تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820730056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید
رئیس پلیس فتا شرق استان تهران با بیان اینکه مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید، گفت: فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی است.
آفتاب: به گزارش روابط‌عمومی پلیس فتا شرق استان تهران، سامان محمدی با تاکید بر اینکه مراقب کلاهبرداری اینترنتی باشید، اظهار کرد: از روش‌های بسیار رایج کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ است.


وی گفت: در فیشینگ کلاهبردار با ساختن صفحه جعلی که معمولاً آدرسش با آدرس سایت اصلی دارای تفاوت جزیی است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمزهای عبور کاربر می‌کند در حالی که در دسکتاپ فیشینگ صفحه جعلی دارای تمام مشخصات و حتی آدرس یکسان با صفحه اصلی است.


رئیس پلیس فتا شرق استان تهران افزود: این شگرد با تغییر در DNS یا تغییر در محتوی فایل Host موجود در رایانه شخصی افراد صورت می‌پذیرد و نیازمند اجرای یک بد افزار بر روی سیستم قربانی است.


وی ادامه داد: با توجه به توضیح قبل روش تشخیص دسکتاپ فیشینگ برای کاربران معمولی بسیار دشوار است زیرا اقدامات مجرمانه پشت پرده صورت می‌گیرد.


محمدی عنوان کرد: بنابراین با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و برای جلوگیری از کلاهبرداری لازم است کاربران به آدرس سایت دقت کرده و از لینک‌هایی که در سایت‌ها و یا ایمیل‌ها برای شما آورده شده برای ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی استفاده نکنند.


وی در تشریح راه‌های مقابله با دسکتاپ فیشینگ به کاربران و شهروندان توصیه کرد: از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل مانند ویندوز XP استفاده نکنید و به‌صورت مرتب نیز اقدام به بروز رسانی سیستم عامل رایانه خود کنید.


رئیس پلیس فتا شرق استان تهران بیان داشت: آنتی ویروس مناسب بر روی رایانه خود داشته و آن را به روز کنید.


وی خاطرنشان کرد: از مرورگرهایی استفاده کنید که حاوی لیستی از سایت‌های طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و سایتی که قصد بازدید از آنرا دارید با لیست درون خود مقایسه می‌کنند مانند 7 IE ،MOZILLA FIREFOX ،OPERA مرورگر اینترنتی خود را همیشه به روز کنید.


محمدی گفت: از دانلود و اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های مشکوک و ناشناس جداً خودداری کنید.


وی عنوان کرد: نرم افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر دارای اصالت دانلود کنید و از دانلود نرم افزارهای مشکوک خودداری کنید.


رئیس پلیس فتا شرق استان تهران تصریح کرد:‌ در پرونده‌ای که اخیرا در پلیس فتا رسیدگی شده است، مجرم با آلوده کردن سیستم قربانیان از طریق فریب وی برای دانلود و نصب بدافزار، اقدام به اجرای شگرد دسکتاپ فیشینگ بر روی تعداد زیادی رایانه شخصی کرده است.


محمدی خاطرنشان کرد: در نهایت پلیس فتا از کلیه شهروندان می‌خواهد در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir گزارش کنند.






تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن