تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821278908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از عروسی یهویی تا زندگی یک مومیایی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از عروسی یهویی تا زندگی یک مومیایی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۰ بهمن ۱۳۹۳. پیشرفته ترین روبات آتش‎نشان/قاتل آمریکایی با قربانی‌اش سلفی گرفت/ ماشین عروس دیدنی/رونمایی ازبزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی/فارغ‌التحصیلان دانشگاه داعش / سربازی گیری اجباری و ... پیشرفته ترین روبات آتش‎نشان جهان

پیشرفته ترین روبات آتش‎نشان جهان

به تازگی روباتی ساخته شده که تخصص آن، خاموش کردن آتش است. این روبات آتش نشان، تازه ترین تلاش در زمینه ارائه روبات های کاربردی محسوب می شود. پژوهشگران نیروی دریایی ارتش آمریکا این روبات جدید را طراحی و ساخته اند. آنها عنوان SAFFIR را برای این روبات آتش نشان برگزیده اند. آنها کاربرد اصلی این روبات را در کشتی ها یا زیردریایی هایی عنوان کرده اند که معمولا فاصله زیادی با خشکی و امکانات گسترده اطفای حریق دارند. به عقیده محققان وقوع آتش سوزی در چنین سیستم های دریایی حکم یک کابوس را خواهد داشت، به خصوص اگر چنین اتفاقی در یک زیردریایی روی دهد جایی که اکسیژن همواره به میزان محدودی وجود دارد.روبات SAFFIR قابلیت حرکت بر روی سطوح مختلف از جمله سطوح ناهموار را دارد. روبات پس از نزدیک شدن به آتش می تواند به راحتی و بر اساس مکانیسمی جالب توجه خود را با سطح گستردگی آن تطبیق دهد. پس از این مرحله به سراغ شلنگ مخصوص اطفای حریق رفته و با در دست گرفتن آن، با بهترین زاویه و فاصله شروع به خاموش کردن آتش می کند. بدین ترتیب روبات در مقایسه با نیروهای انسانی با کیفیت و سرعت بهتری اقدام به اطفای حریق خواهد کرد. از جمله ویژگی های این روبات می توان به حسگرهای مختلفی اشاره کرد که در بخش های گوناگون آن تعبیه شده است. روبات با اطلاعاتی که از این طریق  به دست می آورد در کسری از زمان منشأ آتش سوزی را شناسایی کرده و اقدام به اطفای آن می کند.
بیشتر...

قاتل آمریکایی با قربانی‌اش سلفی گرفت!

قاتل آمریکایی با قربانی‌اش سلفی گرفت!

یک نوجوان اهل ایالت پنسیلوانیای آمریکا پس از تیراندازی به همکلاسی خود از وی و خودش عکس سلفی گرفت و آن را برای دوستش هم ارسال کرد. این نوجوان 16 سال دارد و متهم به قتل و در اختیار داشتن سلاح گرم است. بررسی های پلیس نشان می‌دهد وی به صورت همکلاسیش شلیک کرده و سپس با جسد وی عکس سلفی گرفته و آن را از طریق نرم افزار تلفن همراه Snapchat برای دوستش ارسال نموده است. اگر چه این نرم افزار عکس دریافتی را بعد از چند لحظه نابود می‌کند، اما دوست قاتل به سرعت از صفحه گوشی خود یک اسکرین شات گرفته و آن را ذخیره کرده است. مادر این فرد بعد از مشاهده عکس مذکور موضوع را به پلیس اطلاع می دهد. تهیه این عکس سلفی اگر چه اقدامی تکان دهنده و وحشیانه محسوب می شود، اما به مهم ترین مدرک پلیس برای پیگیری موضوع و شناسایی قطعی قاتل مبدل شده است.
بیشتر...

ماشین عروس دیدنی

ماشین عروس دیدنی

بیشتر...
  اعتصاب بی‌سابقه کارگران نفتی در آمریکا
 


اعتصاب بی‌سابقه کارگران نفتی در آمریکا

در پی به تعلیق درآمدن تمدید قراردادهای جدید کارگران شرکت نفت «بریتیش پترولیوم»، بزرگترین اعتصاب ملی کارگری در آمریکا اتفاق افتاد.
کارگران شرکت نفت «بریتیش پترولیوم» در دو پالایشگاه «وایتینگ» در ایندیانا و «تلودو» در اوهیو، دست به اعتصاب بی سابقه‌ای بر سر تعلیق یک هفته ای تمدید قرارداد جدید خود زدند که این اعتصاب از بعداز سال ۱۹۸۰ بی سابقه گزارش شده است. در همین حال، کارگران ۹ نیروگاه در آمریکا به همراه کارگران شرکت نفت «بریتیش پترولیوم» در راهپیمایی اعتراض آمیزی شرکت کردند که این تجمع بی سابقه در حدود ۱۳ درصد از ظرفیت کارکنان پالایشگاه‌های آمریکا را تشکیل می داد، و از آن به عنوان بزرگترین اعتصاب کارگران شرکت نفت آمریکا از سال ۱۹۸۰ یاد می شود. اعتصاب کارگران پالایشگاه ها، ترمینال‌های سوخت، خطوط لوله و کارخانه های مواد شیمیایی، عامل تهدید کننده برای مختل کردن تولیدات سوختی آمریکا در حدود ۶۴ درصد است.
بیشتر...   رونمایی از بزرگ‌ترین پایانه فرودگاهی جهان

رونمایی از بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی جهان

از طرح‌های بزرگ‌ترین پایانه فرودگاهی جهان که برای فرودگاه جدید پکن طراحی شده است، رونمایی شد.
چین در حال حاضر، میزبان بزرگ‌ترین ساختمان جهان است و به زودی نیز صاحب مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی کره خاکی می‌شود؛ این درحالی است که در آینده بزرگ ترین پایانه فرودگاه جهان نیز به این فهرست افروده خواهد شد. طرح پایانه فرودگاه پکن را معمار سرشناس «زها حدید» طراحی کرده است؛ این طرح‌ با همکاری شرکت فرانسوی «مهندسی ADP» ارائه شده و طرح نهایی آن به سرپرستی «دفاتر مرکزی فرودگاه جدید پکن» اجرا خواهد شد. این ترمینال، بخشی از فرودگاه طراحی‌شده جدیدی است که در حومه جنوبی پکن واقع شده و شبیه یک ستاره دریایی بزرگ و جهش‌یافته به نظر می‌رسد.اندازه دقیق ترمینال اعلام نشده است، با این حال گفته می‌شود که مساحت کلی آن 700 هزار متر مربع خواهد بود؛ این فرودگاه در سال 2018 با بودجه 13.8 میلیارد دلاری تکمیل خواهد شد. ترمینال جدید سالانه پذیرای 45 میلیون مسافر خواهد بود و فشار موجود از روی فرودگاه مرکزی پکن را برطرف خواهد کرد.
بیشتر...

تنها فوتبالیستی که از همسرش درآمد کمتری دارد

تنها فوتبالیستی که از همسرش درآمد کمتری دارد

حقوق یک هفته یک بازیکن فوتبال در بسیاری از مواقع برابر است با حقوق چند ساله یک فرد عادی. درآمد هفتگی برخی از ستاره های تراز اول جهان فوتبال، از مرز 200 هزار دلار در هفته می گذرد که رقم سرسام آوری است. با این وصف، به نظر نمی رسد در دنیا بازیکنی پیدا شود که کمتر از یکی از اعضای خانواده اش در آمد داشته باشد. حال آنکه یک استثنای بزرگ در این میان وجود دارد. جرارد پیکه، مدافع محبوب بارسلونا، با اینکه در طول سال، درآمد قابل توجهی از راه فوتبال دارد، اما از همسرش پول کمتری در می آورد؛ چرا که همسر سرشناس وی، یکی از بزرگ ترین چهره های جهان موسیقی است و سالانه میلیون ها دلار بابت اجرای برنامه های مختلفش به دست می آورد. در واقع، پیکه در جهان فوتبال یک استثناست، استثنائی که با وجود درآمد چندین میلیون دلاری، از همسرش درآمد کمتری کسب می کنند.
بیشتر...

دانش آموختگان دانشگاه داعش

فارغ‌التحصیلان دانشگاه داعش

نخستین گروه از دانشجویان دانشگاه علوم دینی داعش در کرکوک عراق دانش آموخته شده و وظیفه خود را برای اعمال قوانین سخت‌گیرانه و خودساخته این گروهک بر مردم آغاز کردند. داعش چندی پیش، دانشگاه علوم شرعی را نخستین بار در استان کرکوک به ریاست ابو عبیده افتتاح کرد. شرط ورود به این دانشگاه، اتمام تحصیل دبیرستان، بیعت با ابوبکر بغدادی و داشتن سن ۱۵ تا ۳۰ سال اعلام شده است.
بیشتر...

سربازگیری اجباری داعش در شهر موصل

سربازگیری اجباری داعش در شهر موصل

گروه تروریستی داعش با وخامت اوضاع این گروه در شهر موصل، طی بخشنامه ای قوانین جدید سرباز گیری اجباری در این شهر را اعلام کرد. با توجه به کاهش قابل توجه نیروی انسانی داعش برای مبارزه در برابر ارتش عراق و نیروهای محلی در شهر موصل که از آن به عنوان پایتخت عراقی داعش یاد می شود، این گروه با انتشار بیانیه ای که از آن به قرارنامه یاد می شود، اعلام کرده است که هر خانواده ای که دو فرزند ذکور داشته باشد، باید حداقل یکی از آنها را به عنوان سرباز به داعش تحویل دهد. پس از انتشار این بیانیه در نماز جمعه موصل، این بیانیه از بلندگوهای مساجد این شهر هم قرائت شد و به اطلاع مردم موصل رسید.در این بیانیه آمده است: دفاع از اسلام در برابر کفار وظیفه ای مقدس و الهی است که بر عهده همه می باشد.منابع اطلاعاتی علت سربازگیری اجباری داعش در شهر موصل را کاهش شدید نیروهای انسانی این گروه تروریستی در جبهه ها و امتناع مردم از پیوستن به داعش عنوان می کنند.
بیشتر...   کشف مومیایی زنده در مغولستان  
کشف مومیایی زنده در مغولستان
 
کشف مومیایی زنده در مغولستان
کشف یک مومیایی 200 ساله در اولان باتور، پایتخت مغولستان، بار دیگر جهان را با معمای باستانی مومیایی‌ها روبه‌رو کرده است، اما این مومیایی، ویژگی‌ های بسیار عجیب‌تری نسبت به انواع قبلی دارد که اعتقاد به زنده بودن آن، یکی از آنهاست. مومیایی یک راهب بودایی که در حالت «لوتوس» (حالت مراقبه در یوگا و آئین هندو) نشسته است و در همان حالت چهارزانو با پوست احشام پوشیده و مومیایی شده است، اکنون زیر دست باستان‌شناسان مغول در سیبری در حال بررسی است تا پرده از رازهای نهفته آن برداشته شود. آنچه این مومیایی را از دیگر انواع قدیمی آن مجزا می‌کند حالت نشسته و پیچیده آن است که تاکنون سابقه نداشته است و از سوی دیگر برخی معتقدند که این یک جسد نیست و راهب در بالاترین درجه خلسه که «توکتم» نامیده می‌شود، قرار دارد و هنوز هم زنده است. این عقیده را متخصصان یوگا و کارشناسان دین بودایی مطرح کرده‌اند که حفظ حالت لوتوس نشانه این است که این راهب توانسته به بالاترین درجه پرواز روح دست پیدا کند و جسمش را مدت 200 سال گذشته در این وضعیت نگهدارد. بیشتر...  
 


دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن