تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820036155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسپانیا، سومین کشور قربانی حملات هکری در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: مقامات کشور اسپانیا بر این عقیده‌اند که کشورشان بیشترین حملات سایبری را در جهان پس از آمریکا و انگلیس تجربه می‌کند و از همین رو اقدامات امنیتی سازمان یافته‌ای را در برنامه خود قرار داده‌اند.




اسپانیا، سومین کشور قربانی حملات هکری در جهان


 


 

مقامات کشور اسپانیا بر این عقیده‌اند که کشورشان بیشترین حملات سایبری را در جهان پس از آمریکا و انگلیس تجربه می‌کند و از همین رو اقدامات امنیتی سازمان یافته‌ای را در برنامه خود قرار داده‌اند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، خوسه مانوئل گارسیا مارگالو، وزیر خارجه اسپانیا، روز جمعه در اجلاسی درباره «جنگ سایبری» اعلام کرد: فقط در سال ۲۰۱۴ میلادی، شهروندان، شرکت‌ها و زیرساخت‌های این کشور با ۷۰ هزار حمله سایبری روبه‌‌رو شدند.

وی بدون اشاره به میزان حساسیت این حملات و یا مبادی و مقاصد آن‌ها گفت: دستگاه‌های دولتی، افراد و شرکت‌ها از جمله شرکت‌های مربوط به اداره زیرساخت‌های حساس آن کشور از جمله این اهداف بوده‌اند. 

وزیر امور خارجه اسپانیا ادامه داد: اسپانیا به همه چالش‌های ایجاد شده توسط حملات سایبری  در همان زمان پاسخ می‌دهد؛ ضمن آن‌که در سطح ملی و بین المللی نیز  تلاش دارد تا علیه این حملات مقابله کند.

گارسیا با بیان این‌که اسپانیا این اعمال خصمانه ایجاد شده در فضای مجازی را در استراتژی امنیت ملی خود به عنوان یکی از ۱۲ تهدید بسیار مهم و جدی مشخص کرده است، تصریح کرد:  از دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، یک استراتژی امنیت سایبری ملی و یک شورای ملی امنیت سایبری در آن کشور وجود دارند که مسئول هماهنگی همه دفاتر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در این زمینه هستند.  این نهادها در حال تهیه یک «طرح ملی امنیت سایبری» با در نظر گرفتن راهبردهای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو در این زمینه هستند.

این طرح از سوی «شورای ملی امنیت سایبری» در دست تهیه است که ژنرال «فلیکس سانس،رییس مرکز ملی اطلاعات اسپانیا، ریاست آن را برعهده دارد. وزارت دفاع اسپانیا نیز یک یگان ویژه دفاع سایبری را متشکل از ۷۰ متخصص این حوزه راه اندازی کرده است.

یک کارشناس مرکز امنیت سایبری صنعتی اسپانیا سال گذشته میلادی گفته بود که ۵۰ درصد از حملات سایبری در بخش انرژی این کشور اتفاق می‌افتد.

وزارت کشور اسپانیا نیز پیش از این اعلام کرده بود که حملات سایبری هر ساله نزدیک به ۴۹۷ هزار یورو به شرکت‌های بزرگ و حدود ۳۸ هزار یورو به شرکت‌های کوچک و متوسط ضرر می‌رساند.

مرجع : خبرگزاری ايرنا

تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن