تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيراز ميزبان جشنواره بين المللي تئاتر فجر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۸:۲۱ب.ظ)
شيراز ميزبان جشنواره بين المللي تئاتر فجر شد 10 نمايش صحنه اي، خياباني و نمايشنامه خواني در جشنواره بين المللي تئاتر فجر به تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس مي آيد.
10 نمايش صحنه اي، خياباني و نمايشنامه خواني در جشنواره بين المللي تئاتر فجر به تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس مي آيد.
به گزارش خبرگزاري موج، بهزادمريدي با اشاره به اينکه دو نمايش صحنه اي، سه خياباني و پنج اجراي زنده نمايشنامه خواني به تالارحافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس مي آيد گفت: شيرازي ها نظاره گر جشنواره بين المللي تئاتر فجرمي شوند تا ازاين طريق نيم نگاهي به توليدات امسال هنرمندان عرصه هنرهاي نمايشي داشته باشيم.
مدير کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس با تاکيد براينکه جشنواره بين المللي تئاتر فجر بزرگترين رويداد تئاتري کشور است که هر ساله به مناسبت دهه ي مبارک فجر برگزار مي شود. افزود: نمايش صحنه اي "خانه واده" به نويسندگي و کارگرداني سيد محمد مساوات در نوبتهاي 18 و 21 سه شنبه روز اول جشنواره بين المللي تئاتر فجر 21 بهمن ماه جاري اجرا مي شود.
وي با بيان اين مطلب که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در راستاي ارتقاي سطح تئاتر استان و آشناسازي هنرمندان با شيوه هاي نوين نمايشي و استفاده از اين فرصت براي ارائه آثار هنرمندان استان دومين دوره جشنواره تئاتر بين المللي فجر را در شيراز برگزار مي کند، ادامه داد: تئاتر بعدي در حوزه نمايشهاي صحنه اي "آخرين نامه " است که آن هم در پنجشنبه به تاريخ 23 بهمن ماه و ساعت هاي 18 و 21 بر روي صحنه تالارحافظ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامي فارس خواهدرفت.
اين مقام فرهنگي استان افزود: درجشنواره يادشده تعداد پنج اجراي نمايشنامه خواني نيز با عنوان هاي، جاده به کارگرداني اردلان خرم نيا، طوبي به کارگرداني مرضيه مسائلي، خداحافظي به کارگرداني بابک زرنويس، ايالات متحده به کارگزداني پوريا احمدي و دختر دوچرخه دورزدن به کارگرداني مهران مقدر، به ترتيب در ساعت هاي 16 و 17 از تاريخ 21 تا 23 بهمن ماه جاري در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامي فارس براي علاقه مندان اين بخش برگزارمي شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاداسلامي استان فارس به اجراي نمايش هاي خياباني اشاره داشت و گفت: در اين دوره با توجه به رويکردهاي تازه اداره کل، بخشهاي ديگري نيز به جشنواره افزوده شده که ماحصل هنرنمايي هنرمندان تئاتر استان مي باشد از جمله اين بخشهاي ،اجراي نمايش خياباني، برگزاري جلسات نمايشنامه خواني و برگزاري جلسات نقد و بررسي آثار اجرايي مي باشد و تعداد سه اثر در محوطه بيروني اداره کل فرهنگ وارشاداسلامي فارس از تاريخ 21 تا 23 هر روز در ساعت هاي 17 و 20 اجرا خواهدشد.
مريدي اين بخش خياباني را از جمله نيازهاي روز و تاثيرگزار جامعه براي مطرح کردن مشکلات اجتماعي و ارائه راهکارهاي لازم براي مبارزه با معظلات فرهنگي دانست و گفت: اين سه اثر "آخرين معرکه" "تعزيه درميدان جنگ" و "ديش" است که همگي به کارگرداني و تويسندگي علي رضا موسوي با بازي سيد محمد هاشم زاده، سيد علي رضا موسوي و اميد رهبر مي باشد.
وي يادآور شد، جشنواره بين المللي تئاتر فجرشيراز در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس برگزار و نمايشهاي صحنه اي در دو اجرا در تالار سبز بر روي صحنه مي رود و نمايشهاي خياباني و جلسات نمايشنامه خواني (هر روز دو نمايشنامه) است که محل برگزاري جلسات خوانش نمايشنامه، کافه کتاب اداره کل فرهنگ وارشادفارس و همچنين نقد و بررسي آثار اجرايي در ساعت 18 و در همان محل توسط دکتر محمد شعله سعدي عضو هيات علمي و مدرس موسسه آموزش عالي هنرشيراز، برگزار خواهدشد.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن