تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819812731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد: مشارکت گروه‌های سرود در جشنواره ملی بیشتر شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد:
مشارکت گروه‌های سرود در جشنواره ملی بیشتر شود
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امیدواریم در سال‌های آینده مشارکت بیشتر گروه‌های سرود را در این جشنواره شاهد باشیم.

خبرگزاری فارس: مشارکت گروه‌های سرود در جشنواره ملی بیشتر شود



سید مرتضی طاهریان در حاشیه سومین جشنواره ملی سرود رضوی در کردر میناب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: ظرفیت‌های میناب در حوزه فرهنگ آیینی و دینی از حیث نوآوری، ابتکار دارای شهرت در سطح کشور است.
وی در ادامه با اشاره به میزبانی روستای کردر در جشنواره سرود رضوی برای سومین سال پیاپی، افزود: مردم کشور، روستای کردر را با نام امام رضا(ع) می‌شناسند.
این مسئول بیان داشت: سومین جشنواره سراسری سرود رضوی با موضوع امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه چراغ برگزار می‌شود.
طاهریان افزود: پس از اعلام فراخوان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیش از 85 گروه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی توسط هیئت داوران 12 گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
وی گفت: آثار در دو رده سنی زیر 15 سال و بالای 15 است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: بر اساس نظر هیئت داوران تمامی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره مفید و مطلوب بودند.
وی یادآور شد: در جشنواره سوم سرود رضوی گروه‌های سرود از استان‌های کرمان، اصفهان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و هرمزگان شرکت دارند.
طاهریان هدف از برگزاری این جشنواره را گامی در راستای کشف استعدادهای درخشان در سطح روستاهای کشور ذکر کرد و افزود: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر گروه‌های سرود باشیم.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این مطلب که سرود در بین جوانان و نوجوانان و به ویژه قشر مسجدی جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان داشت: سرود یکی از بخش‌های هنر است که با مسجد و اهالی آن پیوندی عمیق و دیرینه دارد.
وی ادامه داد: سرود مسجدی در سال‌های نخست انقلاب و حتی در زمان شکل گیری نظام دارای ریشه و جایگاه است چرا که هسته بسیاری از گروه‌های سرود حماسی در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی در مساجد شکل می‌گرفت.
طاهریان افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر از سوی جوانان و نوجوانان استقبال خوبی نسبت به سرودهای دینی و انقلابی نشان داده شده است، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای کیفیت بخشی به آثار تولید شده حمایت خود ر ا با برپایی جشنواره ملی سرود رضوی اعلام کرده است.
وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو بیان داشت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آماده است تا در راستای رشد هر چه بیشتر گروه‌های سرود در سطح روستاها و به رشد و شکوفایی رساندن استعدادهای نوجوانان از توان آنان در این راستا حمایت کند.
انتهای پیام/88004/س40

93/11/25 - 13:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن