر نمي‌كنيد با انصراف المپيكي‌ها اين موضوع براي ديگر كشتي‌گيران مثل محمد فقيري يا عليزاده به يك عادت تبديل بشود؟
 قبول دارم متأسفانه عادت خيلي بدي متداول شده كه برخي كشتي‌گيران در واپسين روزهاي اردو و چند روز مانده به رويدادهاي بزرگ بين‌المللي چنين تصميماتي مي‌گيرند. دليل اين تصميمات هرچه كه هست، به هيچ عنوان قابل قبول و توجيه‌پذير نيست. اما درباره عليزاده بايد بگويم كه او در مسابقات قبلي كتفش دچار آسيب‌ديدگي شد كه ما در جريان كامل آن هستيم. محمد فقيري هم مچ دستش آسيب ديده كه عكس‌هاي آن را براي ما ارسال كرده است، ما اينجا هستيم تا نگذاريم اين اتفاقات بيفتد.

الان اين اتفاق افتاده و ستاره‌هاي ما بنا به هر دلايلي حاضر نيستند براي كشورشان روي تشك بروند؟
 ما در سال گذشته پنج رويداد مهم را پشت سر گذاشتيم، مگر يك كشتي‌گير حرفه‌اي در سال چند بار مي‌تواند بدن خود را به فرم ايده‌آل برساند. فشار روي كشتي‌گير بسيار زياد است و ما هم در برخي موارد آنها را درك مي‌كنيم اما به موقع‌ هم با آنها برخورد مي‌كنيم. آنچه مهم است اينكه ورزشكاران ما بايد بدانند اگر دلايل شخصي هم براي اين كارشان دارند، بايد به مسئوليت بزرگي كه در قبال مردم و كشورمان دارند توجه كنند، برخي ورزشكاران همواره به بي‌توجهي مسئولان و ناديده گرفتن حق و حقوقشان اشاره كرده و به يكباره ميدان را خالي مي‌كنند. به نظرم اگر دليل انصراف اين فرنگي‌كاران چنين چيزي هم باشد، باز قابل قبول نيست.

يكي از مسائلي كه همواره ما در مسابقات شاهد آن هستيم حضور پر رنگ شما كنار تشك است؟پازاج اين درخواست را از شما دارد؟
براي من اين حرف‌ها خيلي مهم نيست آنچه مهم است اينكه تيم موفق باشد. آقاي پازاج هر وقت از من كمك بخواهد من با كمال ميل اين كار را انجام مي‌دهم ما با هم دوست هستيم و اين حرف‌ها را با هم نداريم.




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن