تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815655801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مریمیه؛ از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با ترجمه عبدالله شهبازی؛
«مریمیه؛ از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» منتشر شد

مریمیه


شناسهٔ خبر: 2492277 شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
دین و اندیشه > اندیشمندان

کتاب«مریمیه؛ از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» ترجمه عبدالله شهبازی به همت انتشارات تیسا منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مریمیه؛ از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» ترجمه عبدالله شهبازی به همت انتشارات تیسا منتشر و روانه بازار نشر شد. این کتاب قبل از اینکه به صورت کتاب چاپی منشر شود در وبلاگ مترجم به صورت نسخه دیجیتال منتشر شده بود. کتاب در واقع تاریخچه ای از طریقت مریمیه از ابتدای آن تا امروز است. این کتاب به معرفی مریمیه در جهان می پردازد و به ویژه به مریمیه در ایران با سید حسین نصر می پردازد. در آغاز سخن می خوانید.در ایران سید حسین نصر را به عنوان اندیشمندی مسلمان و سنت گرا می شناسند که از بد حادثه، به دلیل وقوع انقلاب اسلامی و پیوند هایش با فرح پهلوی، ملکه سابق ایران، مجبور به مهاجرت به ایلات متحده آمریکا شد. کمتر کسی نامی از مریمیه شنیده و نصر را به عنوان عضو قدیمی و شیخ کنونی می شناسد. طریقت مریمیه را فردی بنام شوان بنیان نهاد،  با مرگ شوان(۱۹۹۸)رهبری آن به مارتین لینگز(متوفی۲۰۰۵) و سید حسین نصر انتقال یافت. رساله حاضر تحقیقی است درباره طریقت مریمیه و سیر تطور آن از شوان تا نصر.گنون به عنوان بنیان گذار ترادیشنالیسم در فرانسه است، پیروان شوان و نصر در ایران در پوشش نام و آراء گنون برای خود اعتبار کسب می کنند. آنان خود را وارث فکری و معنوی رنه گنون و سنت گرایی گنونی می دانند در صورتی که رفتار و عملکرد شوان در تقابل با سیره و عقاید گنون بود. در زبان فارسی معادل سنت گرایی را برای ترادیشنالیسم به کار برده اند که در واقع ترادیشنالیسم نام جریانی است که با افکار رنه گنون با مفهوم متعارف سنت گرایی در مقابل تجددگرایی متفاوت است.منظور از ترادیشن آن چیزی نیست که در عرف زبان فارسی یا در مباحث جامعه شناسی و توسعه از سنت می فهمیم. گنون به این  برداشت ساده از مفهوم سنت در اندیشه خود معترض است. از نظر گنون سنت حقایق یا اصولی است که در معنایی وسیع از مبدا الهی جاری شده و خارج از محبس زمان و مکان، تجلیات گوناگون نظیر ادیان، هنر و مانند آن یافته است. ذات قدسی هم از آن حیث که ذات قدسی است مبدا سنت است و به خونی می ماند که در شریان های سنت ساری و جاری است.گنون حتی فلسفه را سنت نمی داند. به این دلیل که در مرتبه راسیونل(عقلانی) و اساسا دنیوی است. و ترادیشنال ها معتقدند که سنت ادامه وحی است. این جریان که از آمریکا شروع شد با طرفداران گنون به ایران آمد. و در واقع با نصر به اوج خود می رسد در حال حاضر هم حسین نصر را شیخ این طریقت می دانند.نحوه سلوک مریمیه با « فقرا» (اعضای فرقه) را باید در اسناد کارپایه تشکیلاتی مریمیه و دستورالعمل های شوان دید. این اسناد ساختار فرقه‌ای را نمایان می‌کند که بر اقتدار مطلقه «شیخ»، در مقام موجودی فراتر از انسان و دارای ارتباط مستقیم با‌«عالم وحی»، و تبعیت محض و کورکورانه از «شیخ» و نواب و مقدم‌های او مبتنی است. این در حالی است که بخش قابل توجهی از «فقرا»‌ی مریمیه جویندگان «حقیقت» بودند و آن‌گونه که از نوشته‌های برخی از ایشان معلوم است ـ مثلاً از نامه سیزده صفحه‌ای طفیل مجارستانی در زمان اخراج از فرقه ـ بر متون عرفان اسلامی مسلط و شیفته آن بوده‌اند؛ وگرنه به فرقه دیگری از میان فرقه‌های متنوع فعال در امریکا پناه می‌بردند.برخی نیز مانند جوزف اپس براون و ویکتور دانر و سیریل گلسه،دارای دانش عالی آکادمیک بودند که به هر دلیل تابع شوان شدند و او را «انسان کامل» و حلاج و روزبهان زمانه می‌پنداشتند. بر این اساس، می‌توان با قاطعیت گفت که شوان و «نواب» و «مقدم‌های» او، از طریق فرقه منتفذ و مافیاگونه مریمیه، لطمه‌ای بسیار بزرگ بر اعتبار اسلام در میان نخبگان غرب وارد کردند و پتانسیلی عظیم را به تباهی بردند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن