تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819097522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از هندوانه های عشقی تا راز قتل قهرمان امریکایی ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از هندوانه های عشقی تا راز قتل قهرمان امریکایی ها


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۵ بهمن ۱۳۹۳.کشف مهر ۴۰۰ساله تربت کربلا/خاکسپاری به سبک جنگ ستارگان/هندوانه های عاشقانه/دوچرخه ای مخصوص اسکی/بیرون انداختن بیمار از بیمارستان/مجازات داعش برای استفاده از موبایل و ... کشف مهر ۴۰۰ساله تربت امام حسین(ع)

کشف مُهر ۴۰۰ساله تربت امام حسین(ع)

در قبرستان المقشع بحرین، یک قطعه تربت مقدس حسینی با قدمت 400 سال کشف شد. پیکر موجود در این قبر کاملا از بین رفته، اما عبارات و نقوش این مهر تربت حسینی کاملا سالم مانده است.در حفاری های صورت گرفته تا کنون قطعه های دیگری نیز از تربت مقدس حسینی یافت شده که قدمت آنها به چهار قرن پیش باز می گردد و هم اکنون در موزه ملی بحرین نگهداری می شوند. حسین الجمری، محقق بحرینی پیش از این نیز دو تصویر مربوط به تربت حسینی از کتاب لودویک کالوس درباره نقوشات اسلامی در بحرین منتشر کرده بود و کالوس در آن کتاب گفته بود که این دو تربت را در موزه بحرین دیده است و تاریخ آن را نیز ذکر کرده بود. وی در مورد نقش های این تربت نیز می گوید: بر این تربت اسامی دوازده امام و دعای نادعلی با این مضمون «ناد علیا مظهر العجائب تراه عونا لک فی النوائب و کل هم و غم سینجلی بولایتک یا علی یا علی یا علی» نوشته شده است.
بیشتر...

خاکسپاری به سبک جنگ ستارگان

خاکسپاری به سبک جنگ ستارگان

یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی در امریکا، سری «جنگ ستارگان» است. سال هاست که افراد زیادی این فیلم سینمایی را دوست دارند و شاید هر روز آن را تماشا کنند.
خاکسپاری به سبک جنگ ستارگان
برخی به قدری در این فیلم فرو رفته اند که زندگی خود را با آن می گذرانند.«گوردون دیکون» مرد 58 ساله انگلیسی است که قبل از مرگش همه او را یکی از پروپاقرص ترین طرفداران تاریخ جنگ ستارگان می دانستند. این موضوع را می توان از وصیت نامه ای که او نوشته است متوجه شد. وی از بازماندگان درخواست کرده بود که به شکل جنگ ستارگان او را تشییع و به خاک بسپارند. این مرد ماه گذشته به علت سرطان کبد درگذشت و یکی از جالب ترین خاکسپاری ها برای وی گرفته شد. مراسم خاکسپاری این مرد به کمک سربازان جنگ ستارگان اسکورت می شد. البته وی خواسته بود هیچکس لباس «arth Vader» شخصیت بد این فیلم را به تن نکند.
بیشتر...

هندوانه های عاشقانه!
 
هندوانه های عاشقانه!

هیروچی کیمورا نام یک کشاورز ژاپنی است که در مزرعه خودش کارهای جالبی انجام می دهد. این مرد کهن سال با استفاده از یک روش خاص توانایی این را دارد که هندوانه هایی به شکل قلب تولید کند. این ابتکار عامل باعث شده که فروش او چندین برابر بشود و مردم زیادی برای خریدن هندوانه های منحصر به فرد او علاقه نشان بدهند.
بیشتر...

دوچرخه ای مخصوص اسکی  

دوچرخه ای مخصوص اسکی

  «SNO» دوچرخه ای است که مخصوص برف و کوهستان ساخته شده است و به کمک آن می توانید از لذت دوچرخه سواری روی کوه لذت ببرید. این دوچرخه کاملا مشابه دوچرخه های معمولی است با این تفاوت که به جای چرخ جلو از یک چوب اسکی استفاده شده است. سیستم حرکتی این دوچرخه نیز به هیچ عنوان با مدل های قبلی متفاوت نیست و با رکاب زدن وسیله شما شروع به حرکت می کند. دقت داشته باشید که این دوچرخه بیشتر به کمک افرادی می آید که اسکی بلد نیستند.
بیشتر...

بیرون انداختن بیمار از بیمارستان پس از 3 سال

بیرون انداختن بیمار از بیمارستان پس از 3 سال

یک بیمار چینی پس از 3 سال که در بیمارستان حضور داشت به حکم دادگاه اخراج شد و نیروهای پلیس مجبور شدند به زور وی را از بیمارستان بیرون بیاندازند تا به خانه اش باز گردد.
بیرون انداختن بیمار از بیمارستان پس از 3 سال

این مرد 55 ساله سه سال است که در بیمارستان زندگی می کند و تنها به نام خانوادگی اش «چن» شناخته می شود. این مرد تمام سه سال در بیمارستان ادعا می کرده که سالم نیست و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد. این مرد پس از شنیدن خبر اخراجش از بیمارستان دست به کار عجیبی زد. وقتی پلیس برای بیرون انداختن این مرد به بیمارستان رسید، وی خودش را با زنجیر به تخت بسته بود تا نتوانند او را جدا کنند. پلیس با دیدن این صحنه زنجیرها را بریدند و او را از بیمارستان بیرون انداختند. این مرد سال 2011 به خاطر یک تصادف ساده به این بیمارستان آمده و تا به امروز به دلایل مختلف از بیمارستان خارج نشده بود.
بیشتر...

مجازات داعش برای استفاده از موبایل

یک منبع محلی در استان نینوا گفت: گروه تروریستی تکفیری داعش پنج نفر را در موصل به اتهام استفاده از تلفن همراه و تماس با نزدیکان خود در استان های دیگر عراق شلاق زد. داعش به اطلاع اهالی موصل رسانده هر کس سیم کارت تلفن همراه داشته باشد ، ۳۰ ضربه شلاق خواهد خورد. داعش ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۴ شبکه های تلفن همراه را در موصل قطع کرد و از آن تاریخ اجازه وصل شدن آن را نمی دهد و به همین دلیل کسانی که قصد برقراری تماس با تلفن همراه دارند ، باید به اماکن مرتفع بروند. داعشی ها مردم را مجبور به پوشیدن لباس های افغانی در مناطق تحت کنترل خود می کنند و دیگر لباس ها را از فروشگاه ها جمع آوری می کنند. همچنین داعش در دانشگاه ها دختران را از پسرها جدا کرده است و تغییراتی در برنامه های درسی داده و نام دانشکده هنرهای زیبا را به دانشکده  «خط و تزیین» تغییر داده است. (البته در تصاویر داعش از مناطق تحت اشغال، نه تنها مردم عادی، بلکه نیروهای داعش نیز از موبایل و نوت بوک استفاده می کنند و اغلب جوانان، شلوارهای کتان و جین به تن دارند. ضمن اینکه در مناطق تحت اشغال داعش، دانشگاهی وجود ندارد و در مدارس، تا پیش از حضور تکفیری ها نیز دخترها و پسرها جدا بودند. اغلب این خبرها، ساخته و پرداخته رسانه هایی است که برخی از آنها اهداف دیگری، سوای تخریب داعش دارند وگرنه جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد اسلامی تکفیری ها به مراتب وحشیانه تر از چنین اقداماتی است و خود آنها ابایی از انتشار تصاویر آنها ندارند.)
بیشتر...

قاتل  شیطان رمادی در دادگاه

قاتل شیطان رمادی در دادگاه

محاکمه کهنه سرباز آمریکایی متهم به قتل کریس کایل، تک تیرانداز امریکا در عراق و قهرمان زندگینامه پرفروش «تک‌تیرانداز آمریکایی» برگزار شد. وکیل «راوث» گفت که وی در این دادگاه با استفاده از یک پیامک کایل، برای اثبات جنون موکلش و تبرئه یا تخفیف مجازات وی تلاش خواهد کرد. «ادی ری راوث» متهم است کایل و دوستش چاد لیتلفیلد را روز دوم فوریه 2013 در جنوب غربی دالاس در امریکا به قتل رسانده است. کایل و چاد لیتلفیلد، او را به منظور بهبود شرایط روانی‌اش به باشگاه تیراندازی برده بودند. گفته می شود کریس کایل پیامکی را به دوستش چاد که در داخل خودرو در کنارش نشسته بود ارسال و در آن نوشته بود که سرنشین دوم که متهم به قتل آنهاست بسیار دیوانه است، چاد نیز که در کنار وی نشسته بوده است، در پیامی به کریس گفته است: از پشت سر مواظبم باش. به گفته وکیل مدافع دادستان، کارآگاهان ثابت کرده اند که راوث پنج گلوله به کمر، گردن و سر کایل و چهار گلوله به کمر، دست، صورت و سر چاد شلیک کرده است. محاکمه متهم، در حالی آغاز شده است که در هفته های اخیر فیلمی درباره زندگی کریس کایل در امریکا پخش شده است. کریس کایل به گفته اطرافیانش، در عراق 160 تن را به قتل رسانده بود. وی زمانی که در عراق حضور داشت، «شیطان رمادی» لقب گرفته بود.
بیشتر...

آخرین مدل ربات حشره

آخرین مدل ربات حشره

آخرین مدل ربات حشره

«هکتور» آخرین مدل ربات حشره است که توسط محققان دانشگاه بیلفلد آلمان ساخته شده است؛ این ربات با الهام از حشره طراحی شده است و قادر به تقلید حرکات حشرات چوب و حشرات گیاهخوار کوچک است. ربات هکتور بیشتر شبیه به یک مگس غول پیکر است که دارای شش پای انعطاف پذیر است؛ سنسورها در هر یک از پاهای ربات نصب شده‌اند و می‌توانند به طور مستقل و هرکدام به تنهایی کنترل شوند و ربات می‌تواند به طور خودکار سرعت خود را نسبت به موانعی که سر راه آن قرار دارند، تنظیم کند، ضمن اینکه بدن ربات دارای یک پوشش بسیار سبک از پلاستیک و فیبر است.  محققان در حال حاضر بر روی حرکت بهتر ربات کار می‌کنند؛ نمونه فعلی دارای یک سری از سنسورهای لمسی و دوربین برای دیدن مسیری که طی می‌کند و شناخت موانع تجهیز شده است؛ گام بعدی تجهیز این ربات به سنسورهای فاصله است. هکتور می‌تواند در مأموریت‌های نجات یا حمل و نقل محموله در آینده استفاده شود و نسخه نهایی برای سال 2017 برنامه‌ریزی شده است.
بیشتر...

تاج محل، مروارید معماری ایرانی در هند

تاج محل،مروارید معماری ایرانی در هند

تاج محل،مروارید معماری ایرانی در هند

تاج محل،مروارید معماری ایرانی در هند

تاج محل،مروارید معماری ایرانی در هند

تاج محل از عالی ترین آثار معماری هند است که شهرت جهانی دارد و همه ساله هزاران بازدید کننده و جهانگرد از آن دیدار می کنند. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ (میلادی) به‌ هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده‌ است. شاه بنا به وصیت همسرش تصمیم گرفت با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این‌رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد. همانطور که مشخص است، نام این بنای زیبا ایرانی است. این ساختمان برپایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده‌است و در ساخت آن ۲۰،۰۰۰ هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به‌خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته‌اند. احمد لاهوری و برادرش استاد حمید لاهوری (سده یازدهم هجری) سرمعماران ایرانی سازنده تاج محل در هندوستان بوده‌اند. در برخی متون نیز از عیسی خان شیرازی و امانت خان شیرازی طغرانویس، که هر دو ایرانی بوده‌اند نام برده شده‌است، که گویا خوشنویسی کتیبه‌های در و دیوارهای تاج‌محل به امانت خان واگذار شده‌ بوده‌ است.
بیشتر...
 


شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن