تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820056778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یوز پلنگ ایرانی به نمایشگاه صنایع دستی آمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: یوز پلنگ ایرانی به نمایشگاه صنایع دستی آمد خبرگزاری پانا: یکی از جذاب ترین آثار هنری صنعتگران که در هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی وهنرهای سنتی فارس چشم بازدیدکنندگان را خیره کرده است یوزپلنگ ایرانی می باشد .
۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن ساعت 16:01

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، این اثر هنری توسط برادران حسین آبادی ( حسن ) و ( عباس ملقب به سیاوش زرین چکش ) از هنرمندان صنایع دستی فارس ساخته شده است .
برادران حسین آبادی در خصوص اثری که خلق کرده اند می گویند : هدف ما از ساخت یوزپلنگ ایرانی حمایت از این گونه ارزشمند ودر حال انقراض بوده تا پیام حفاظت از محیط زیست وبه ویژه این گونه حیات وحش کم نظیر را جاودانه کنیم .
این اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی از معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کشور شده و همچنین به ثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.
برای ساخت آن از ورق آهن 2 میلی متری استفاده شده که 320 قطعه را شامل می شوداز 1*1 سانتی تا 35*20 سانتی که همه آنهابا چکش خم خورده است .در این اثر چهار نوع فلز بکار رفته است ،بدنه آهن ، چشم ها مسی ، بینی و خال ها برنز و مردمک چشم ها از سرب ساخته شده است .این اثربا نمونه واقعی آن از نظر قد ،وزن وشکل مطابقت دارد و دارای 1060 عدد خال ، 39 کیلوگرم وزن، اندازه نوک بینی تا قاعده دم 130 سانتی متر ، بلندی دم 80 سانتی مترو بلندی قد 85 سانتی مترمی باشد که ساخت آن بیش از یک ونیم سال کار مداوم به طول انجامیده است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن