تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805460964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از فوتبالیست‌هایی که مسیر پدرشان را پیش گرفتند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «پسر» كو ندارد نشان از « پدر»
گزارشی از فوتبالیست‌هایی که مسیر پدرشان را پیش گرفتند
مدرنیته باعث شده تا خبری از بی‌امکاناتی و مشکلات رنگارنگ گذشته نباشد و نسل جدیدی که قرار بود جا پای پدران خود بگذارند، دنیایی کاملا متفاوت و پر پیچ و خم را تجربه کنند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فوتبالیست‌هایی که پدران آنها هرکدام به نوعی و البته شدت کمتر و بیشتر به نوعی یک برند در فوتبال ایران محسوب می‌شدند و موفقیت‌هایی را چه در عرصه بازیگری و چه در عرصه مربیگری در کارنامه خودشان به ثبت رسانده‌اند.

اگرچه اکثریت این ستاره‌ها علاقه فراوانی به طی شدن ادامه این مسیر موفقیت توسط فرزندان‌شان داشته‌اند اما تجربه ثابت کرده که نه تنها فرزند ستاره بودن چندان عامل مهمی برای کسب موفقیت نیست، بلکه در بسیاری از موارد، همین مسئله عاملی برا ناکامی وعدم موفقی آنها می‌شود. ناکامی‌هایی که معمولا خیلی زود به عمر دوران بازیگری این بازیکنان پایان می‌دهد.

البته نکته مهمی که در شکل‌گیری این ناکامی‌ها یا سخت شدن مسیر منتهی به موفقیت وجود دارد، به مسائل اجتماعی و در کانون توجه قرار گرفتن این افراد مربوط می‌شود. توجهاتی که چه از سوی اهالی فوتبال به‌وجود می‌آید و بعضا زمینه برخی تسویه‌حساب‌ها را فراهم می‌کند یا توجهات عامه جامعه که دریای متلاطمی از حاشیه را رو در روی این نفرات قرار می‌دهد که نشات گرفته از سایه سنگین نام و شهرت پدران آنهاست.

نکته جالب توجه اینکه کوچک‌ترین رفتار و اخبار مربوط به فرزندان ستاره‌های فوتبال، به سوژه عظیمی تبدیل می‌شود که مدت‌ها به آن پرداخته می‌شود و انواع و اقسامی از حاشیه‌ها را در پی دارد. در جامعه امروزی فوتبال ایران نیز بازیکنانی دیده می‌شوند که اگرچه پشتوانه خوبی به لحاظ جایگاه پدرشان دارند اما فروغ چندانی در پیدا کردن مسیر موفقیت ورزشی و فوتبالی پدر نداشته‌اند.

  محمد پروین

در حالی‌که انتظار می‌رفت جا پای سلطان بگذارد و کارنامه درخشانی از خودش به‌جا بگذارد، خیلی زود و بعد از طی کردن یک پروسه نه چندان موفق از دنیای فوتبال کناره‌گیری کرد. محمد پروین که روزهای پرتلاطمی را در فوتبال باشگاهی داشت هرگز نتوانست به حداقل موفقیت رد عرصه فوتبال دست پیدا کند که برای علی پروین راضی‌کننده باشد. اگرچه خودش معتقد است بی‌مهری‌هایی نسبت به او صورت گرفته که ریشه در مشکلات و اختلافات شخصی برخی‌ها با پدرش داشته و او را قربانی کرده است!


گزارشی از فوتبالیست‌هایی که مسیر پدرشان را پیش گرفتند/شسیقل



 محمد پروین که یکی، دو سالی است از دنیای فوتبال خداحافظی کرده، هیچ ارتباطی با فوتبال ندارد و بیشتر وقت خودش را صرف فعالیت‌های اقتصادی و تجاری می‌کند که از جمله آنها فعالیت در عرصه تولید نان و شیرینی است که در نوع خودش جالب توجه و عجیب به نظر می‌رسد. البته فعالیت همسر محمد پروین در عرصه نقاشی، پروین کوچک را هم به این هنر علاقه‌مند کرده و مسیر جدیدی در عرصه فعالیت‌های هنری را نیز پیش پای او قرار داده است.

  هوتن قلعه‌نویی

برخلاف پدر که ارتباط چندانی با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ندارد، هوتن در این عرصه یک حرفه‌ای تمام عیار است. هوتن که از سنین کم و همراه با امیر‌قلعه‌نویی در تمرینات استقلال حضور داشت، چندان جدی و علاقه‌مند در عرصه فوتبال گام برنداشته و حضور در این عرصه بیشتر جنبه فان برایش دارد! البته نباید فراموش کرد که هوتن این روز‌ها در تیم دسته دومی شاهین کیش عضویت پیدا کرده و پیراهن این تیم را می‌پوشد.


گزارشی از فوتبالیست‌هایی که مسیر پدرشان را پیش گرفتند/شسیقل



این درحالی است که حتی احتمال عضویت هوتن در استقلال هم حواشی زیادی را به دنبال و واکنش‌های مختلف استقلالی‌ها را در پی داشته است. علاوه بر حضور پرحاشیه هوتن در فوتبال، فعالیت در فضای مجازی هم حواشی زیادی را برای او در پی داشته که حتی گریبان امیر قلعه نویی را هم گرفته است. این‌طور که از شواهد و قراین و خروجی صفحات اجتماعی هوتن پیداست، زندگی غیر ورزش و تفریحی باب میل ذائقه فرزند امیرخان است تا زندگی حرفه‌ای یک فوتبالیست!

  امیر عابدزاده

دروازه‌بانی که لقب جوجه عقاب را یدک می‌کشید بعد از ورود به فوتبال ایران چندان چنگی به دل نزد و نتوانست حتی نشانه‌هایی اندک از توانایی‌های فنی پدر را به نمایش بگذارد. امیر عابدزاده که خلق و خویی مشابه با پدر دارد اگرچه به لحاظ بدنی و تمرینات شرایط خوبی دارد اما به لحاظ عملکرد فنی آنچنان چنگی به دل نزده و تا به اینجا که نشان چندانی از عقاب آسیا نداشته است.


گزارشی از فوتبالیست‌هایی که مسیر پدرشان را پیش گرفتند/شسیقل



امیر عابدزاده هم جزو آن دسته بازیکنانی است که برخی حواشی مربوط به فرزند ستاره بودن سراغش آمده و تا حدودی در عملکرد او تاثیر منفی گذاشته است. امیر که سالیان گذشته در آمریکا بنای فوتبال حرفه ای‌اش را گذاشت هم در فضای مجازی فعالیت نسبتا چشمگیری دارد و معمولا از این موضوع حرف می‌زند که آینده دروازه بانی ایران از آن اوست! ادعایی که باید دید چقدر تا واقعیت فاصله دارد.

  ماهان پیوس

پسر فرشاد آقای گل در عنفوان جوانی حاشیه‌ای بزرگ را رقم زد و در کمال تعجب پیراهن رقیب سنتی پرسپولیس را پوشید! ماهان که به‌صورت رسمی به تیم‌های پایه استقلال پیوسته انتقادهای زیادی را بابت این انتخاب متوجه خودش دیده و البته همچنان می‌بیند، انتقاداتی که حتی فرشاد پیوس را هم بی‌نصیب نگذاشته است. با توجه به سن و سال کم ماهان، هنوز نمی‌توان در خصوص وضعیت فنی او نظری داد اما از همین حالا پیداست که برای تبدیل شدن به فرشاد آقای گل و ادامه مسیر پدرش کار بسیار سخت و دشواری پیش روی خودش دارد.

  امیر باقری

مثل پدرش سختکوش، جدی و بی‌تعارف است و در زمین فوتبال بیشتر از اینکه حرف بزند، می‌جنگد تا حقش را بگیرد.  کریم باقری سعی کرده تا ارثیه فنی خوبی برای امیر به‌جا بگذارد و امیدوار است که بتواند دنباله رو راه پدر باشد. هرچند که امیر هنوز آنچنان جدی وارد عرصه فوتبال نشده است و نمی‌توان پیش‌بینی‌‌اي درباره‌اش داشت.

نسل سوخته

جدا از مواردی که در مطلب بالا شرح داده شد، نمونه‌های دیگری نیز در فوتبال ایران وجود داشته‌اند که موفقیتی در ادامه راه پدران‌شان نداشته‌اند. از جمله شاهین و علی فرزندان همایون بهزادی که چندان شانسی برای ستاره شدن و تکرار موفقیت‌های سر‌طلایی فوتبال ایران نداشتند. آتیلا حجازی فرزند مرحوم ناصر حجازی از جمله بازيكنان دیگر است که هرگز نتوانست اندک نشانی از پدر در زمین فوتبال داشته باشد. آتیلا اگرچه به لحاظ اخلاقی یکی از بهترین‌های فوتبال ایران بود اما در بحث فنی، عملکرد چندان قابل دفاعی نداشت و جدا از مهارت نسبتا خوبی كه در گل کردن ضربات پنالتی داشت، شاخصه مهم دیگری در فوتبالش دیده نمی‌شد.

 ابراهیم آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس هرگز نتوانست موفقیت چشمگیری از اردلان ببیند. اردلان آشتیانی اگرچه در سنین پایین پیراهن پرسپولیس را پوشید اما در‌‌ همان سنین پایین از صحنه فوتبال محو شد. نعیم مایلی کهن اگرچه کاپیتانی امیدهای پرسپولیس را تجربه کرد و روند رو به رشد خوبی در عرصه فوتبال داشت اما به یکباره ترجیح داد با مستطیل سبز خداحافظی کند و پشت میز دانشگاه بنشیند و تحصیل کند.

فرزندان محمد پنجعلی مدافع سابق پرسپولیس هم در عرصه فوتبال راه به جایی نبردند. میثم و سجاد اگرچه شروع خوبی در فوتبال داشتند اما در ‌‌نهایت خیلی زود از چرخه فوتبال حذف شدند. اگرچه شاه‌ماهی فوتبال ایران امیدوار بود که فرزندانش با استفاده از امکانات خوب قطر، موفقیت‌های ناصر محمد خانی را ادامه بدهند اما عرفان و علی محمدخانی هم سرنوشتی مشابه با بقیه داشتند. در این خصوص می‌توان نمونه بسیار دیگری از جمله قلیچ، مناجاتی، ضیایی، پیروانی و خیلی‌های دیگر را مثال زد که مهر تایید به این واقعیت فوتبال ایران می‌زند./قانون





کد خبر: ۵۱۳۳۴۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن