تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803820762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تایتانیک در ایران تا مومیایی در فاضلاب


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تایتانیک در ایران تا مومیایی در فاضلاب


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۹ بهمن ۱۳۹۳. کشتی تایتانیک ایرانی/جدیدترین شیوه شکنجه داعش/کمربند زرین ناصرالدین شاه/کشف قدیمی ترین سکه های اسلامی/منوی اشتها برانگیز فضانوردان/۲ مومیایی مصری از فاضلاب سر درآوردند و ... کشتی تایتانیک ایرانی

کشتی تایتانیک ایرانی

کشتی 270 متری رافائل را که در دهه 60 میلادی ساخته شده بود، چند ایرانی ثروتمند از ایتالیایی‌ها خریداری کردند. این کشتی تجملی با 60 متر پهنا و گنجایش 1800 مسافر، یک شهرک تفریحی پرتجمل بود؛ با 6 استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان و 750 کابین به صورت سوئیت‌های بزرگ و کوچک که در توصیف آن گفته می شد حمام‌ هایش با مرمرهای گرانبهای ایتالیا پوشیده شده بود.هدف از خرید چنین کشتی ای آن بود که در یکی از جزایر ایران مستقر شود و جاذبه ‌ای برای جهانگردان خارجی از جمله ثروتمندان کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس باشد تا برای مدتی از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.
کشتی تایتانیک ایرانی
این خرید، همزمان با وقوع انقلاب اسلامی شد و خروج کارکنان ایتالیایی رافائل واوضاع آن روز، زمینه ای فراهم کرد تا طرح مد نظر خریداران آن مسکوت بماند. در سال ۱۳۶۲ تصمیماتی برای استفاده از رافائل در گوشه و کنار کشور شنیده می شد. اما سرانجام روز 26 آبان سال 62 دو هواپیمای عراقی در ضمن بمباران خارک و بوشهر، چند موشک هم به رافائل بی آزار و محترم زدند که تا نیمه اش در آب فرو رفت اما وجودش مزاحم تردد کشتی ها شد. در این زمان یک یدک کش، رافائل را که دیگر کسی داوطلب خریدش نبود، به منطقه ای دیگر منتقل کرد اما یک ماه بعد زمانی که رافائل بی برق خاموش مانده بود، کشتی باری ایران سیام به آن خورد و کاری را که هواپیماهای عراق آغاز کرده بودند به پایان برد. رافائل شش سال بعد از آنکه به سواحل ایران آمد، آرام آرام به زیر آب رفت، تکه تکه شد و مانند عروسی جان باخته و زنگ زده، نزدیک بوشهر زیر آب خفته بود. فرو رفتن این کشتی تفریحی که بزرگترین کشتی مغروق در خلیج فارس است تا امروز هم اثرات و تبعاتی برای تردد کشتی ها و محیط زیست دریایی کشورمان داشته است.اما اکنون خبری خوش از سوی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در اختیار ما قرار گرفته که نشان می دهد قرار است، رافائل پس از دقیقا 30 سال و 30 روز، از خواب شیرین بیرون بیاید و دولت با کمک متخصصان مجرب و تجهیزات نیروی دریایی ارتش، قصد دارد این کشتی را از آبهای بوشهر خارج کند.به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به اینکه متخصصان کشورمان، تجربه عملی برای خارج سازی کشتی های غول پیکر از عمق دریا نداشته اند، بررسی ها نشان داد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توان بررسی محاسبات و انجام این کار را داراست و اکنون نمایندگان قوه مجریه و ارتش، در حال بررسی و استخراج دستورالعمل های لازم و دستیابی به توافق با نیروی دریایی ارتش هستند.
بیشتر...

تازه ترین شیوه شکنجه داعش برای زنان

جدیدترین شیوه شکنجه داعش برای زنان

داعش در اقدامی عجیب و غیرانسانی، شیوه ای نو برای شکنجه زنان ابداع کرد. بر اساس خبری که روزنامه «بیلد» آلمان منتشر کرده است، گروه داعش در اقدامی عجیب زنان زندانی خود را با وسیله اختراعی خود شکنجه می کند.این روزنامه در مصاحبه با زنی به نام «بتول» که اهل شهر الرقه سوریه بوده و اخیرا توانسته است به اروپا مهاجرت کند، در مورد این شیوه شکنجه اطلاعات جدیدی را کسب کرده است.«بتول» در مصاحبه با این روزنامه آلمانی می گوید: یک بار مرا به جرم عدم رعایت حجاب به زندان بردند و بین انتخاب بین دو مجازات شلاق و یا وسیله ای که از آن با نام «گاز گیرنده» یاد می کردند، مختار کردند.   من که از شلاق بسیار می ترسیدم و از این وسیله جدید هیچ اطلاعی نداشتم، این وسیله را انتخاب کردم. وی ادامه می دهد: در ادامه ماجرا آنها با بستن دست های من وسیله ای عجیب را حاضر کرده و آن را بر روی سینه های من قرار دادند. این وسیله که دارای دندانه های بسیار تیز و فشار بالایی بود، بر روی سینه زنان بسته می شود و این عضو بدن آنها را شدیدا تحت فشار قرار می دهد، گو این که هر لحظه احتمال جدا شدن این عضو از بدن می رود. «بتول» در ادامه گفت: من به دلیل شدت درد و ترسی که از این اقدام بر من عارض شد، بی هوش شدم و برای چند روز در بیمارستان بستری شدم.وی می افزاید که زنان بسیاری در زندان های داعش با استفاده از این شیوه عجیب تحت شکنجه قرار گرفته اند.
بیشتر...

کمربند زرین ناصرالدین شاه

کمربند زرین ناصرالدین شاه

 کمربند زرین ناصرالدین شاه یکی از اشیاء تاریخی در موزه جواهرات ملی است. یک قطعه زمرد منحصر بفرد به وزن حدود یکصد و هفتاد و شش قیراط که با شصت قطعه الماس برلیان و ۱۴۵ قطعه الماس فلامک تزئین شده است، اساس این کمربند را تشکیل داده است. طول بند زربافت آن ۱۱۹ سانتیمتر بوده و به دستور ناصرالدین شاه ساخته شده است.
بیشتر...

کشف قدیمی ترین سکه های اسلامی در ترکیه

کشف قدیمی ترین سکه های اسلامی در ترکیه
   
کشف قدیمی ترین سکه های اسلامی در ترکیه

  یک چوپان ۵۳ ساله در منطقه کارس ترکیه ۷ سکه متعلق به اوائل دوران اسلامی را از زیر سنگ پیدا کرده است. این چوپان 53 ساله این سکه های نقره را که متعلق به دوران خلافت عمر است، با خود به شهر استانبول آورده و به موزه باستان شناسی استانبول تقدیم کرده است. کارشناسان ارزش هر عدد از این سکه ها را که قدیمی ترین سکه های موجود از دوران اسلامی می دانند، حدود 900 هزار لیر تخمین زده اند.
بیشتر...

منوی اشتها برانگیز فضانوردان در فضا

منوی اشتهابرانگیز فضانوردان در فضا

وضعیت فضانوردان در فضا یکی از مسایلی است که برای خیلی از ما علامت سوال است. اینکه آنها باید در شرایط بی‌جاذبه سال‌ها بمانند و بدن خود را با این وضعیت وفق دهند، جای خود و اینکه آنها در این مدت چه می‌خورند و چه می‌نوشند، بحث جالبی است که همه ما دوست داریم بدانیم. باید گفت که حمل مواد غذایی و آب یکی از چالش‌هایی است که فضانوردان مدت‌هاست با آن روبه‌رو هستند. به طور مثال، هر فضانورد در فضا به دلیل کار سنگین روزانه، حداقل باید 2/5 لیتر آب بنوشد. انتقال این مقدار آب از زمین به فضا به وسیله‏ یک سفینه بدون سرنشین، قبلا تقریبا 6000 دلار هزینه داشت.
منوی اشتهابرانگیز فضانوردان در فضا

منوی اشتهابرانگیز فضانوردان در فضا
با توجه به حضور دائمی 6 کیهان‏‌نورد در ایستگاه فضایی بین‏‌المللی، سالانه مبلغ زیادی صرف انتقال آب تازه و قابل آشامیدن به ایستگاه‏‌های فضایی می‏ شود. البته اخیرا سازمان فضایی ناسا دستگاه پیشرفته ای ساخت که به ایستگاه فضایی برده شد. این دستگاه می‌‏تواند در هر ساعت 6 لیتر آب بسیار پاک از حدود 90 درصد مایعات و فاضلاب‏‌های موجود در ایستگاه به وجود آورد. این مساله تا آنجا مهم است که حتی با کاهش ذخیره آب در ماموریت‌های فضایی، امکان استفاده از ادرار فضانوردان و پردازش آن برای تولید آب آشامیدنی وجود دارد.   اینکه فضانوردان در فضا به چه املاح یا ویتامین‌هایی نیاز دارند و با چه نوع غذاهایی که مناسب بردن به فضاست، می‌توانند این ویتامین‌ها را تامین کنند، یکی از مسایلی است که همرده کشف روش‌های تکنیکی ساخت و پرتاب فضاپیما مهم جلوه می‌دهد. ایستگاه فضایی بین‌المللی در 400 کیلومتری سطح زمین و در مدار زمین قرار گرفته است. بیش از 200 فضانورد از 15 کشور مختلف در این ایستگاه زندگی می‌کنند. در مرکز این ایستگاه، لابراتوار شناوری وجود دارد که شش خدمه آن به مدت شش ماه در آن کار کردند، ورزش می‌کنند، می‌خوابند و می‌خورند. اما دانشمندان غذایی در مرکز فضایی جانسون در هوستون کار بررسی روی رژیم غذایی این فضانوردان را به عهده دارند. مایا کوپر یکی از اعضای این تیم است که مسئولیت 40 درصد غذاهایی که به فضا ارسال می‌شود را به عهده دارد. او می‌گوید که تیمش تمام سعی‌شان را می‌کنند که توازنی بین غذاهایی که فضانوردان در خانه می‌خورند و غذاهایی که در فضا برای سلامتی‌شان مفید است، ایجاد کنند.
مایا کوپر می‌گوید: «موارد بسیاری وجود دارند که می‌توانند در منوی غذا‌ی فضانوردان جا بگیرد اما اخیرا بدن فضانوردان با کاهش بسیار سدیم مواجه شده‌اند. از همین رو سعی داریم که محتوای سدیم را در این منو قرار دهیم. پس مجبور شدیم که سدیم را در مواد غذایی قرار دهیم اما در شرایطی که مزه آن تغییر نکند و غذای نهایی تفاوت آنچنانی که فضانورد در خانه می‌خورد، نداشته باشد. در میان غذاهای سالمی چون ماهی کاری هندی و کیک‌ خرچنگ، دسرهای متنوعی نیز در منوی فضانوردان ناسا وجود دارد که شامل پودینگ شکلات، کیک لیمو و پای زردآلو می‌شود. کوپر معتقد است که غذا بدون دسر لذت چندانی ندارد و فضانوردان نباید از این لذت دور باشند.
بیشتر...

برنامه داعش برای تغییر قرآن و تخریب کعبه

پایگاه‌های اینترنتی وابسته به داعش، از تصمیم وقیحانه و تازه تروریست‌ها برای تغییر در قرآن کریم و تخریب کعبه خبر داد. تروریست‌های داعش بر این عقیده‌اند که علمای دینی ادیان و مذاهب، کافر هستند و قرآن را مطابق خواسته‌ها و اهداف خود تغییر داده‌اند؛ بنابراین در آینده نزدیک سوره‌هایی همچون کافرون و آیه تطهیر را از آن حذف خواهد کرد. طبق مطالب نوشته شده بر روی پروفایل‌های یکی از تروریست‌های داعش در پایگاه ارتباط جمعی توییتر آمده است که ابوبکر البغدادی در نظر دارد کعبه را ویران کند، زیرا حجاج با دست کشیدن به کعبه، مشرک محسوب می‌شوند و عبادت سنگ از جمله محرمات است. گروه تروریستی تا پیش از این نیز به تخریب آثار دینی اسلامی و غیراسلامی در عراق و سوریه اقدام کرده بود. در پاسخ به چنین تهدیدات و ادعاهایی، «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر تصریح کرد: تهدید داعش در تغییر مضمون آیات قرآن و تخریب کعبه ادعایی بیش نیست و از توهم‌های آنان سرچشمه گرفته است. به گزارش پایگاه البلد، وی با تاکید بر اینکه تروریست‌های داعش علیه مسلمانان جنگ روانی به راه انداخته‌اند، خاطرنشان کرد: چنین سخنانی نباید ذهن‌ ما را به خود مشغول کند، زیرا خداوند خود نگاهدار قرآن است.
بیشتر...   کلاهبرداری عجیب اینترنتی

کلاهبرداری عجیب اینترنتی

با گسترش اینترنت و تجارت الکترونیکی بسیاری از مردم نیازهای خود را به صورت آنلاین رفع می کنند. خریدهای اینترنتی یکی از مهمترین مواردی است که این روزها بسیار دیده می شود و کلاهبرداری در آن نیز همه جای دنیا وجود دارد. پاول برانگتون قصد خرید یک لپ تاپ را داشت و برای خریدش تصمیم گرفت به سراغ سایت های اینترنتی برود. در یکی از سایت های خرید اینترنتی توانست برنده یک مزایده شود و لپ تاپی را با قیمت 300 پوند ارزانتر خریداری کند. این مرد 38 ساله اما خبر نداشت که این خرید در اصل یک کلاه برداری است اما پس از دریافت بسته توسط پست به این کلاهبرداری آگاه شد. تنها چیزی که وی دریافت کرده بود یک عکس از لپ تاپی بود که خریده بود. وی برای خرید این عکس 1200 پوند خرج کرده بود و فکرش را هم نمی کرد که با یک تصویر سیاه و سفید از لپ تاپ روبرو شود. وی در حال حاضر شکایتی را تنظیم کرده است و منتظر پیدا شدن فروشنده کلاهبردار است.
بیشتر...

ساخت پهپاد خورشیدی توسط دانشجویان چینی

ساخت پهپاد خورشیدی توسط دانشجویان چینی
 
ساخت پهپاد خورشیدی توسط دانشجویان چینی
 
ساخت پهپاد خورشیدی توسط دانشجویان چینی

 چین بازاری با پتانسیل بالا برای پهپادهای غیر نظامی در نظر گرفته می شود که در آن، شرکت های نوپا، نقشی بزرگ و کلیدی ایفا می کنند. با توجه به ظرفیت های موجود، چند دانشجو از دانشگاه نانچانگ «هنگ کنگ» پهپادهایی را در دو نسخه کوچک و بزرگ طراحی کرده و ساخته اند که نیروی خود را از نور خورشید تامین می کنند. پهپادهای معرفی شده از سوی بخش پژوهش و توسعه دانشگاه نانچانگ هانگ کونگ در شرایط نور مناسب به خوبی می توانند به پرواز خود ادامه داده و نسخه بزرگ‌تر توانایی حمل بار به وزن 5 کیلوگرم را نیز دارد.  بازار نوظهور پهپادهای غیر نظامی طی چند وقت اخیر توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده و از این گجت های پرنده برای فعالیت های مختلف از سرگرمی و تفریح تا عکسبرداری حرفه ای و حتی ارسال خریدهای صورت گرفته به صورت آنلاین به در خانه مشتری استفاده می شود. علی بابا، غول تجارت الکترونیک چین، یکی از شرکت های پیشگام در زمینه ارسال کالای خریداری شده با استفاده از پهپاد است.
بیشتر...  
2 مومیایی مصری از فاضلاب سر درآوردند

2 مومیایی مصری از فاضلاب سر درآوردند

2 مومیایی مصری از فاضلاب سر درآوردند

دو مومیایی مصری با قدمتی 2400 ساله از فاضلاب سر درآوردند. بر اساس اعلام وزارت آثار تاریخی مصر، دو مومیایی تاریخی که محل کشف آنها توسط پلیس اعلام نشده در روستایی در 240 کیلومتری جنوب شهر قاهره، پایتخت مصر که فاضلاب این شهر به نزدیکی آن انتقال می یابد، توسط مردم محلی پیدا شد. این مومیایی ‌ها با قدمتی 2400 که به دوره یونانی  رومی تمدن مصر باستان تعلق دارند، در زمان کشف در تابوتهای چوبی قرار داشته اند که این تابوتها بشدت صدمه دیده اند که به احتمال فراوان از ترس کشف آنها در ایست های بازرسی پلیس توسط قاچاقچیان آثار تاریخی به فاضلاب انداخته شده اند. کشف این دو مومیایی که یک زن و یک مرد تعلق دارند در شرایطی صورت می گیرد که با گذشت چند سال از سرقت 63 اثر تاریخی از «موزه ملی مصر» در قاهره در جریان اعتراضات مردمی در سال 2011 که به برکناری «حسنی مبارک» از قدرت انجامید، هنوز تعدادی از آنها پیدا نشده و تنها چند اثر تاریخی در چند کانال فاضلاب و یک ایستگاه مترو کشف شدند. در جریان حمله به موزه ملی مصر که در سال 1902 ساخته شده و برخی آن را از نظر ارزش گنجینه‌ هایی شامل 120 هزار اثر تاریخی که در آن نگهداری می ‌شوند، معادل موزه لوور و در ردیف پنج موزه برتر جهان می دانند، 70 اثر تاریخی نیز صدمه دیدند که بلافاصله توسط 11 مرمتگر، بازسازی و مرمت شدند.
بیشتر...
 


یک شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن