تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819703803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست وزير ورزش از وزير اقتصاد و دارايي جهت اصلاح ماليات مربيان + تصوير نامه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۲۸ب.ظ)
درخواست وزير ورزش از وزير اقتصاد و دارايي جهت اصلاح ماليات مربيان + تصوير نامه وزير ورزش و جوانان طي درخواستي از وزير امور اقتصادي و دارايي خواستار اصلاح ضريب مالياتي سنگين مربيان فوتبال شد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از سايت رسمي کانون مربيان فوتبال ايران (ifca.ir)، چند ماه قبل اعضاي کانون مربيان در ديداري که با نصرالله سجادي، معاون قهرماني وزير ورزش و جوانان داشتند، درباره مشکلات مربيان فوتبال در زمينه مالياتي و ضريب ناعادلانه‌اي که براي درآمد اين قشر در نظر گرفته شده است، با معاون وزير گفت‌وگو کردند. در همان جلسه قرار شد گودرزي براي حل اين مشکل به صورت رسمي با وزير محترم امور اقتصادي و دارايي مکاتبه کند. وعده‌اي که امروز به آن عمل شد.

متن نامه وزير ورزش و جوانان به طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي به شرح زير است:

جناب آقاي دکتر طيب‌نيا
وزير محترم امور اقتصادي و دارايي
سلام عليکم
احتراماً؛ همان گونه که مستحضريد حرفه مربيگري در کشور علي‌رغم عمر کوتاه خود، به دليل تأثير عمده در فرهنگ‌سازي و تربيت نسل جوان در زمره مشاغل فرهنگي است. حال آن که در حوزه مالياتي، اجحاف بزرگي در حق مربيان شده و بالاترين ضريب مالياتي در ميان تمام اصناف کشور، براي فوتبال تعيين شده است. فلذا مراتب ذيل جهت مزيد استحضار و درخواست صدور اوامر مقتضي ايفاد مي‌گردد:

بيان مسأله:
در فهرست ضرايب تعيين شده توسط کميسيون ضرايب موضوع ماده (154) قانون ماليات‌هاي مستقيم، ضريب مالياتي ورزشکاران و مربيان فوتبال در سال 1393 با فاصله‌اي چشمگير نسبت به ساير مشاغل هم‌رديف، 60 درصد تعيين و اعلام گرديده است که به دلايل توجيهي ذيل‌الذکر، ضريب مالياتي تعيين شده درخصوص مشاغل مرتبط با حوزه ورزش کشور به عنوان اقشار تأثيرگذار در فرهنگ و آموزش کشور بسيار بالا و غيرمتعارف بوده و با توجه به دلايل و استدلالات زير، نيازمند بازنگري اساسي است:
1) با توجه به اين که حرفه مربيگري در زمره مشاغل سخت و بعضاً زيان‌آور مي‌باشد، آسيب‌ديدگي‌ها، تعويض‌هاي پياپي مربيان باشگاه‌ها ناشي از تصميمات مديريتي، عدم وجود پشتوانه‌هاي مادي و معنوي پس از کناره‌گيري از ورزش، عدم وجود هرگونه حمايت از جانب دولت يا ساير سازمان‌هاي حمايتي پس از بيکاري و يا بازنشستگي، صاحبان اين مشاغل را با چالش‌ها، بيماري‌ها و مشکلات جدي عديده‌اي در زندگي شخصي و اجتماعي خود مواجه مي‌نمايد.
2) 60 درصد «مبلغ اوليه» قرارداد منعقده مربيان با باشگاه‌ها مشمول پرداخت ماليات قرار گرفته است و اين در حالي است که بسياري از مشاغل مشابه يا معاف از ماليات هستند، يا درصد ضريب مالياتي آنها بسيار پايين‌تر تعيين شده است.
3) باشگاه‌ها هيچ‌گاه به طور کامل به تعهدات قراردادي خويش در خصوص «پرداخت مبلغ قرارداد» عمل نمي‌نمايند. ضمن اين که در متن قراردادها جرائم و بدهي‌هايي پيش‌بيني شده است که دست باشگاه‌ها را براي عدم پرداخت مبلغ کامل قرارداد به مربيان باز مي‌گذارد. ضمن آنکه اغلب قراردادها تا پايان فصل تداوم نداشته و مبلغ قراردادها نيز به صورت مرحله‌اي به مربيان پرداخت مي‌گردد.
4) با اين تفاسير مجوز انعقاد قرارداد با باشگاه آتي منوط به تسويه‌حساب مالياتي سال پيش اعلام گرديده است. حال آنکه در بسياري موارد، مربيان کل مبلغ قرارداد را از باشگاه دريافت ننموده‌اند، ليکن ملزم به پرداخت 60 درصد کل مبلغ قراداد به عنوان ماليات هستند. در اين راستا و براي حل مشکل مطروحه و دفاع از حرفه مربيگري به عنوان يکي از مشاغل ورزشي مورد نياز و تأثيرگذار در امر فرهنگ‌سازي کشور، پيشنهاد مي‌شود:
1) ضمن پذيرش الزام کامل به احترام و رعايت معافيت مربيان از پرداخت ماليات به موجب به (ل) ماده (139) قانون ماليات‌هاي مستقيم، متضمن برخورداري از معافيت مالياتي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري هستيم.
2) با توجه به لزوم اتخاد رويه مشترک و صحيح و استانداردسازي ضرايب مالياتي به عنوان ابزار اصلي تشخيص علي‌الرأس و نيز نظر به غيرمتعارف بودن و عدم سنخيت ضريب مالياتي مربيان با ذات و ماهيت فعاليت ايشان، موضوع در کميسيون ضرايب موضوع ماده (154) قانون ماليات‌هاي مستقيم و دفتر پژوهش سازمان امور مالياتي مورد بازنگري واقع گرديده و در جدول ضرايب مالياتي سال 1394، ضريب فعاليت‌هاي مربوط به حوزه مربيگري رشته‌هاي ورزشي کاهش يابد.
3) با توجه به عدم حضور نماينده‌اي از حوزه ورزش در کميته مربوط به منظور امکان دفاع مؤثر از حقوق مربيان و ورزشکاران که طبعاً باعث تعيين و تصويب ضرايب غيرمتعارف براي درآمد و حقوق اين قشر گرديده است و عملاً آينده ورزش حرفه‌اي ايران با اين ماليات سنگين در معرض خطر جدي است. درخواست حضور نماينده تام‌الاختيار اين وزارت در کميته و کميسيون‌هاي مربوطه مورد استدعاست.
4) تشکيل کارگروه مالياتي با هدف بررسي مسائل کلان مالياتي ورزش در حوزه قانونگذاري و تدوين مقررات و تعامل با سازمان امور مالياتي و تهيه و ارائه راهکارهاي قانوني براي بهره‌مندي حداکثري از معافيت مالياتي و شرکت نمايندگان صنوف ورزش (أعم از مربيان، ورزشکاران و...) در هيئت‌هاي بدوي و تجديدنظر مالياتي به منظور پرداختن به مسائل فردي شاغلان حوزه ورزش در حوزه امور مالياتي را خواستاريم.
ضمناً لازم به ذکر است که در حوزه بازيکنان ورزشي نيز صرفاً بازيکنان تيم‌هاي ليگ برتري و آن هم 20 درصد ايشان قراردادهايي با مبالغ بالا با باشگاه‌هاي صاحب‌نام منعقد مي‌نمايند و مابقي با دستمزدهايي به مراتب پايين‌تر يک فصل کامل مجبور به تحميل شرايط سخت تمرين و بازي هستند. ليکن در حال حاضر سيستم تعيين ماليات ورزشکاران متناسب با اين واقعيت نيست و دستگاه ماليات در ايران براي ورزشکاران از روش علي‌الرأس استفاده مي‌نمايد که در حال حاضر به هيچ‌عنوان رعايت عدالت در تعيين ماليات را تضمين نمي‌نمايد.
فلذا به منظور جلب مشارکت حداکثري مربيان و ورزشکاران به عنوان موديان مالياتي در تعيين ماليات به ويژه از طريق خوداظهاري مالياتي اعلام مي‌دارد که دستيابي به اين هدف در سطح مطلوب مستلزم حرکت هدفمند نظام مالياتي در جهت رعايت انصاف و عدايت منطبق با واقعيت‌هاي موجود در حوزه ورزش است.
با عنايت به مراتب فوق‌الذکر، صدور اوامر مقتضي در جهت رفع مشکلات موجود مزيد امتتان خواهد بود.
محمود گودرزي







»
تصاویر مرتبط




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن