تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819738635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای تلاش «قطب‌زاده» برای تحریف پیام «جمهوری اسلامی» امام در پاریس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
افشای تلاش «قطب‌زاده» برای تحریف پیام «جمهوری اسلامی» امام در پاریس
یک روزنامه‌نگار لبنانی که در پاریس با امام خمینی مصاحبه کرده است، بعد از ۳۶ سال از نقش «صادق قطب‌زاده» در تحریف پیام «جمهوری اسلامی» به «جمهوری دموکراتیک اسلامی» خبر داد.

خبرگزاری فارس: افشای تلاش «قطب‌زاده» برای تحریف پیام «جمهوری اسلامی» امام در پاریس



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسعد حیدر» روزنامه‌نگار باتجربه و قدیمی لبنانی، که اخیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ناگفته‌هایی از مصاحبه‌اش با امام خمینی (ره) در پاریس بیان کرد، در یادداشتی از نقش «صادق قطب‌زاده» در تغییر پیام «جمهوری اسلامی» به «جمهوری دموکراتیک اسلامی» خبر داد. اسعد حیدر در گفت‌وگو با فارس گفت: بعد از اینکه من با امام مصاحبه کردم و در تاریخ اول اکتبر سال 1978 نشریه المستقبل آن را منتشر کرد، اختلافاتی به وجود آمد. او همچنین در یادداشتی که هفته گذشته در نشریه «المستقبل» لبنان منتشر کرد،‌ با اشاره به سالروز انقلاب اسلامی در این خصوص توضیح داد و گفت: امام خمینی دموکرات نبود و خواستار دموکراسی [به معنای غربی آن]‌ هم نبود. یادم می‌آید که در مصاحبه‌ای که با ایشان در نوفل لوشاتو انجام دادم، تیتر مصاحبه‌ام به نقل از ایشان این بود «شاه باید برود و راه‌حلی جز جمهوری دموکراتیک اسلامی نیست».

  چرا چنین تیتری برای مصاحبه زده شد؟ اسعد در ادامه توضیح داد: «بعدا، آقای علی محتشمی که کارهای امام را انجام می‌داد، از من پرسید، این تیتر را از کجا آوردی؟ مخصوصا «دموکراتیک» را؟. به او جواب دادم که شما در ترجمه تأخیر کردید و صادق قطب‌زاده (که بعدا اعدام شد) این تیتر را به من پیشنهاد کرد». این روزنامه‌نگار لبنانی افزود: «مسئله [برایم] روشن نبود. اما فهمیدم که مشکلی در این میان هست». صادق قطب‌زاده، سیاستمدار ایرانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، وزیر امور خارجه و مدیر عامل سازمان «رادیو تلویزیون ملی ایران» و عضو شورای انقلاب بود که شهریور سال 1361 به جرم توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی اعدام شد.

  انتهای پیام/ص

93/11/24 - 11:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن