تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819531836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکلیف سهمیه بنزین ویژه نوروز مشخص شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تکلیف سهمیه بنزین ویژه نوروز مشخص شد


مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی، با رد اختصاص سهمیه بنزین ویژه نوروزی به مردم از آغاز ذخیره سازی بنزین برای تامین نیازهای کشور در روزهای پرمصرف اسفند ماه و ایام نوروز خبر می‌دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از ابتدای امسال تا کنون و با وجود اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ ها، میانگین مصرف بنزین ایران در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشدی دو درصدی داشته و به حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

مصرف بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی کشور، از ابتدای امسال تا کنون، در حالی رشدی حدود دو درصدی داشته که دولت یازدهم از ابتدای امسال، طرح‌ های مختلفی همچون افزایش قیمت این فرآورده راهبردی نفتی به بیش از ۱۰۰۰ تومان، ابطال و سامان دهی سهمیه‌ های بنزین با اولویت خودروهای عمومی و خدماتی، و در نهایت، عرضه دو نرخی بنزین با حذف سهمیه‌های بنزین ۴۰۰ تومانی را در دستور کار قرار داده است.

از سوی دیگر، همزمان با آغاز شمارش معکوس فرا رسیدن اسفند ماه و افزایش مصرف بنزین در هفته های پایانی سال متاثر از آغاز سفرهای نوروزی و ایام پایانی سال، تدابیر ویژه ای به منظور تامین بنزین مردم با اولویت کلان شهرها در صدر برنامه‌های وزارت نفت قرار گرفته است.

برای نوروز امسال میانگین مصرف بنزین ایران، با ثبت رکوردی تاریخی، سه رقمی شد و از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز گذشت و این جهش مصرف بنزین، مسئولان دولتی را برای تامین بنزین نوروز ۱۳۹۴ به حال آماده باش درآورده است.

از این رو قرار است از اواسط اسفند ماه امسال، طرح ویژه نظارت و بازرسی از عملکرد انبارهای نفت، جایگاه‌ های سوخت در کلان شهرها و مسیرهای پر رفت و آمد بین شهری و به اصطلاح مناطق گردشگرپذیر آغاز شود.

از سوی دیگر، مسئولان دولتی از احتمال جهش ۵ تا ۶ درصدی میانگین مصرف بنزین در روزهای پایانی امسال و ایام نوروز خبر می دهند.

در همین حال، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به افزایش ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت کشور، گفت: هم اکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در انبارهای نفت کشور ذخیره سازی شده است و هیچ گونه نگرانی بابت تامین بنزین در هفته‌های پایانی سال و ایام نوروز وجود ندارد.

همزمان با افزایش سطح ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت استان های مختلف کشور این روزها احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی در بین خودروسواران قوت گرفته است موضوعی که مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی آن را رد می کنند.

سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی، هم در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هم اکنون بنزین مصرفی برای این ایام در کل کشور تامین و ذخیره سازی شده است، درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به مردم، گفت: بعید است دولت سهمیه ویژه ای برای ایام نوروز اختصاص دهد؛ ضمن آنکه بنزین فقط به صورت دو نرخی ۷۰۰ و ۱۰۰۰ تومان در ایام نوروز عرضه خواهد شد.   پیش بینی می شود برای نوروز سال ۱۳۹۴ فقط در روز پایانی سال، سهمیه های بنزین ۶۰ لیتر با قیمت ۷۰۰ تومان به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز شود.

از سوی دیگر، بیژن زنگنه، وزیر نفت، در گفتگو با مهر، با رد برنامه‌های دولت به منظور افزایش قیمت بنزین در سال ۹۴، گفت: فعلا برنامه ای برای گران کردن قیمت بنزین نداریم.


شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن