تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804123468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر محمد درخشان در مورد فساد در ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نظر محمد درخشان در مورد فساد در ورزش
نظر محمد درخشان در مورد فساد در ورزش رییس اسبق فدراسیون جودو معتقد است که در زمینه مبارزه با فساد عمده توجه باید به سطوح بالای دستگاه ورزش باشد. او همچنین می‌گوید که در دوره‌های قبل مسئولان ورزش در برخورد با فساد تنها شعار می‌دادند.


به گزارش فرهنگ نیوز، محمد درخشان در پاسخ به این سوال که تخلفات در ورزش کشور را چگونه باید ریشه‌کن کرد به ایسناگفت: معتقدم عمده توجه مبارزه با فساد باید معطوف به سطوح بالای دستگاه ورزش باشد، چرا که اگر سطوح بالا از سلامت برخوردار باشند از یک سو تاثیر مثبتی روی رده‌های پایین خواهند داشت و از سوی دیگر حجم تخلفات را کاهش می‌دهند. به طور کلی تخلف در رده‌های پایین تاثیر ورزشی چندانی نمی‌تواند داشته باشد ولی در سطوح بالا می‌تواند تاثیر بین‌المللی داشته باشد. مقام معظم رهبری و رییس جمهوری نیز اخیرا در بیانات خود همواره مسئولان را در زمینه مبارزه با فساد مورد خطاب قرار داده‌اند.

رییس اسبق فدراسیون جودو درباره جدیت مسئولان وزارت ورزش و جوانان در مبارزه با تخلف و فساد نیز خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان کنونی وزارت ورزش و جوانان در این امر پایداری لازم را داشته باشند و از مبارزه با تخلف خسته نشوند. متاسفانه در دوره‌های قبل آنچه که مسئولان در زمینه جلوگیری از تخلف انجام می دادند تنها شعار دادن بود و بعضا خودشان سر منشا تخلفات بودند. در برخی موارد مسئولان سازمان برای این که اختیارات خود را افزایش دهند از صدور آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بازدارنده جلوگیری می‌کردند و خود و خانواده‌هایشان در وقوع تخلف دست داشتند.

وی هم‌چنین درباره راهکارهای موجود برای رسیدن به جامعه‌ای متعالی و عاری از تخلف با اشاره به این که باید برخورد با فساد به صورتی سازمان یافته انجام شد، افزود: برخوردهای مقطعی با فساد هر چند قابل توجه است، ولی نمی‌تواند به صورت ریشه‌ای فساد را از بین ببرد، در هر صورت انتظار ما ورای برخوردهای مقطعی است. برخورد‌های مقطعی با متخلفان این اجازه را می‌دهد تا در چهره دیگری به رواج فساد در ورزش دست بزنند لذا باید ریشه‌ای و اساسی با موضوع برخورد کرد.

درخشان در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر عدم سهل انگاری در برخورد با متخلفان، بخشی از مبارزه با فساد را عمومی دانست و گفت: بخش عمومی مبارزه با فساد باید در قالب آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و سیستم‌های نظارتی جای بگیرد. بخش دیگری از این امر نیز باید در قالب فرهنگ سازی انجام بگیرد. کار دیگری که در این زمینه باید انجام شود به کارگیری افراد سالم و ارزیابی سوابق کسانی که میخواهند در عرصه ورزش وارد شوند است.

وی جامعه ورزشی را جامعه ای دانست که به سمت جریان های ارزشی سوق دارد و خاطر نشان کرد: اگر حساسیت های لازم به صورت سازمان یافته اعمال نشود جامعه ورزش که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و از شاکله‌ سالمی برخوردار است آلوده خواهد شد.

رییس اسبق فدراسیون جودو در ادامه به ایسنا گفت: بحث برخورد با فساد دغدغه کلی نظام است که مقام معظم رهبری نیز در ادوار مختلف بر آن تاکید داشته اند. این موضوع از آن منظر بسیار حائز اهمیت است که فساد موجب از بین رفتن منابع و شیوع ضد ارزش‌ها در جامعه ورزشی خواهد شد. در هر صورت تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این است که به متخلفان اجازه داده نشود تا در سیستم ورزش کشور جا خوش کنند.



93/11/18 - 11:43 - 2015-2-7 11:43:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن