تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804138093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين آمار افتتاح خانه هاي بهداشت روستايي کشور در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۹:۴۳ب.ظ)
توسط دانشگاه علوم پزشکي شيرازصورت گرفت: بيشترين آمار افتتاح خانه هاي بهداشت روستايي کشور در فارس همزمان با افتتاح هزار خانه بهداشت روستايي در کشور، صبح امروز خانه بهداشت روستاي جرسقان در منطقه سلطان آباد شيراز، به عنوان گامي ديگر در راستاي تحقق طرح تحول نظام سلامت، افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري موج، همزمان با افتتاح هزار خانه بهداشت روستايي در ايران اسلامي، خانه بهداشت روستاي جرسقان، به عنوان سمبلي از افتتاح 116خانه بهداشت روستايي در جمعيت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي شيراز، آغاز به کار کرد.
رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز در آيين آغاز به کار اين خانه بهداشت، تصريح کرد: پس از انقلاب اسلامي، تحول بزرگي به برکت خون شهدا در مناطق روستايي کشور رخ داد که بخشي از آن، مربوط به عرصه سلامت مردم بوده است.
دکتر محمدهادي ايمانيه با بيان اينکه با ايجاد خانه هاي بهداشت در مناطق روستايي، بهورزاني بومي از مناطق روستايي براي ارائه خدمات سطح اول سلامت به مردم آموزش ديدند، افزود: بهورزان ضمن تلاش براي پيشگيري از ابتلا به بيماري ها در مردم، موارد لازم را به مراکز بهداشتي درماني ارجاع مي دهند که از سال 1384، در اين مراکز پزشک مستقر شد، همچنين اين پزشکان به صورت هفته اي با برنامه هاي دهگردشي، به روستاهاي اطراف سرکشي مي کنند.
وي با اشاره به عرصه گسترده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي شيراز، اظهار کرد: از ميان هزار خانه بهداشت روستايي که امروز وارد چرخه خدمت رساني به مردم مي شود، 116خانه بهداشت، معادل 12درصد مربوط به دانشگاه علوم پزشکي شيراز است که بالاترين آمار کشور را به خود اختصاص داده است.
دکتر ايمانيه ابراز داشت:يک سوم از هزينه ساخت اين خانه بهداشت توسط کميته امداد امام خميني(ره)، يک سوم استانداري فارس و يک سوم نيز توسط دانشگاه علوم پزشکي شيراز تامين شده است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: با آغاز به کار 25خانه بهداشت روستايي ديگر در استان تا پايان اسفند ماه، مجموعا 141خانه بهداشت روستايي در دانشگاه ساخته و يا بازسازي شده است.
وي در خصوص آمارهاي مربوط به خدمات خانه بهداشت جرسقان، بيان داشت: اين خانه بهداشت، دو هزار و 123نفر و 550خانوار را تحت پوشش قرار داده است که از اين تعداد، مراقبت از کودکان زير يک سال برابر با 100درصد، مراقبت از کودکان دو سال، 100درصد، مراقبت از کودکان سه تا هفت ساله معادل 100درصد و غربالگري تکامل کودکان معادل 100درصد است.
دکتر ايمانيه ميزان مراقبت از بيماران مبتلا به فشارخون، ديابت و تالاسمي ماژور را نيز در روستاي جرسقان، بر اساس آمارهاي مرکز بهداشت شهداي انقلاب، برابر با 100درصد خواند و افزود: ديگر مرکزي که امروز کار خود را آغاز مي کند، مرکز بهداشتي درماني سلطان آباد با 12هزار نفر جمعيت تحت پوشش است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي شيراز با اشاره به مشکل سالک در برخي مناطق استان، به ويژه مناطق روستايي، زباله هاي عفوني و ساختماني را عمده ترين عامل ابتلا به سالک عنوان کرد و نسبت به تقبل 50درصد از هزينه آسفالت کوچه منتهي به مدرسه روستاي جرسقان، قول همکاري داد.
دکتر ايمانيه همچنين پيشنهاد ايجاد بسيجي با همکاري مردم، استانداري، شهرداري و شوراهاي روستايي براي ايجاد هفته اي با عنوان پاکسازي از زباله هاي عفوني، ساختماني و منازل در راستاي مقابله با بيماري سالک، به مسئولان بهداشتي دانشگاه مطرح کرد.
وي در پايان، نسبت به شيوع بيماري هاي قلبي عروقي در کشور هشدار داده و رعايت الگوي صحيح تغذيه، انجام ورزش و فعاليت هاي بدني و پرهيز از مصرف دخانيات را به اهالي روستاي جرسقان توصيه کرد .
عزت اله جهانخواه، معاون فرماندار شيراز نيز در آئين آغاز به کار خانه بهداشت روستاي جرسقان، با تقدير از همه دست اندرکاراني که در شکل گيري اين پروژه سلامت خدمت رساني کرده اند، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامي، خدمات قابل توجهي به مناطق روستايي ارايه شده که افتتاح امروز 116 خانه بهداشت ساخته و نوسازي شده در مناطق روستايي فارس، نمونه اي از آن است.
وي تاکيد کرد: در امر سلامت، بايد تک تک افراد جامعه مشارکت داشته باشند و تا زماني که مشارکت گروهي و فردي نباشد، سلامت تحقق نمي يابد.
جهانخواه، آموزش و آگاهي بخشي را در اين زمينه موثر دانست و گفت: امروز، دورترين نقاط روستايي در کشور نيز از خدمات پايه بهره مند شده اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن