تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798742019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود شرايط عمومي محيط زيست منجر به کاهش هزينه‌هاي درماني خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۳ق.ظ)
بهبود شرايط عمومي محيط زيست منجر به کاهش هزينه‌هاي درماني خواهد شد در مراسم امضاي تفاهم نامه ميان سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تأکيد شد با توجه به اينکه آلودگي هاي محيط زيستي بخش مهمي از هزينه هاي درماني را تشکيل مي دهد، بهبود شرايط عمومي محيط زيست منجر به کاهش هزينه هاي درماني خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست، در مراسم امضاي تفاهم نامه ميان سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، گفت: دو دستگاه سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت، آدرمان و آموزش پزشکي از حيث تکاليف هم راستا هستند و از اين رو مي‌توانند با همکاري مؤثر و مستمر با يکديگر، به نتايج بسيار خوبي در حوزه بهداشت و سلامت عمومي جامعه دست يابند.
ابتکار با تقدير از سفر وزير بهداشت به خوزستان، اظهار کرد: عزم عمومي دولت مقابله علمي و پايدار با پديده گرد و غبار در کشور به ويژه خوزستان است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست،معاون رئيس جمهور با بيان اينکه آلودگي‌هاي محيط زيستي بخش مهمي از هزينه‌هاي درماني را تشکيل مي‌دهد، تاکيد کرد: بهبود شرايط عمومي محيط زيست منجر به کاهش هزينه‌هاي درماني خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از امواج و محصولات ژنتيکي تغيير شکل يافته (GMO) و ارزيابي ريسک بهداشتي اين محصولات به عنوان موارد بسيار مؤثر بر سلامت مردم و از عناوين بسيار مهم تفاهم نامه منعقد شده نام برد و افزود: تشکيل کارگروه مشترکي ذيل اين تفاهم نامه به منظور بررسي ابعاد اثرگذاري اين موارد، همچنين راهکارهاي کاهش اين اثرات، تأثير بسيار زيادي در بهبود و ارتقاء سلامت عمومي دارد.

وي خاطرنشان ساخت: منشأ درصد قابل توجهي از ابتلاي خردسالان و بزرگسالان به آسم و آلرژي، آلودگي هواست و حتي آلودگي هوا، آثار بلند مدت بسيار جدي بر بهداشت و سلامت عمومي جامعه دارد و از اين رو حل اين معضل، اثرات مثبتي بر بهداشت و سلامت جامعه خواهد داشت.
ابتکار با ابراز تأسف از تغييرات اقليمي شديد در کشور و اثرات منفي آن، گفت: شرايط کم آبي و خشکسالي ناشي از تغيير اقليم در ايران منجر به تغيير الگوي بهداشتي شده است.

معاون رئيس جمهور کمبود آب سالم و تشديد پديده گرد و غبار را از جمله مهم‌ترين تهديدهاي ناشي از تغييرات اقليمي شديد در کشور دانست که نياز به برنامه ريزي خاص و آگاه سازي مردم از راه‌هاي کاهش اثرات اين تهديدها دارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه تغيير اقليم ابعاد بسيار گسترده و زيادي دارد، افزود: آماده سازي جامعه براي پذيرش واقعيت تغييرات اقليمي و آثار آن بر سلامت و بهداشت جامعه، همچنين آماده سازي جوامع براي مقابله با اين پديده و کاهش آثار آن بر سلامت افراد نياز به همکاري مشترک و مستمر ميان کليه نهادهاي مسوول دارد.
وي تبادل اطلاعات، داده‌ها، آموزش عمومي و تدوين برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت را از جمله مهم‌ترين راه کارهاي آماده سازي جامعه در مقابل آسيب‌ها و بسيج اجتماعي برشمرد و تصريح کرد: در همين راستا بايد به اصلاح شيوه و سبک زندگي جامعه، منطبق با واقعيت‌هاي موجود اهتمام ويژه داشته باشيم.
ابتکار ادامه داد: در حال حاضر در ميانه بحران و عوارض تغيير اقليم و گرمايش زمين قرار داريم و با همکاري مشترک سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي‌توانيم به نتايج مثبت براي مقابله با آثار منفي اين بحران برسيم.
وي تأکيد کرد: برنامه سازي ها و سوگيري‌هاي مشترک با توجه به عنايت ويژه رئيس جمهور به مباحث بهداشت و محيط زيست از مهم‌ترين عوامل مؤثر بر انعقاد اين تفاهم نامه است.

سيدحسن قاضي زاده، هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، نيز با بيان اينکه مأموريت‌هاي وزارت بهداشت و محيط زيست از هم جدا نيست و در يک راستا است، گفت: از اين رو هر چه سازمان حفاظت محيط زيست مقتدرتر باشد و امکان اجراي مأموريت‌ها و وظايف قانوني اين سازمان بيشتر باشد، کمک بيشتر و مؤثرتري به سلامت مردم خواهد شد و در نتيجه مشکلات ما در حوزه درمان کاهش پيدا خواهد کرد.
هاشمي با تأکيد بر اين نکته که با توجه به شرايط مختلف اقليمي و مديريتي، انجام مأموريت‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست ساده نيست و ايجاد کننده بسياري از محدوديت‌هاست که طبيعتاً دستگاه‌هاي اجرايي اين محدوديت‌ها را بر نمي‌تابند، تصريح کرد: البته در حوزه بهداشت هم مشکلات و موانع بسياري وجود دارد که اميدواريم با انعقاد اين تفاهم نامه بتوانيم به رفع اين موانع کمک کنيم.
وي با ابراز اطمينان از اينکه اين نشست مشترک به بهبود بهداشت عمومي، پيشگيري از بيماري‌ها و بهبود سلامت جامعه منجر خواهد شد، افزود: از رئيس جمهور به علت قرار دادن محيط زيست و سلامت جامعه در اولويت‌هاي کاري دولت تدبير و اميد قدرداني مي‌کنم و اميدوارم با همکاري تنگاتنگ اين دو دستگاه بهترين استفاده براي ارتقاي شرايط سلامت و محيط زيست از فرصت مثبت به وجود آمده داشته باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن