تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اين خودرو کوچک آشنا شويد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۳۰ق.ظ)
با اين خودرو کوچک آشنا شويد کيا از مدل مفهومي «تريل‌استر» با موتور الکترونيکي رونمايي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، شرکت کيا مدل مفهومي تريل‌استر (Trail’ster) را رونمايي کرد. خودرويي با قواي هيبريدي و موتور توربو و انتقال نيرو به چهار چرخ، که زير پوستهٔ کيا سول، کارآمدي و قابليت‌هاي خود را به رخ مي‌کشد.
کيا تريل‌استر در استوديوي طراحي کيا در کاليفرنيا متولد شده است. زيربناي اين خودرو، همان CUV سول است که برخي از قسمت‌هاي آن با اغراق بيشتري همراه گشته‌اند. با اين وجود، نتيجه کار، يک خودروي کاملاً عملي به نظر مي‌رسد.
يک سيني آلومينيومي در زير خودرو، از قسمت‌هاي کف آن در برابر ضربه و تماس با ناهمواري‌هاي مسير، محافظت مي‌نمايد. چراغ‌هاي LED جلو با الهام از پروژکتورهاي کيا K900 و نيز چراغ LED عقب چهره اي مدرن تر به خودرو بخشيده‌اند.
در داخل کابين از روکش چرم قهوه اي و تزئينات فلزي استفاده شده است. اما جالب‌ترين ويژگي آن، سقف کاملاً جمع شونده آن است که از جنس برزنت نرم بوده و با باز کردن آن روي يک ريل، مي‌توان از بيشترين فضاي ممکن براي لذت از آسمان استفاده برد.
کيا تريل‌استر در واقع نسخه کيا براي فرار از خيابان‌هاي شهري و پرسه زدن در بيابان و جنگل و طبيعت است. اين خودرو در واقع با وجود طراحي جمع‌وجور از قابليت‌هاي آفرود مناسبي سود مي‌برد. نسبت به کيا سول، ارتفاع خودرو از سطح زمين حدود 7 سانتي‌متر نيز افزايش يافته است. تايرهاي 19 اينچي پيرلي نيز به کمک اين خودرو در مسيرهاي نامناسب خواهند آمد.
به لطف موتور چهار سيلندر 1.6 ليتري توربو با توان 185 اسب بخار و گشتاور 251 نيوتن متر که نيرو را توسط يک گيربکس شش سرعته اتوماتيک به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌کند، اين خودرو کمبودي احساس نخواهد کرد اما سيستم درايو الکتريکي براي چرخ‌هاي عقب در سرعت‌هاي کم، بهبود شتاب اوليه و بهبود کشش در مسيرهاي نامناسب، بسيار مؤثر خواهد بود. اين ترکيب، به کمک اقتصاد مصرف سوخت نيز آمده باعث کاهش مصرف مي‌گردد. به گفته کيا، اين خودرو بين 25 تا 30 درصد مقرون به صرفه‌تر از مدل مدل بنزيني سول در شهر عمل مي‌کند و در بزرگراه نيز 5 تا 10 درصد، مصرف کمتري دارد.
موتور الکتريکي از باتري ليتيوم يون پليمر 1.2 کيلووات ساعتي سود مي‌برد که موتور الکتريکي 35 اسبي و 135 نيوتن متري را تغذيه مي‌کند. نتيجه اينکه قدرت خروجي ترکيبي به 220 اسب بخار و گشتاور به 386 نيوتن متر بالغ مي‌گردد. البته اگر تنها قرار باشد روي باتري و موتور الکتريکي تکيه کنيد نهايتاً 3 تا 5 کيلومتر مسافت را بتوانيد طي کنيد. بنابراين بيشتر تکيه خودرو براي حرکت روي پيشرانه بنزيني آن است.
کيا تريل‌استر تصويري از يک آفرود متمدن است. البته نمي‌توان آن را رقيبي براي جيپ دانست اما همين‌که با آن مي‌توان به تجربياتي لذت‌بخش در مسيرهاي ناشناخته رسيد، جاي خوشحالي دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن