تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر نتانیاهو به آمریکا و اختلاف‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سفر نتانیاهو به آمریکا و اختلاف‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران
آخرین تنش میان باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در انظار عمومی آشکار شد.
آفتاب- سرویس بین‌المللی: واشنگتن – مدتی است که نمی‌تواند اختلاف‌‌نظر دو رهبر سیاسی را نادیده گرفت. در حالی که روند مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب رو به پیشرفت و امیدوار کننده است، بیشتر از گذشته درگیری‌های این دو به چشم می‌آید. آخرین تنش میان باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در انظار عمومی آشکار شد.


به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، در حالی که این تنش ها رو به افزایش است، نتانیاهو تصمیم گرفته که ماه آینده به منظور صحبت درباره مذاکرات هسته ای ایران و غرب، به واشنگتن سفر کند.


بر اساس گزارش ها بنیامین نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا را برای سخنرانی در ماه مارس پذیرفت اما هم زمان کاخ سفید از اقدام کنگره در دعوت از نتانیاهو انتقاد کرد و این اقدام را بر خلاف پروتکل سیاسی دانست زیرا اصل دعوت ازنتانیاهو به کنگره با کاخ سفید هماهنگ نشده است.


در کنفرانس اخیر مطبوعاتی کاخ سفید اوباما به نارضایتی خود از سفر نتانیاهو، اشاره کرد و گفت:« این سفر نزدیک انتخابات اسرائیل است و همین برای من شبه انگیز است. من مرکل را خیلی دوست دارم اما اگر او یک هفته به انتخابات تقاضای دیدار از کاخ سفید را داشته باشد، من به این موضوع شک خواهم کرد و این تقاضا را قبول نخواهم کرد.»


او در کنفرانس مطبوعاتی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره مخالفت های نتانیاهو با توافق هسته ای با ایران گفت:« این معنی ندارد که مذاکراتی که یک یا دو ماه دیگر تکیمل می شود و هنوز تمام نشده است را تخریب کنیم و باید آن را ادامه دهیم. در حقیقت اگر ما بتوانیم به یک قرارداد دست پیدا کنیم پس باید از آن استقبال کنیم.»


اوباما در ادامه افزود: «اگر ما نتوانستیم به یک قرارداد برسیم سپس ما باید تصمیمات دیگری اتخاذ کنیم، چیزی که من به کنگره هم گفتم که در صورت نرسیدن به توافق، من اولین کسی خواهم بود که فشارها بر ایران را افزایش خواهم داد.»


او گفت:«  بنابراین دلیل این شتاب و عجله چیست؟ اگر دیدگاه شما غیر از این است، رسیدن به توافق با ایران غیر ممکن است و نباید حتی آن را آزمایش کرد و من نمی توانم با این موضوع موافقت کنم زیرا من به عنوان رییس جمهور آمریکا به دنبال راه حلهای دیپلماتیک برای حل این مسئله هستم. اگر راه حل دیپلماتیک نتیجه نداد از گزینه های دیگر که مطلوب هم نیستند استفاده خواهم کرد.»


اوباما گفت:« علی رغم تفاوتهای واقعی میان موضع دولت آمریکا و اسرائیل در مورد ایران، آمدن نتانیاهو به واشنگتن موضوعی جدا است.»


ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به نتیجه‌ای تدریجی در مذاکرات هسته‌ای به توافق رسیده‌اند، این روند از 24 نوامبر سال گذشته آغاز شد و قرار بود تا بیستم ژوئن به نتیجه نهایی برسد اما این موعد بر اساس توافق دو طرف تا 24 نوامبر 2015 تمدید شده است.




تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن