تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804381797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی بیش از هزار کیلومتر از اراضی تحت اشغال داعش/قطع خطوط ارتباطی تروریست‌ها در شمال عراق


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آزادی بیش از هزار کیلومتر از اراضی تحت اشغال داعش/قطع خطوط ارتباطی تروریست‌ها در شمال عراق
وزیر دفاع کانادا اعلام کرد، کشورش تمایل دارد اعطای اختیار به این کشور برای مامورت نظامی در عراق تمدید شود. در همین حال گروه تروریستی داعش یک بانک را در شهر موصل افتتاح کرد و یک منبع امنیتی عالی‌رتبه نیز تاکید کرد که داعش در ظرف یک ماه بیش از هزار کیلومتر را از دست داده است.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، جیسون کنی، وزیر دفاع کانادا در سخنانی عنوان داشت: دولت محافظه کاران که وابسته به راست‌های میانه‌رو است، هنوز تصمیم رسمی را برای ابقای نیروها در عراق پس از پایان مدت ماموریت شش ماهه که در مارس پایان یافت، اتخاذ نکرده است.

وی عنوان داشت که کشورش تمایل دارد مدت این ماموریت نظامی در عراق تمدید شود. کانادا شش جنگنده برای مشارکت در حملات هوایی علیه مواضع داعش به عراق فرستاده است و همچنین حدود 70 سرباز از نیروهای ویژه خود را در عراق مستقر کرده است. در همین حال این مقام کانادایی عنوان داشت که کشورش نیروهای زمینی در ماموریت جنگی به عراق نخواهد فرستاد.

راه‌های مهم امدادرسانی داعش در شمال عراق قطع شد

منابع امنیتی در شهر کرکوک واقع در شمال عراق اعلام کردند، نیروهای ارتش امروز (پنج‌شنبه) توانستند راه‌های امدادرسانی که داعش از آنها میان استان کرکوک و صلاح الدین و نینوا تا استان الانبار استفاده می‌کرد، قطع کنند.

همزمان،‌ نیروهای پیشمرگ کرد توانستند مقرهای داعش را در جنوب کرکوک هدف قرار داده و ده‌ها تن از اعضای این گروه را با کمک جنگنده‌های ائتلاف به هلاکت برسانند. استان الانبار از نخستین مناطقی است که داعش آن را اشغال کرد.

داعش ظرف یک ماه کنترل بر بیش از هزار کیلومتر را از دست داده است

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عالی‌رتبه در مصاحبه با الیوم الثامن عنوان داشت: گروه داعش پس از درگیری‌های اخیر که در دیالی، صلاح الدین و الانبار با نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی داشت، مناطق بسیاری را از دست داد.

این منبع عنوان داشت: داعش در این درگیری‌ها تلفات و خسارت‌های بسیاری دید و کنترل خود را بر بیش از هزار کیلومتر در یک ماه از دست داد. داعش پس از این شکست احساس هراس و دستپاچگی می‌کند و نگران آغاز درگیری‌های موصل است.

جعفری: خواهان حمایت‌های زمینی خارجی نشده‌ایم

در همین حال، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق پس از دیدار با همتای استرالیایی خود عنوان داشت: عراق خواهان حمایت نظامی زمینی از سوی طرف‌های خارجی برای مبارزه با داعش نشده است و دولت به استقرار و آوردن نیروهای زمینی خارجی فکر نمی‌کند.

وی افزود: عراق تعدادی از اصول و خواسته‌های خود را به ائتلاف مطرح کرده است که از جمله آنها حمایت هوایی از نیروهای عراقی و آموزش آنها و کمک کردن به نیروهای عراقی از طریق ارائه اطلاعات ضروری است. نیروهای عراقی علیه داعش به پیشروی هایی دست می‌یابند و به سرباز خارجی نیاز ندارند.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا استقرار نیروها برای درگیری‌های میدانی در عراق را بعید نمی‌داند و این در صورتی است که پنتاگون درخواست این امر را بدهد.

دیدار حیدرالعبادی با رئیس ستاد مشترک ارتش اردن

از سوی دیگر حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق با مشعل محمد الزبن، رئیس ستاد مشترک ارتش اردن دیدار کرد که در این دیدار خالد العبیدی وزیر دفاع عراق نیز حضور داشت.

در این دیدار راه‌های تقویت همکاری‌ها میان دو کشور و همچنین کشورهای منطقه برای فیصل دادن به کار گروه تروریستی داعش و مقابله با اندیشه‌ها و منابع حمایت مالی از این گروه و افزایش تلاش‌های اطلاعاتی برای از بین بردن این گروه تروریستی مورد بررسی قرار گرفت.

مقامات در این دیدار همچنین همکاری‌ها در عرصه نظامی، امنیتی و لجستیکی میان دو کشور و خطری که داعش علیه منطقه ایجاد کرده است، مورد بررسی قرار دادند.

افتتاح بانک داعش در موصل

از سوی دیگر، گزارش‌های خبری حاکی از این است که گروه تروریستی داعش بانکی را در شهر موصل که توسط این گروه اشغال شده است، افتتاح کرده است. منابع عنوان داشتند: داعش با افتتاح این بانک به اعطای وام می‌پردازد و پول‌های کهنه را مبادله می‌کند.

پیشمرگ‌ها دو حمله داعش را ناکام گذاشتند

از سوی دیگر، یک منبع نظامی خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ کرد دو تلاش تروریست‌های داعش را برای حمله به پایگاه‌های پیشمرگ‌ها در دو محور الخازر و الکویر را ناکام گذاشتند و توانستند آنها را بیرون رانده و تلفات شدیدی را به این تروریست‌ها وارد کنند.

این منبع تصریح کرد که داعش در این حملات خود از خودروهای نظامی استفاده کرد، اما پیشمرگ‌ها با این حمله مقابله کرده و در همین حال جنگنده‌های ائتلاف نیز دست به حملاتی علیه مواضع داعش می‌زدند.

این منبع عنوان داشت که نیروهای پیشمرگ و جنگنده‌های ائتلاف توانستند حدود 25 عضو داعش را به هلاکت رسانده و پنج خودروی آنها را منهدم کنند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی عراقی عنوان داشتند که در درگیری‌های تروریست‌های داعش با نیروهای ارتش و عشایر در استان الانبار در غرب عراق 13 عضو داعش به هلاکت رسیده و ده‌ها تن از آنها زخمی شدند.

در همین حال، ارتش آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف دست به چندین حمله در مناطق بیجی، کرکوک، موصل و فلوجه زده و یگان‌های تاکتیکی و خودروهای داعش را هدف قرار دادند.



منبع: ایسنا


۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن